• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 24 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 15942
+
-

مشکل رانندگی بین خطوط

نگاه
مشکل رانندگی بین خطوط

محسن حاجیلو‌| مجری تلویزیون:

یکی از مشکلاتی که امروز بیش از پیش در کلانشهر تهران به معضل تبدیل شده، احترام نگذاشتن به حقوق یکدیگر و رعایت نکردن قانون در عبور و مرور خودروهاست. وقتی پشت فرمان اتومبیل شخصی‌ام می‌نشینم فکر می‌کنم که گاهی مردم ساده‌ترین قواعد و قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی‌کنند.‌ گویی رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی نیاز به فرهنگسازی بیشتری میان مردم دارد. من هم مانند شما در برخی تصویرهای هوایی که از بزرگراه‌های تهران گرفته می‌شود، دیده ام  که به ظاهر مردم بین دو خط می‌رانند اما این موضوع ارائه یک تصویر دقیق و جزئی از تهران نیست.

در بسیاری از بزرگراه‌ها به ویژه بزرگراه‌های جنوب شهر به سادگی در‌خواهید یافت که رانندگی بین خطوط تقریباً معنایی ندارد. سهل و ساده در خواهید یافت که در برخی نقاط پایتخت هم که مردم بین خطوط رانندگی می‌کنند به دلیل تبلیغات وسیع است. گویا مردم فقط در شمال شهر باید بین خطوط رانندگی کنند و همین مردم اگر به جنوب تهران بیایند، راندن بین خطوط را فراموش می‌کنند. این پرسشی است که رانندگان و شهروندان تهران باید به آن پاسخ دهند. من صرفاً در اینجا می‌توانم طرح پرسش کنم و پاسخش را به خبرنگاران مطبوعات واگذار کنم.

به هر حال امیدوارم مشکل غیر‌قابل حل ترافیک و رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی روزی حل شود.‌ گویی مردم فراموش کرده‌اند که باید قدری هم یکدیگر را دوست داشته باشند. این روزها احساس می‌کنم بسیاری از شهروندان عزیز تهرانی هر طور که دوست دارند در شهر رانندگی می‌کنند. البته اگر هم بخواهید بین خطوط برانید راننده پشت سرتان دستش را روی بوق می‌گذارد که چرا از لاین کناری که خالی است حرکت نمی‌کنید. این در حالی است که در کشورهای توسعه‌یافته، رانندگان به هیچ‌وجه ‌ـ مگر برای تغییر مسیر‌ـ لاین خود را عوض نمی‌کنند و نکته آخر اینکه برای جا افتادن قوانین همیشه و در همه حال باید امید داشت. 

این خبر را به اشتراک بگذارید