• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 29 مرداد 1397
کد مطلب : 27644
+
-

روبات‌های پرستار از سالمندان چینی مراقبت می‌کنند

چشم انداز
روبات‌های پرستار از سالمندان چینی مراقبت می‌کنند


همزمان با کنفرانس جهانی روبات 2018چینی‌ها از یک روبات پرستار رونمایی کردند که وظیفه‌اش کمک به سالمندان است. به گزارش چاینا دیلی، نام این روبات iPal است. روبات مذکور به لمس کردن واکنش نشان می‌دهد و هنگامی که کاربران آن را صدا می‌زنند، سر خود را به سمت کاربران تکان داده و مکالمات ساده‌ای را با آنها انجام می‌دهد.
علاوه بر آواز اُپرا خواندن، روبات یادشده می‌تواند وضعیت آب و هوایی را به کاربران بگوید و به کاربران یادآوری کند تا داروهایشان را مصرف کنند. روبات مذکور توسط شرکت ‌AvatarMind‌ که یک کمپانی ساخت روبات در شهر نانجینگ چین است، توسعه یافته است.
این روبات با تشخیص حرکات و چهره فرد می‌تواند هشدارهایی را که از نظر آن ممکن است علایم یک بیماری مشکوک باشد شناسایی کرده و برای فرزندان آن فرد ارسال کند. در این کنفرانس همچنین کمپانی‌Zhongrui Funing Robotics‌ از روبات خود به نام ‌P-Care‌ که قد آن ۱.۵ متر است رونمایی کرد.
روبات ‌P-Care‌ براساس یک شخصیت کارتونی مشهور چینی به نام ‌the Monkey King‌ ساخته شده است.این روبات می‌تواند حرف بزند، آواز بخواند، برقصد و به سالمندان یادآوری کند که ورزش کنند. همچنین این روبات می‌تواند در خوردن غذا و نوشیدنی نیز به افراد سالخورده کمک کند.P-Care با اندازه‌گیری فشار خون، درجه حرارت بدن و ضربان قلب سالمندان قادر به نظارت بر شرایط سلامت آنها نیز هست. ونگ در انتها افزود: حتی هوشمندترین روبات‌ها هم نمی‌توانند به‌طور کامل جایگزین انسان‌ها در مراقبت از سالمندان شوند. روبات‌ها می‌توانند سالمندان را سرگرم کرده و از آنها مراقبت کنند، اما باز هم تمام سالمندان نیاز دارند تا در کنار خانواده خود باشند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید