• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 5 خرداد 1397
کد مطلب : 17705
+
-

یک‌ملت و یک ضربان

تیتر یک
یک‌ملت و یک ضربان

 اردوی تیم‌ملی در ترکیه لبخند را به لب کی‌روش بازگردادنده. او تا آخرین ثانیه‌ها در ایران را با حاشیه و جنجال درگیر بود. از دلخوری‌هایش به‌خاطر شروع تمرینات با حداقل نفرات تا ماجرای فهرست نهایی تیم‌ملی و خط خوردن ستاره‌های قرمز و آبی. هر چند که هنوز بحث پیرامون تصمیم عجیب او تمام نشده و هر چند که خود او در گفت‌وگو با رویترز خبر از پایان همکاری‌اش با تیم‌ملی داده و ماجرای حاشیه‌ای تازه‌ای را  کلید زده اما کامل شدن شاگردانش در ادوری ترکیه و تمرینات مفیدی که این روزها در جریان است خلق و خوی او را نسبت به روزهای خلوت اردو در ایران عوض کرده است.  تیم‌ملی در کمپ بشیکتاش برای بازی تدارکاتی مهم و مفیدی با ترکیه آماده شود و در دو روز گذشته برنامه‌های متنوعی به‌غیر از تمرینات گروهی انجام داد تا ملی‌پوشان در بالاترین سطح آمادگی روحی به‌مصاف ترک‌ها بروند.  بازی با ترکیه یکی از مهم‌ترین دیدارهای دوستانه قبل از جام‌جهانی است ، جامی که ایران با شعار«80 میلیون نفر، یک ملت و یک  ضربان»  وارد آن شود.
  تمرینات تاکتیکی در کمپ بشیکتاش
تیم ملی فوتبال ایران در سومین روز حضورش در کمپ بشیکتاش ترکیه به تمرینات تاکتیکی خود ادامه داد. تیم‌ملی عصر روز پنجشنبه از ساعت۱۸ به‌وقت محلی در زمین چمن کمپ بشیکتاش تمرین خود را آغاز کرد. پیش از شروع تمرین بر روی زمین چمن، بازیکنان تیم‌ملی در سالن جیم بشیکتاش تمرینات آمادگی ذهنی را انجام دادند و پس از 30دقیقه به زمین چمن رفتند تا تمرینات تاکتیکی خود را با نظارت کارلوس کی‌روش برگزار کنند. این تمرینات ادامه برنامه‌های تاکتیکی روزهای گذشته کی‌روش بود تا بازیکنان با مرور کارهایی که او از آنها خواسته، شیوه‌های حمله و دفاع را در موقعیت‌های مختلف تمرین کنند. در اواخر تمرین، رئیس باشگاه بشیکتاش ترکیه ضمن حضور در کنار زمین، به محمدرضا ساکت دبیرکل فدراسیون فوتبال، خوش آمد گفت و متعاقبا ساکت نیز از رئیس باشگاه بشیکتاش به‌خاطر میزبانی از تیم‌ملی ایران قدردانی کرد.
  شور و نشاط پس از تمرین‌های پرفشار 
بازیکنان تیم‌ملی پس از چند روز تمرین‌های سخت و پرفشار در اردوی ترکیه، روز گذشته را به استراحت پرداختند و از اسکله‌ای در استانبول دیدن کردند. در این برنامه تفریحی ملی‌پوشان همچنین با کشتی به گشت‌و‌گذار پرداختند و عکس‌هایی که در این برنامه از آنها منتشر شده نشان دهنده روحیه بالا و همدلی آنها برای حضوری پرقدرت در روزهای سخت آینده است. 
  مشکل هواداران ایرانی برای تهیه بلیت بازی 
هواداران ایرانی که قصد خرید بلیت دیدار دوستانه تیم‌ملی مقابل ترکیه را دارند با مشکلات زیادی رو‌به‌رو هستند. شاگردان کارلوس کی‌روش دوشنبه شب از ساعت 22:45 در ورزشگاه فاتح‌تریم ترکیه به‌مصاف حریف خود می‌روند. با توجه به فاصله کم ایران و ترکیه و حضور زیادی ایرانی‌ها در این کشور بسیاری از هموطنان ایرانی متقاضی تماشای این بازی از نزدیک هستند اما برای تهیه بلیت با مشکلاتی روبه‌رو شدند. مسئولان متصدی بلیت فروشی این بازی بدون داشتن روادید اقدام به فروش بلیت نمی‌کنند و افرادی که با توجه به شرایط سفر به ترکیه از ایران بدون روادید راهی این کشور می‌شوند با شماره گذرنامه نمی‌توانند بلیت تهیه کنند. از سوی دیگر ایرانی‌هایی هم که با روادید بلیت تهیه می‌کنند باید در بین هواداران ترکیه بنشینند بلیت به اسم هواداران ترکیه فروخته می‌شود. 
