• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 5 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 13692
+
-

فینال همین است!

اگر این فینال نیست پس چیست؟

فینال همین است!

بایرن‌مونیخ و رئال‌مادرید، امشب در بازی رفت نیمه‌نهایی، برای بیست‌وپنجمین بار مقابل هم می‌ایستند؛ این پرتکرارترین رویارویی   لیگ قهرمانان اروپاست.
رئال و بایرن برای بیست‌وپنجمین بار پرتکرارترین رویارویی   لیگ قهرمانان را برگزار می‌کنند.
باز هم مصاف بایرن با رئال مادرید که پرتکرارترین رویارویی تاریخ لیگ قهرمانان است. این‌بار در بیست‌وپنجمین رویارویی دو تیم و هفتمین رویارویی در نیمه‌نهایی رئال برای رسیدن به سومین قهرمانی پیاپی باید به‌مصاف مربی سابق خودش یعنی یوپ هاینکس برود، مردی که رئالی‌ها را بعد از 32سال به لیگ قهرمانان رساند. او در لیگ داخلی1034 بار به‌عنوان بازیکن و سرمربی به‌میدان رفته و دوجام‌حذفی و 8‌بوندس‌لیگا دستاورد این مرد 73ساله بوده است. رئال مادرید متخصص لیگ قهرمانان و متخصص نیمه‌نهایی این تورنمنت است با 29بار حضور در نیمه‌نهایی و این درحالی است که به‌طور مثال رقیب دیرینه آنها یعنی بارسلونا فقط 28بار در لیگ قهرمانان حضور داشته یعنی یکی کمتر از تعداد حضورهای رئال در نیمه‌نهایی این رقابت‌ها. بایرن مونیخ تنها تیمی است که شانس برد سه‌گانه در این فصل دارد. رئال 7روز استراحت داشته و هاینکس معتقد است: «من سودی در این استراحت برای آنها نمی‌بینم.» خبر بد؛ جواد خیابانی گزارشگر این بازی است. 
    در 24بازی قبلی دوتیم 11برد برای رئال، 11برد برای بایرن و دوتساوی به‌دست آمده که 37گل برای رئال و 36گل برای بایرن ثبت شده و این برابری قدرت دو‌تیم پرافتخار اروپایی را در تاریخ این رقابت‌ها نشان می‌دهد. 5بار بایرن رئال را حذف کرده و 6بار هم برعکس. زیدان با تیم دل‌بوسکه و کی‌روش دوبار به عنوان بازیکن و یک‌بار به‌عنوان کمک مربی در کنار آنچلوتی و یک‌بار هم به‌عنوان سرمربی و در مجموع 4بار بایرن را حذف کرده و هیچ‌وقت حذف نشده است.
    رونالدو با 15گل بهترین گلزن این فصل لیگ قهرمانان است، او از فینال فصل قبل بدون‌توقف در همه بازی‌ها گل زده است. کریستیانو در 33سالگی 19بازی انجام داده و 28گل زده و این در حالی است که او در 24سالگی در 60بازی 27گل برای منچستر زده بود. کریس به تیم‌های آلمانی خوب گل می‌زند؛ 9گل به بایرن‌مونیخ و نویر، 7گل به دورتموند و 7گل به شالکه و 3گل هم به ولفسبورگ. رونالدو در ۲۲بازی خود و 1922دقیقه مقابل تیم‌های آلمانی ۲۶گل زده و میانگین 18/1گل در هر بازی را دارد یعنی هر 74دقیقه یک‌گل. 
    دیروز ال‌کانفیدنشال گزارش داد که برای افزایش تاثیرگذاری رونالدو (به‌خصوص در اطراف محوطه جریمه) در لحظات کلیدی، زیدان به او گفته است که بیشتر از ۳۰یا۴۰متر با توپ ندود تا بتواند در تمام طول ۹۰دقیقه سر حال باشد. زیدان نمی‌خواهد کریستیانو با دویدن به‌دنبال توپ خودش را خسته کند. به‌جای آن، زیزو از بازیکنان جوان‌تر و پر انرژی تری مثل آسنسیو و لوکاس برای پس گرفتن مالکیت توپ استفاده می‌کند. حتی ایسکو که زمانی از ضعف فیزیکی رنج می‌برد، حالا بیشتر توپ گیری می‌کند. زیدان برنامه‌ بدنسازی جدیدی را قبل از بازی با پاری‌‌سن‌ژرمن برای رونالدو طراحی کرد. حالا کریستیانو بیشتر روزها را به تمرینات هوازی می‌پردازد تا قدرت انفجاری‌اش را افزایش دهد. این مساله باعث می‌شود که رونالدو به استراحت بیشتری نیاز داشته باشد. زیدان برای رفع این مشکل، از او در بازی‌های کم اهمیت‌تر در لیگ استفاده نمی‌کند.
    آمار لواندوفسکی در برابر رئال: 6بازی، 6گل، دوپاس گل؛ راموس مقابل بایرن: 7بازی ، دوگل ، یک‌پاس‌گل؛ مولر مقابل رئال: 6بازی ، صفرگل ، صفرپاس‌گل. 
    خامس این فصل در بایرن: 34بازی (2199دقیقه)، 6گل و 12پاس‌گل؛ خامس در رئال: 17گل و 18پاس‌گل، فصل 2016-2017: 33بازی، فصل2015-2016: 32بازی، فصل 2014-2015: 46بازی.
    بایرن یک پنالتی بیشتر از رئال در تاریخ این رقابت‌ها به‌دست آورده و با 31پنالتی با بارسلونا در صدر جدول پنالتی‌ها قرار دارد. رئال با 30پنالتی دوم است. 
    بیورن کویپرس، داور هلندی این بازی 4بار بازی های رئال را سوت زده که حاصل آن دوبرد ، یک‌مساوی ، یک‌باخت  و 14کارت زرد برای بازیکنان رئال بوده‌است.
    ترکیب رئال در این فصل لیگ قهرمانان کمی با ثبات‌تر از تیم میزبان بوده است. ترکیب اصلی رئال 34هزارو270دقیقه به‌میدان رفته و ترکیب اصلی بایرن 29هزارو963دقیقه:
    ترکیب احتمالی بایرن‌مونیخ: اولریش ، بواتنگ، هوملس، کیمیش، آلابا، ژاوی مارتینس، خامس، مولر، ریبری، روبن، لواندوفسکی
    مصدومان: نویر، آرتورو ویدال، کینگزلی کومان
    ترکیب احتمالی رئال مادرید: ناواس، راموس، واران، کارواخال، مارسلو، کاسمیرو، کروس، مودریچ، ایسکو، رونالدو، بنزما
    مصدومان: ناچو، راموس هم بعد از گذراندن یک جلسه محرومیت به این بازی رسیده و نزدیک شدن او به زمین در بازی با یوونتوس موجب محرومیتش نشد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید