• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 27 تیر 1397
کد مطلب : 23512
+
-

دراکولا سرانجام پلمب شد

سرانجام یکی از ناایمن‌ترین بناهای تجاری تهران پلمب شد. بر این اساس پاساژ فرسوده و ناایمن معروف به «دراکولا» صبح دیروز با دستور دادستانی پلمب شد تا پایانی باشد بر کابوس این ساختمان پرخطر. البته پیش از این عنوان شده بود که دراکولا آنقدر لرزان است که باید به کل تخریب شود. به هرترتیب دیروز عوامل شهرداری منطقه 11و مأموران نیروی انتظامی در سه‌راه جمهوری حاضر شدند تا حکم پلمب پاساژ دراکولا را به اجرا درآورند. در همین ارتباط نصرالله آبادیان، شهردار منطقه11 به شهرنوشت گفت: «طی ماه‌های گذشته اخطاریه‌های فراوانی برای مالک پاساژ ارسال شده بود اما به این اخطاریه‌ها بی‌توجهی کردند که در نهایت ناچار به پلمب آن شدیم. البته حکم مرجع قضایی چندی پیش به مالک و کسبه پاساژ ابلاغ و طی هماهنگی‌های لازم با کلانتری، شورای تأمین استان، آتش‌نشانی و مرجع قضایی، پلمب ساختمان انجام شد.»

به گزارش همشهری، پاساژ «افراسیابی» موسوم به «دراکولا» در خیابان لبافی‌نژاد کوچه مهرداد واقع شده که به‌دلیل عدم‌ایستایی و ناپایداری پرونده‌اش خبرساز شده بود. اینطور که برخی از کارشناسان مدیریت بحران می‌گفتند، بارش برف و باران سنگین در زمستان به‌احتمال زیاد باعث ریزش این بنای قدیمی می‌شود. به همین دلیل با دستور معاونت دادستان عمومی و انقلاب تهران و سرپرست دادسرای ناحیه 37پلمبش در دستور کار قرار گرفت.

این در حالی است که در نزدیکی دراکولا، چند بنای تجاری ناایمن وجود دارد که پاساژ آزاد یکی از آنهاست. بنابراین باید منتظر ماند و دید که آیا حکم پلمب این پاساژ هم در شرایط سخت اقتصادی شامل چنین بناهایی می‌شود یا خیر؟ از شهریور‌ماه سال گذشته تاکنون نزدیک به 15واحد تجاری به‌دلیل ناایمن بودن پلمب شده‌اند که برخی از آنها پس از عقد قرارداد استحکام بنا، رفع خطر، نصب سیستم‌های اعلام و اطفای حریق، تعویض آسانسورها و نوسازی شبکه برق‌رسانی دوباره بازگشایی شده‌اند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید