• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 11 بهمن 1399
کد مطلب : 123190
+
-

پرواز بر فراز فلوریدا با لیلیوم جت

جهان استارت آپی
پرواز بر فراز فلوریدا با لیلیوم جت

استارت‌آپ Lilium پس از اینکه برنامه‌های مربوط به آماده‌سازی یک ایستگاه تاکسی هوایی را برای انجام اقدامات عملیاتی در فلوریدا در اواسط دهه گذشته میلادی اعلام کرد، اکنون این دیدگاه را گسترش داده و توافقنامه‌ای را برای ساخت شبکه‌ای از دست‌کم 10 به‌اصطلاح فرودگاه در سراسر ایالت به امضا رسانده است. به‌گفته این شرکت، این شبکه شهرهای بزرگ منطقه را به یکدیگر متصل می‌کند؛ زیرا بر این باور است که با استفاده از «لیلیوم جت» (LiliumJet) کاملا برقی و سریع، می‌تواند مسافران را به آسانی جابه‌جا کند.
به‌گزارش وب‌سایت نیواطلس، از زمان تاسیس این استارت‌آپ در سال2016، پیشرفت تاکسی پرنده «لیلیوم جت» ایده‌آل و قابل‌قبول بوده است و اکنون ما شاهد این هستیم که هواپیما، نخستین پرواز خود را انجام می‌دهد و به سرعت موردنیاز رسیده و به‌خوبی در مسیر پرواز می‌کند. این پرنده با 5سرنشین با سرعت کروز 300کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند و قادر است با هر بار شارژ کامل باتری‌ها، 300کیلومتر را طی کند. پیش از اینکه این هواپیما به چنین سطحی از ارتفاع دست پیدا کند، تحقیقات، توسعه و آزمایش‌های بسیاری انجام شده است. لیلیوم در نوامبر گذشته اعلام کرد که نخستین فرودگاه اصلی خود را برای شهر اورلاندو درنظر گرفته است که به‌عنوان یک ایستگاه برای مسافران عمل خواهد کرد. استارت‌آپ
 Lilium  چند روز پیش همکاری خود با یک شرکت اسپانیایی به نام فروویال برای ایجاد شبکه‌ای متشکل از دست‌کم 10فرودگاه برای پروازهای عمودی در فلوریدا را اعلام کرد. این فرودگاه‌ها در مکان‌های استراتژیک در همه شهرهای بزرگ ایالت فلوریدا ساخته خواهند شد و این در حالی است که نخستین فرودگاه نیز در جنوب این ایالت در بهار آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. رمو گربر، یکی از مدیران استارت‌آپ می‌گوید: «استراتژی ما برای ایجاد شبکه‌های حمل‌ونقل سریع در کل منطقه در فلوریدا زنده می‌شود و شرکت فروویال با تخصص بی‌نظیر خود در ساخت فرودگاه و عملیات در سراسر جهان شریکی ایده‌آل محسوب می‌شود. تقریبا همه 20میلیون فلوریدایی، ظرف 30دقیقه با استفاده از سفرهای هوایی ما، می‌توانند به هر نقطه از ایالت سفر کنند و 140میلیون گردشگر سالانه ایالت آفتاب، دارای گزینه سرعت بالا برای سفرهای خود خواهند بود.»

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :