• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 26 فروردین 1397
کد مطلب : 12074
+
-

علی نصیریان: آرزو می‌کنم کشاورز یک‌بار دیگر روی صحنه بیاید

بزرگداشت
علی نصیریان: آرزو می‌کنم کشاورز یک‌بار دیگر روی صحنه بیاید

همزمان با برگزاری مراسم سالروز تولد ۸۸ سالگی محمدعلی کشاورز در پردیس سینمایی «شهرک»، سالن شماره یک این پردیس در حضور جمعی از سینماگران به نام این هنرمند پیشکسوت نامگذاری شد.

به گزارش همشهری، در ابتدای این مراسم که منصور ضابطیان اجرای آن را به‌عهده داشت، فیلمی 2دقیقه‌ای از حضور محمدعلی کشاورز در عرصه هنرهای نمایشی تئاتر، سینما و تلویزیون به نمایش درآمد و پس از آن علی نصیریان بازیگر سینما و تئاتر به روی صحنه آمد و گفت: «خوشحالم در این جمع دوستانه و در سالنی که به نام استاد محمدعلی کشاورز نامگذاری شده کنار شما هستم.»

او با اشاره به چگونگی آشنایی خود با محمدعلی کشاورز و فعالیت‌های مشترکی که باهم داشتند یک آرزو کرد:«آرزو می‌کنم محمدعلی کشاورز بتواند یک روز دیگر روی صحنه بیاید و مثل همیشه خوش بدرخشد. »

امین تارخ از دیگر هنرمندانی است که همکاری‌های متعددی با محمدعلی کشاورز داشته است. وی در سخنان خود ضمن تجلیل از محمدعلی کشاورز و تأکید براهمیت تئاتر در رشد جامعه، گلایه‌ای کرد از برخی هنرمندان جوان:« همانقدر که از دیدن استادان خودم در این مجلس خوشحال شدم، خوشحال‌تر می‌شدم اگر نسل جوان عرصه بازیگری در مراسم تکریم و تجلیل یکی از بزرگان این عرصه یعنی محمدعلی کشاورز حضور می‌داشتند. آنها اگر خواهان ماندگاری هستند باید رمز ماندگار شدن را از این بزرگان یاد بگیرند، اینکه حق شناس بودند، ظرایف این حرفه را شناسایی کردند، دست به هر انتخابی نزدند و در مقابل پول تعظیم و تکریم نکردند و اگر امروز کسانی هستند که می‌درخشند و بسیار هم آنها را تکریم می‌کنیم، اگر شهاب حسینی عزیز در کن می‌درخشد، اگر اصغر فرهادی 2اسکار را به سینما و ملت ایران هدیه می‌کند به‌دلیل پیشینه و فعالیت بزرگان سینمای ایران بوده است.»

استاد محمدعلی کشاورز در سخنان کوتاهی ضمن تشکر از برگزار‌کنندگان و مهمانان مراسم از آنها قدردانی کرد. در این مراسم هنرمندانی چون محمود پاک نیت، داریوش اسدزاده، بهزاد فراهانی، احترام برومند، کتایون ریاحی، اصغر همت، شهره سلطانی، همایون ارشادی، اکبرعالمی، سیامک اطلسی، هرمز هدایت، اکرم محمدی، مریم امیرجلالی، آناهیتا همتی، پوری بنایی، نصرت‌الله وحدت و سیما تیرانداز حضور داشتند.

این خبر را به اشتراک بگذارید