  امیری: انتظار مردم به جاست
وحید امیری بازیکن تیم‌ملی فوتبال می‌گوید: «انتظار مردم از تیم‌ملی برای انجام بازی خوب به جاست اما ما هم از آنها انتظار داریم به صورت متحد پشت‌سر کادر فنی و بازیکنان تیم‌ملی باشند. در فوتبال دنیا تعداد محدودی از بازیکنان می‌توانند حضور در جام‌جهانی را تجربه کنند و خیلی خوشحالم که این شرایط برایم مهیا شده تا بتوانم در مقطع پیش از جام‌جهانی عضوی از تیم‌ملی باشم. امیدوارم که تا زمان آغاز بازی‌ها بتوانم در لیست تیم‌ملی باشم و بتوانم به ایران خدمت کنم. طبیعی است با نتایج خوب تیم‌ملی در سال‌های گذشته انتظارها هم بالا رفته باشد و این انتظار مردم هم نا به‌جا نیست. ما هم از مردم توقع داریم که پشت تیم‌ملی را خالی نکنند و مثل همیشه از تیم‌ملی حمایت کنند. »
  حاج‌صفی: چه زمانی باید حمایت از تیم‌ملی را ببینیم؟
هافبک تیم‌ملی هم درباره وضعیت تیم معتقد است: «برای اینکه بتوانیم در جام‌جهانی به موفقیت برسیم و پرچم ایران را در دنیا بالاتر ببریم به این نیاز داریم که بیرون از تیم هم اتحاد را شاهد باشیم. نیاز داریم که ببینیم مردم، رسانه‌ها و در مجموع همه پشت‌سر ما هستند. مربیان و بازیکنان وظیفه دارند که تا آخرین لحظه تلاش کنند تا تیم‌ملی به موفقیت برسد. مردم و رسانه ها هم با حمایتشان باید به تیم‌ملی کمک کنند. در این روزها چیزی جز حمایت از کسی انتظار نداریم. اگر تیم‌ملی الان حمایت نشود، پس چه زمانی باید این حمایت را ببینیم؟»
  طارمی: همه باید متحد باشیم
مهاجم تیم‌ملی هم درباره شرایط این روز‌های تیم می‌گوید: «جام‌جهانی برای من و مطمئنا خیلی از بازیکنان دیگر تیم‌ملی از 3، 4ماه قبل شروع شده است اما در داخل بعضی افراد هستند که انگار اهمیتی برای جام‌جهانی و تیم‌ملی قائل نیستند و جوری رفتار می‌کنند و حرف می‌زنند که انگار نه انگار این تیم متعلق به ایران است. امیدوارم در فاصله بسیار کمی که تا جام‌جهانی داریم، آنها هم یادشان بیاید که جام‌جهانی چقدر می‌تواند برای کشور و مردم مهم باشد. من از مردم و هواداران خواهش می‌کنم که همه یکی شویم و با اتحاد جلو برویم چون هیچ کاری بدون اتحاد پیش نمی‌رود.»
  مربی مراکشی: ایران را ببریم صعود می‌کنیم
ستاره سابق فوتبال مراکش بر این باور است که این تیم با پیروزی مقابل ایران به دور بعد جام‌جهانی راه پیدا خواهد کرد. سعید شیبا، بازیکن سرشناس سابق مراکشی که با این تیم سابقه حضور در جام‌جهانی۱۹۹۸ را در کارنامه دارد گفت‌: «دیدار نخست مقابل ایران سرنوشت ساز خواهد بود. بر این باور هستم که با پیروزی در این دیدار به دور بعد راه پیدا خواهیم کرد. هرو رنارد به خوبی توانسته تفکر پیروزی را در بین بازیکنان مراکش به‌وجود آورد. ما تیم خوبی هستیم و باید از توانایی‌های فردی و گروهی خود به خوبی در جام‌جهانی۲۰۱۸ روسیه بهره بگیریم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید