• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 20 تیر 1397
کد مطلب : 22736
+
-

موتورها به داخل چرخ‌ها می‌روند

موتورها به داخل چرخ‌ها می‌روند

در خودروهای امروزی بخش زیادی از فضای خودرو به بخش موتور و سیستم انتقال قدرت اختصاص پیدا کرده است. طراحی‌های جدید در زمینه خودرو اما دگرگون شده و طراحان قصد دارند موتور را به داخل چرخ‌ها منتقل کنند.

با الکترونیکی شدن اتومبیل‌ها، شکل خودروهای آینده با خودروهای امروزی متفاوت خواهد بود. اگر موتورها در داخل چرخ‌ها قرار بگیرند لزومی به سیستم انتقال قدرت با حجم زیاد نیست. به گزارش دیجیتال ترندز، یک شرکت اروپایی با نام elaphe از موتورهای الکتریکی رونمایی کرده که می‌توان آن را داخل چرخ جا داد.

این طرح می‌تواند یکی از طرح‌های خلاقانه‌ای باشد که جهان خودرو را متحول خواهد کرد. در طرح شرکت elaphe می‌توان 4 موتور برقی را در 4 چرخ خودرو جا داد و با استفاده از یک رایانه می‌توان در شرایط مختلف جاده نیروهای مختلفی را به هر کدام از چرخ‌ها انتقال داد. این عامل هم سرعت پاسخگویی به نیاز جاده را بالا می‌برد و هم سبب می‌شود کمترین میزان انرژی تلف شود.

به‌دلیل کنترل سریع گشتاور در هر چرخ، می‌توان قدرت فرمان‌پذیری یا هندلینگ خودرو را هم افزایش قابل توجهی داد. در زمان‌هایی که نیاز باشد هم به سادگی می‌توان خودرو را محرک جلو یا عقب کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید