• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 16 شهریور 1399
کد مطلب : 109325
+
-

درحاشیه سیاست

اسناد 700ملک واگذار شده کجاست؟
احمد توکلی، رئیس هیأت‌مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت در نامه‌ای به رئیس شورای شهر تهران آمادگی دیده‌بان را برای بررسی املاک واگذار شده به مسئولان در شهرداری تهران، اعلام کرد. به گزارش الف، در بخشی از نامه توکلی خطاب به محسن هاشمی آمده است: «جنابعالی در مصاحبه با برنامه تلویزیونی تهران۲۰ اعلام نمودید که آماده‌اید درباره ۷۰۰ملک شهرداری که در اختیار دیگران است، گزارش بدهید. سازمان مردم‌نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت براساس تکلیف ذاتی و متکی به اساسنامه قانونی‌اش، آمادگی خود را برای دریافت، بررسی و درصورت نیاز مطالبه‌گری از اشخاص مرتبط با موضوع ۷۰۰ملک شهرداری واگذار‌شده اعلام می‌دارد و براساس روال همیشگی‌اش، نتایج اقدامات خود را در مراحل مختلف به ملت شریف ایران گزارش می‌نماید.»

پیام محرمانه آمریکا به ایران چه بود؟
سردارعلیرضا افشار، معاون پژوهشی دانشگاه دفاع ملی در مصاحبه با «رادیو گفت‌وگو» درخصوص رونمایی از دستاوردهای جدید نظامی ایران گفت: خیلی از دشمنان پیشرفت‌های نظامی ایران را شعار می‌دانستند، اما قضیه عین‌الاسد نشان داد این دستاوردها واقعی است، زیرا توانستیم ضربه‌ای به آمریکا بزنیم و آمریکا جرأت نکرد کوچک‌ترین پاسخی به ایران بدهد. آمریکا در پی این حمله از طریق عمان پیام فرستاد که ایران اجازه دهد به یک نقطه غیرمسکونی موشک شلیک کنیم، اما جمهوری اسلامی پاسخ داد اگر آمریکا هر حرکتی انجام دهد، ایران محکم‌تر پاسخ خواهد داد و این نشان از ذلت آمریکا‌ست.

بنای مذاکره نداریم
محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور در واکنش به پیشنهاد اخیر وزیر خارجه روسیه مبنی بر آمادگی این کشور برای میانجیگری بین ایران و آمریکا گفت:‌ ما با آمریکایی‌ها بنای مذاکره ندایم و خیلی روشن موضع‌مان را اعلام کردیم. پیش‌تر سرگئی لاوروف، وزیر امورخارجه روسیه از آمادگی مسکو برای ایجاد شرایط و حمایت از گفت‌وگو بین ایران و آمریکا، در صورت تمایل هر دو کشور خبر داده بود و بار دیگر تلاش واشنگتن برای تمدید تحریم‌ها علیه تهران را غیرقانونی و بی‌نتیجه نامید.

یادآوری وظایف به نمایندگان!
حمید ابوطالبی، مشاور سابق رئیس‌جمهور در توییتی با انتقاد از تلاش‌های صورت‌گرفته برای تغییر ساختار مجلس شورای اسلامی نوشت: اولویت نخست و اصلی‌ترین دلیل تشکیل مجلس، قانونگذاری است و نظارت، وفق قانون اساسی مختص سازمان بازرسی کل کشور در قوه‌ قضاییه است. وی تأکید کرد: یک‌بار دیگر قانون اساسی را بخوانید، شاید راه را اشتباه آمده باشید. تبدیل مجلس قانونگذاری به مجلس نظارتی، همان هدفی است که مشروعه‌‌خواهان دنبال می‌کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید