• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 2 آذر 1399
کد مطلب : 116483
+
-

توصیه‌های کرونایی رئیس‌جمهور به مردم


رئیس‌جمهور در جلسه‌ شنبه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به شروع طرح جامع تعطیلات و ممنوعیت‌های کرونایی از اول آذرماه، موفقیت آن را مشروط به الزاماتی 8گانه دانست. براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی در تشریح این الزامات گفت: نخستین الزام آن مسئولیت‌پذیری آحاد مردم است. یعنی اصلاً این تعطیلات برای این بود که به مردم بگوییم این مسئله ویروس کرونا خیلی جدی است. پیام آن فقط این بوده که این خیلی جدی است و همه باید مراعات کنیم. به هر حال یک کسی فوت می‌کند، همه اقوام و دوستان نزدیک می‌گویند بد است در تشییع جنازه نرویم، بد است به خانه او نرویم و تسلیت نگوییم. از اینجا شروع می‌شود.
روحانی مسئله دیگر را الزامات ضمانت اجرای مصوبات دانست. او موضوع دیگر را اطلاع‌رسانی به‌موقع، شفاف و روشن دانست و افزود: چه تصمیماتی که اینجا اتخاذ می‌شود، چه تصمیماتی که قرارگاه می‌گیرد، چه توصیه‌ها و پروتکل‌هایی که وزارت بهداشت و درمان دارد اینها باید به موقع با یک زبان روشن، صریح و واضح که برای همه ملموس باشد، به مردم ابلاغ شود تا به خوبی عمل شود.
رئیس‌جمهور اقناع‌سازی مردم را مسئله مهم دیگری دانست و افزود: مردم باید قانع شوند که در این شرایط راه دیگری نداریم.او درباره اقدامات دیگر موفقیت طرح نیز گفت: موضوع دیگر هم اقدام صدا و سیماست برای ساعات فراغت مردم، به هر حال به مردم می‌گوییم در خانه بمانید. خیلی مهم است صدا و سیما برنامه‌های شادی داشته باشد و بتواند وقت آنها را به خوبی پر کند. مورد آخر اقدامات حمایتی و جبرانی است. یعنی حالا که گفتیم مردم 2 هفته نیایند و کسب و کار خود را تعطیل کنند، فعالیت اقتصادی‌شان تعطیل شود، در حدی که توان و امکان داریم مردم را یاری و کمک کنیم. به همین دلیل امروز مصوب شد که برای 29.7میلیون نفر نزدیک به 30میلیون نفر، ماهانه برای 4ماه تا پایان امسال در هر‌ماه 100هزار تومان به آنها بلاعوض بدهیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید