• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 1 آبان 1399
کد مطلب : 113855
+
-

کارنامه جشنواره آنلاین

پرونده جشنواره سی‌وسوم فیلم‌های کودک و نوجوان روزجمعه بسته می‌شود

کارنامه جشنواره آنلاین

2روز پایانی سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان با اکران بیش از ۴۰فیلم سینمایی و انیمیشن همراه است؛ فیلم‌هایی که اکران آنلاین خود را در روزهای خانه‌نشینی کودکان و نوجوانان دارند. البته در سینما فرهنگ نیز هر روز ۲فیلم اکران محدود خود را دارند که در روز پنجم، 3فیلم سینمایی «نارگیل» به کارگردانی سیدداوود اطیابی، «خورشید» مجید مجیدی و «آرزوی زیبا» علی قوی‌تن اکران خواهند شد. این سینما روز جمعه مراسم اختتامیه این دوره را میزبانی می‌کند.
با وجود اکران آنلاین فیلم‌های سینمایی، بسیاری از کارگردانان معتقدند که اکران آنلاین جای اکران فیلم روی پرده را نمی‌گیرد. 
محمد صالحی‌نژاد کارگردان فیلم «پیله و پروانه» می‌گوید: «از ابتدا راضی به اکران آنلاین نبودم ولی چاره‌ای دیگر نبود چون با قول‌هایی که مدیران جشنواره دادند مبنی بر اینکه احتمال کپی فیلم کم باشد و اینکه بیشتر فیلم‌های تجاری قاچاق می‌شوند، راضی به شرکت در جشنواره شدم. درحالی‌که برای یک فیلمساز حتی اگر در سالنی با 50نفر تماشاگر، فیلمش دیده شود از اکران آنلاین بهتر است و این نوع نمایش اصولا کارگردان را راضی نمی‌کند چرا که ارتباط نزدیک با مخاطب، بیش از هر چیزی برای فیلمساز مهم است.» 
با این حال برخی از کارگردانان نیز عنوان می‌کنند اکران فیلم‌ها به شکل آنلاین در این روزها باعث می‌شود که اثر سینمایی‌شان در همه شهرها باشد و کودکان و نوجوانان بتوانند در هر جایی فیلم‌ها را تماشا کنند.
علاوه بر کارگردانان حاضر در جشنواره، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان نیز در جشنواره امسال اکران بیش از ۸فیلم انیمیشن را داشته و دارد. این مجموعه فیلم‌ها شامل فیلم‌های «این هم پول ماهی» به کارگردانی محمدعلی حسین‌خان و مرتضی احمدوند، «توکایی در قفس» به کارگردانی مهرداد شیخان، «زری زری کاکل زری» به کارگردانی مـهـیـن جـواهریان، «زندگی مورچه‌ها» به کارگردانی مهرداد شیخان، «قلب مترسک» به کارگردانی غـلامـرضا کزازی، «کشاورز و ربات» به کارگردانی عبدالله علیمراد، «کیمیاگر» به‌کارگردانی مهدی خرمیان و «نقاش رومی» به کارگردانی فاطمه گودرزی بعدازظهر چـهـارشـنـبـه ۳۰مهر۱۳۹۹ در شبکه تعاملی تیوا، پخش شد و ازظهر پنجشنبه یکم آبان در نماوا و بعدازظهر جمعه ۲آبان در فیلیمو پخش می‌شود. همچنین در 2 روز باقیمانده، فیلم‌های خارجی چون «پسر ابری»، «تنها»، «سگ‌های قطبی»، «گربه‌ها در هلوآباد» و «پسر و جهان» و... به‌نمایش درمی‌آیند.

این خبر را به اشتراک بگذارید