• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 25 شهریور 1399
کد مطلب : 110136
+
-

پرسپولیس و سپاهان در چالش سعودی

زردها و قرمزها از مجموع 4بازی قبلی فقط 4امتیاز دارند و امشب ناچارند این امتیازات را به 10برسانند

پرسپولیس و سپاهان در چالش سعودی

پرسپولیس و سپاهان، 2 تیم مدعی و پرسابقه ایران در لیگ قهرمانان آسیا امشب برای رویارویی با 2 حریف عربستانی خود پا به زمین چمن می‌گذارند. مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا بعد از وقفه 6ماهه از دیشب دوباره به جریان افتاد و بعد از شهرخودرو که شب گذشته به مصاف حریف اماراتی‌اش رفت امشب تیم‌های ایرانی روبه‌روی رقبای سعودی خود قرار می‌گیرند. این در حالی است که هر2 تیم عربستانی بالاتر از رقبای ایرانی خود بالانشین گروه‌های C و D هستند.
امشب در گروهC رقابت‌ها از ساعت22:30 پرسپولیس مقابل التعاون عربستان قرار می‌گیرد. پرسپولیس از 2بازی گذشته خود فقط یک امتیاز به‌دست آورده اما التعاون با کسب 6امتیاز کامل صدرنشین گروه است. نکته مهم اما تفاوت‌های فراوانی است که هر دو تیم از 6ماه قبل تا امروز داشته‌اند. در 6ماهی که لیگ قهرمانان تعطیل بود در ایران پرسپولیس به قهرمانی در لیگ رسید اما در عربستان التعاون بعد از 7باخت متوالی در آستانه سقوط به دسته پایین‌تر قرار گرفت و در روز آخر و دقیقه آخر از این سقوط فرار کرد. به این ترتیب پرسپولیس را باید از این لحاظ تیم خوش‌شانسی دانست که باید با یک التعاونِ ضعیف‌تر از 6ماه قبل روبه‌رو شود. التعاون در آن زمان با هدایت ویتور کامبلوس توانست شارجه و الدوحیل را شکست دهد اما بعد از اینکه با شکست‌های متوالی وارد بحران شد این سرمربی پرتغالی را برکنار کرد تا عبدالله عسیری جایگزین او شود. حریف پرسپولیس 9بازیکن خارجی ازجمله کاسیو (گلر شماره‌یک برزیلی)، ریکاردو ماچادو (مدافع 32ساله پرتغالی)، نیلدو پترولینا (وینگر برزیلی)، سدریک آمیسی (هافبک دفاعی اهل بروندی)، هلدون راموس (مهاجم اهل کیپ‌ورد)، سانه (مهاجم سنگالی سابق سوشو)، میچل دوک (مهاجم استرالیایی) و یاگو سانتوس (مدافع برزیلی) در اختیار دارد که البته فقط اجازه استفاده از 4بازیکن خارجی را دارد. در عوض پرسپولیس از لیگی می‌آید که به تازگی ورود بازیکنان خارجی را ممنوع کرده و احتمالا بشار رسن تنها خارجی حاضر در ترکیب سرخپوشان خواهد بود. شاگردان یحیی گل‌محمدی بسیار امیدوارند که با کسب 6امتیاز طی دو بازی با قعرنشین لیگ عربستان جای صدر و قعر جدول را به راحتی عوض کنند.
درست همزمان با جدال پرسپولیس- التعاون یعنی در ساعت22:30امشب سپاهان نیز در گروهD رقابت‌ها به مصاف النصر عربستان می‌رود. سپاهان از 2بازی قبلی‌اش (با هدایت امیر قلعه‌نویی) به 3امتیاز رسیده و پشت سر النصر و السد 4امتیازی قرار دارد. در فاصله آن 2بازی تا بازی امشب، نیمکت سپاهانی‌ها کاملا متحول شده و به محرم نویدکیا و دستیارانش رسیده است. درون میدان هم دانیال اسماعیلی‌فر و محمد نژادمهدی خریدهای جدید سپاهان هستند که جانشین سعید آقایی، علی قربانی، ایرانپوریان و کومان شده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید