• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 30 آذر 1396
کد مطلب : 1777
+
-

خبرهای کوتاه شهر

   شهردار تهران مطالبات جامعه را درک می‌کند عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پاسخ‌های محمد‌علی‌نجفی به انتقادها درباره انتصابات شهرداری تهران را منطقی دانست و تأکید کرد: نگاه ایشان نگاه مدیریتی به شهر است و ملاحظات سیاسی را هم حتما مدنظر قرار خواهند داد. علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با شهرنوشت، با اشاره به انتصاب زنان و جوانان در سطوح مختلف شهرداری تهران بیان کرد: نگاه ایشان به زنان و جوانان به‌گونه‌ای است که مطالبات جامعه را درک می‌کنند و در عین حال تلاش دارند تا به این مطالبات، هم در حوزه مدیریتی و هم در حوزه شهری پاسخ دهند. وی عنوان کرد: مبارزه با فساد نیاز به این دارد که گزارش‌های متقن و موثق وجود داشته باشد تا به وسیله آنها بتوان این روند را آغاز کرد.

     هزینه آلودگی هوای پایتخت معادل بودجه شهرداری تهران رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران گفت: هزینه اقتصادی آلودگی هوای تهران براساس آمار منتشر شده بین 12 تا 15هزار میلیارد تومان محاسبه شده است و این بدان معناست که پایتخت معادل بودجه شهرداری تهران هزینه اقتصادی آلودگی هوا را می‌پردازد. مجید فراهانی در گفت‌وگو با شهرنوشت، میزان هزینه‌های وارد شده به شهر تهران بر اثر آلودگی هوا را به تفکیک موارد اعلام کرد و اذعان کرد: هزینه تعطیلی‌های روزانه پایتخت که بر اثر آلودگی هوا صورت می‌گیرد 100میلیارد تومان است. همچنین به‌طور میانگین حدود 410میلیارد تومان بابت شیوع امراض، بیماری 210میلیارد تومان و تأثیر آلودگی هوا بر مرگ‌ومیر 510میلیارد تومان هزینه می‌شود که اینها بخشی از هزینه‌های برآورد شده است.

      تعریف مردانه فضای شهر؛ علت ناامنی برخی مکان‌ها برای زنان «وقتی فضای شهری مردانه تعریف شود، برخی فضاها، مکان‌ها و معابر شهر به‌طور خاص برای زنان ناامن می‌شود. مردان به‌خودشان امنیت می‌دهند. بنابراین برخی محیط‌ها برای مردان امن است اما در برخی از همین معابر زنان از این امنیت برخوردار نیستند»؛ این صحبت‌هایی بود که رئیس شورای استان تهران در همایش «مبارزه با آزار خیابانی از شورای شهر تا کارزارهای اجتماعی» بیان کرد. به گزارش همشهری،‌ الهام فخاری در این همایش به حق انتخاب سبک زندگی زن شهری و روستایی اشاره کرده و افزود: «اگر میزان و کیفیت حق انتخاب سبک زندگی مشخص داشته باشد، می‌توان گفت که زنان در شهر چقدر سهم دارند. درحالی‌که اگر جامعه به‌طور عمومی یا قانونی حقی برای زن قائل نشود، سهم او از شهر چقدر است؟ زنان در شهر، زندگی و فضاهای شهری (خصوصی یا عمومی) سهامدار هستند، درصورتی که اگر پیش‌زمینه‌ها فراهم باشد، می‌توان از سهم یا حق مدیریت بر شهر صحبت کرد.»

      بخش درآمدی شهرداری تهران تقویت می‌شود مدیرکل برنامه و بودجه معاونت برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران گفت: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده در بودجه سال 97تراز عملیاتی شهرداری تهران مثبت خواهد بود. به گزارش روابط عمومی معاونت برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران، مهدی پندار با بیان اینکه در بودجه سال 97بیشتر روی درآمدهای شهرداری تکیه می‌شود، تصریح کرد: تعدادی از سازمان‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه شهرداری تهران درآمدهایی دارند که تاکنون میزان آن شفاف نبوده و این درآمد به‌حساب این سازمان‌ها و شرکت‌ها واریز می‌شده، درصورتی که نتیجه فعالیت و براساس خدمات ارائه شده آنها نبوده است. وی افزود: برای مثال سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از طریق فروش آرم که وظیفه حاکمیتی شهرداری تهران است درآمدهایی دارد که باید به خزانه شهرداری وارد شود.اینطور که پندار عنوان کرد به این ترتیب قسمت درآمدی شهرداری تهران نسبت به سنوات گذشته تقویت خواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید