• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 16 شهریور 1399
کد مطلب : 109340
+
-

آیین گشایش و بهره‌برداری از پروژه‌های شهرداری منطقه۲ برگزار شد

حناچی: برنامه مفصلی برای 1400 داریم

شهر
حناچی: برنامه مفصلی برای 1400 داریم

شهردار تهران با حضور مجازی در آیین گشایش پروژه‌های شهری منطقه۲ بر ضرورت توجه به خلاقیت و پرهیز از تقلید در پروژه‌های شهری تأکید کرد. پیروز حناچی این را هم گفت که شهرداری برای سال۱۴۰۰ برنامه مفصلی دارد که به‌زودی اعلام می‌شود.
به گزارش همشهری، شهردار تهران در مراسم گشایش و بهره‌برداری از پروژه‌های شهری منطقه۲ اظهار کرد: «نیمه نخست شهریور، هفته دولت و یادآور شهیدان رجایی و باهنر است. امسال آخرین سال قرن حاضر است و سده‌ای را پشت سر می‌گذاریم که پر از ماجراها و اتفاقات نادر و متفاوت است؛ از جنگ جهانی اول گرفته تا اتفاقاتی که امروز در جهان شاهد آنیم. امیدوارم قرن آینده دارای اتفاقات بهتری باشد. ما هم برنامه مفصلی برای تهران۱۴۰۰ داریم که به‌زودی اعلام خواهیم کرد.»
حناچی ادامه داد: «شهرداری تهران یک سازمان اجتماعی است و همه پروژه‌ها و کارهایی که در آن انجام می‌شود را باید از نظر ابعاد اجتماعی بررسی کرد، در غیر این صورت ممکن است پروژه‌ها را با هزینه‌های زیاد اجرا کنیم و باعث اتلاف منابع شود. در شهر نباید همه‌‌چیز عمرانی باشد؛ چه‌بسا پروژه‌های بزرگی افتتاح شد که تأثیر چندانی در شهر نگذاشت اما پروژه‌های کوچکی بوده که تأثیرات زیادی در شهر داشته‌اند. در هفته‌ای که گذشت، پروژه‌ای را بهره‌برداری کردیم که بزرگ نبود اما به قلمرو عمومی اضافه می‌کرد و قرار بود در مدیریت قبل، آنجا یک هایپرمال ساخته شود، اما مردم آنجا دوست داشتند این محل یک تفرجگاه شود که همین اتفاق هم افتاد.»
 حناچی اضافه کرد: «دوره‌ای که در وزارتخانه و عضو کمیسیون ماده5 بودم، در سال۹۳ شهردار وقت اعلام کرد که میزان بازدید از پل طبیعت بیشتر از برج میلاد شده است. من آنجا گفتم که این اتفاق یک پیام دارد، اگر خلاقیت و جاذبه را در پروژه‌ها درنظر بگیریم، ممکن است در برخی تصمیمات تجدید‌نظر کنیم و به‌دنبال ایده‌های خلاقانه و نه تقلیدی باشیم. اگر صرفا به‌دنبال تغییر باشیم، ضرر خواهیم کرد.»
او به یکی از پروژه‌های افتتاح‌شده در منطقه2 اشاره و خاطرنشان کرد: «نمادی که امروز (دیروز شنبه) در میدان صنعت افتتاح شد، الهام‌گرفته از پروژه‌ای در کوالالامپور بود؛ با این تفاوت که در پروژه کوالالامپور خلاقیت، نوآوری و نگاه زیست‌محیطی لحاظ شده بود. در منطقه۲ پروژه‌های دیگری نیز اجرا می‌شود. ازجمله آنها پروژه بهسازی روددره اوین از پایین روستای اوین تا بوستان گفتگو و تبدیل آن به قلمرو عمومی است.»
شهردار تهران ادامه داد: «یکی دیگر از پروژه‌هایی که امروز (دیروز) افتتاح شد، مناسب‌سازی معابر بود. این پروژه در راستای شعار «تهران؛ شهری برای همه» است؛ همه ساکنان و شهروندان این شهر باید بتوانند از همه نقاط شهر استفاده کنند و این حق آنهاست.» شهردار تهران گفت: «در کلنگ‌زنی روز سه‌شنبه هم 2 اتفاق در این منطقه خواهد افتاد که یکی از آنها اتصال نمایشگاه بین‌المللی به شبکه مترو و همچنین اتصال منطقه۲۲ به شبکه ریلی است. همچنین بنا داریم بوستان گفتگو را تا حدود بزرگراه هاشمی رفسنجانی ادامه دهیم. این پارک هم‌اکنون تا بزرگراه همت آماده افتتاح است و تا ملاصدرا هم هیچ مشکل جدی ندارد و بعد از آن هم به‌زودی حل خواهد شد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید