• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 3 شهریور 1399
کد مطلب : 108461
+
-

گواهی‌ حرفه‌ای گوگل به جای مدرک دانشگاهی

گوگل با برگزاری دوره‌های حرفه‌ای 6ماهه و اعطای گواهینامه به دانشجویان درصدد ایجاد تحول در نظام آموزشی، به‌ویژه در شرایط کروناست

آموزش مجازی
گواهی‌ حرفه‌ای گوگل به جای مدرک دانشگاهی

عمادالدین قاسمی‌پناه- خبر‌نگار

گوگل به‌دنبال ارتقای سیستم آموزشی با «گواهینامه‌های شغلی گوگل» است. این دوره‌ها که 6‌ماه زمان می‌برد، افراد را برای مشاغل مورد تقاضا و بدون نیاز به سال‌ها تحصیل، آموزش می‌دهد تا آنها را از انبوهی از بدهی و هزینه برهاند. این ابتکار همچنین می‌تواند مسیری را برای مراکز بزرگ تحقیقاتی و شرکت‌های تبلیغاتی باز کند تا نسبت به جذب استعدادهای جدید اقدام کنند. علاوه بر این، گواهینامه گوگل می‌تواند به آمریکا کمک کند تا از افزایش گسترده بیکاری در این کشور که ناشی از بیماری همه‌گیر کووید-19است جلوگیری کند.
به گزارش سایت اینپوت‌مگ، کنت واکر، معاون ارشد امور جهانی گوگل می‌گوید: مدارج دانشگاهی برای بسیاری از آمریکایی‌ها قابل دسترس نیست. این در حالی است که برای داشتن امنیت اقتصادی نباید نیازی به دیپلم کالج داشته باشید. بنابراین ما به راه‌حل‌های جدید و در دسترس برای آموزش مهارت‌های حرفه‌ای(از برنامه‌های پیشرفته حرفه‌ای گرفته تا آموزش آنلاین) نیاز داریم تا کشور را بازیابی و بازسازی کند. به گفته واکر، گوگل به‌عنوان بخشی از روند تجدید نظر در فرایند استخدامی خود، «اکنون این گواهینامه‌های شغلی جدید را معادل مدرک 4ساله دانشگاه برای جایگاه‌های شغلی مرتبط با آن گواهینامه می‌پذیرد». اگرچه گوگل تنها شرکتی است که این تغییر را در فرایند استخدامی به تصویب می‌رساند، اما این شرکت می‌تواند با این کار، فرایندی قدرتمند در کشوری ایجاد کند که بدهی دانشجویانش اکنون چیزی معادل 1.56تریلیون دلار است.

فرایند برنامه
 طبق گفته واکر، گوگل به دریافت 100 هزار بورس تحصیلی از سوی دانشجویان نیازمند کمک می‌کند. برنامه این گواهینامه شامل مهارت‌های مختلف در زمینه‌هایی چون تجزیه و تحلیل داده‌ها، مدیریت پروژه و طراحی تجربه کاربر خواهد بود. میانگین دستمزد سالانه ​​برای مشاغلی مانند مدیر پروژه 93هزار دلار، برای تحلیلگر داده 66هزار دلار و برای یک طراح تجربه کاربر حدود 75هزار دلار است. علاوه بر این، این برنامه دارای گواهینامه‌هایی در حوزه فناوری اطلاعات است که از پاییز امسال شروع می‌شود. این گواهینامه‌ها از طریق مشارکت با بیش از 100کالج منطقه‌ای در ایالات متحده اعطا می‌شود.

هزینه آموزش
 هنوز مشخص نیست که هزینه این دوره‌ها چقدر خواهد بود، اما اگر هزینه آن بیش از چند صد دلار باشد، تعجب برانگیز خواهد بود. طبق گزارش این شرکت، دوره‌های فعلی آنلاین گوگل از طریق پلتفرمی مانند Coursera حدود 50دلار در‌ماه هزینه دارد که در مقایسه با هر کالجی که در حال فعالیت است، رقم مناسبی محسوب می‌شود. درواقع این رقم در مقایسه با هزینه‌های معمول کلاس‌های حضوری در کالج‌ها که برخی از دانشجویان به سختی آن را تامین می‌کنند، فرصت مناسبی تلقی می‌شود.
آموزش سنتی و رسمی فعلی در جهان، نیاز به تغییر اساسی و فوری دارد. روش آموزشی سنتی 4ساله، میلیون‌ها دانشجو را با بدهی‌های کمرشکن روبه‌رو کرده که برای یافتن شغل مناسب هیچ تضمینی به آنها نمی‌دهد. شیفت‌های کاری بی‌شمار، حقوق و دستمزدهایی که فقط منطبق با هزینه‌های زندگی است و همچنین نبود چشم‌اندازی برای امنیت اقتصادی از عوارض این نظام آموزشی به شمار می‌رود. علاوه بر این، ماهیت طبقاتی و ساختگی سیستم کالج این تصور را ایجاد می‌کند که اگر به یکی از مدارس «آیوی لیگ»(مجموعه دانشگاه‌های مشهور آمریکا) نروید، برای همیشه محکوم به‌کار با حداقل دستمزد خواهید بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید