• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 20 تیر 1397
کد مطلب : 22756
+
-

سندروم الاهلی

هواداران استقلال معمولا به ناز کردن‌های امید ابراهیمی در فصل تابستان عادت داشتند. در این سال‌ها همیشه این‌طور بوده که امید در تابستان برای تمدید قرارداد کمی معطل می‌کرد و موجی از شایعات درمورد حضور او در لیگ قطر ایجاد می‌شد، اما آخرش ابراهیمی با مبلغی مناسب قراردادش با استقلال را تمدید می‌کرد. امسال هم به‌نظر می‌رسید اوضاع همین‌طور باشد و امید بعد از کمی لفت و لعاب قرارداد جدیدش را ببندد، اما ناگهان اوضاع بیخ پیدا کرد و ابراهیمی در آستانه پیوستن به الاهلی قطر قرار گرفت؛ خبری که برای هواداران استقلال حکم یک شوک بزرگ را داشت. مسلما پر کردن جای خالی امید در استقلال کار آسانی نیست. در فصول گذشته هم هر زمان که این بازیکن غایب بود، اثر منفی این اتفاق در ساختار دفاعی و حتی تهاجمی استقلال حس می‌شد و حالا آبی‌ها در یکی از حساس‌ترین فصول‌شان باید به این موضوع خو بگیرند.
نکته جالب درمورد ابراهیمی اما به مقصد او مربوط می‌شود. الاهلی قطر انگار باشگاهی است که عزمش را برای جذب محبوب‌ترین بازیکنان سرخابی جزم کرده. این باشگاه 4سال پیش در آستانه شروع لیگ چهاردهم جلال حسینی را از پرسپولیس گرفت و ضربه‌ای تاریخی به این باشگاه زد. پرسپولیس با علی دایی در لیگ سیزدهم نایب‌قهرمان شده بود و همه انتظار داشتند این تیم بتواند فصل بعدش قهرمان شود، اما جدایی جلال (که خیلی هم دیر قطعی شد و فرصت جذب بازیکن جانشین را از دایی گرفت) همه چیز را به هم ریخت. در نتیجه پرسپولیس لیگ چهاردهم را افتضاح شروع کرد و دایی بعد از باخت 3بر‌یک برابر تراکتورسازی در هفته هفتم از سمتش کنار رفت. پرسپولیس پس از دایی، حمید درخشان را روی نیمکتش نشاند که او هم توفیقی نداشت و اواخر فصل نوبت به برانکو رسید که هدایت سرخپوشان را بر عهده بگیرد. برانکو برای لیگ پانزدهم با بازگشت جلال به پرسپولیس مخالفت کرد، اما در لیگ شانزدهم این اتفاق رخ داد و قرمزها دو قهرمانی پیاپی به‌دست آوردند. پرسپولیس با جلال در لیگ‌های سیزدهم، شانزدهم و هفدهم بهترین خط دفاعی لیگ را داشت، اما بدون او در لیگ‌های چهاردهم و پانزدهم گل‌های زیادی دریافت کرد.
حالا داستان حضور امید ابراهیمی هم در الاهلی شبیه همان ماجرای جلال است؛ مهره‌ای درست همان‌قدر تاثیرگذار که باید ببینیم استقلالی‌ها با فقدانش چه می‌کنند. شفر باید آرزو کند سرنوشتش در این فصل مثل سرنوشت دایی بعد از کوچ جلال به الاهلی نباشد. الاهلی قطر پیش‌تر مجتبی جباری و فریدن زندی را هم جذب کرده بود. آنها در گذشته‌های دور چنگیر و پیوس را هم از سرخابی‌ها گرفته‌اند و کلا به نظر می‌رسد علاقه زیادی به جذب بازیکنان محبوب پرسپولیس و استقلال دارند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید