• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 25 مرداد 1399
کد مطلب : 107680
+
-

داربی بزرگ تبریز، داربی کوچک تهران

3مدعی سهمیه با 3گزینه سقوط بازی دارند؛ سپاهان و شهرخودرو هم به جنگ هم می‌روند

داربی بزرگ تبریز، داربی کوچک تهران

رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال ایران امشب با برگزاری همزمان 8بازی از هفته بیست‌ونهم ادامه پیدا می‌کند. در هفته ماقبل‌آخر لیگ‌برتر احتمالا تکلیف یکی از دو تیم سقوط‌کننده و یکی دیگر از 4سهمیه لیگ قهرمانان آسیا مشخص خواهد شد تا فقط دو علامت سوال در بالا و پایین جدول برای هفته آخر باقی بماند. البته این یک صرفا پیش‌بینی است، درباره ورزشی که هیچ چیزش قابل پیش‌بینی نیست. در این مطلب 8بازی این هفته که همگی از ساعت20:45 امشب آغاز می‌شوند را با هم مرور می‌کنیم.

  گل‌گهر - پرسپولیس
قهرمان 4باره لیگ‌برتر امشب در سیرجان به مصاف گل‌گهر می‌رود و نتیجه بازی هر چقدر برای پرسپولیس مهم نیست برای میزبانش مهم است. گل‌گهر برای قطعی کردن بقای خود در لیگ‌برتر فقط یک امتیاز از دو بازی باقیمانده می‌خواهد و چه بهتر که این تک‌امتیاز را در آخرین بازی خانگی‌اش کسب کند و کار را به هفته آخر و بازی در فولادشهر نکشاند. تیم مجید جلالی با 3برد و یک مساوی از 4بازی اخیرش صاحب بهترین فرم نتیجه‌گیری در میان تمامی تیم‌هاست. در مقابل، یحیی برای انگیزه بخشیدن به شاگردانش و دواندن آنها درون میدان کار سختی در پیش دارد. شاید آماده‌سازی تیم برای داربی 6شهریور بتواند انگیزه‌ای که قرمزها در دو بازی گذشته فاقد آن بودند را در این بازی به آنها برگرداند.

   استقلال - پیکان
بهترین خط‌حمله لیگ امشب مقابل خط‌دفاعی قرار می‌گیرد که عبدالله ویسی حسابی آن را ترمیم کرده تا در 5بازی اخیر به 5کلین‌شیت متوالی برسد. پیکانِ ویسی 525دقیقه است گل نخورده و اگر در 2بازی باقیمانده‌اش فقط به همین کار هم ادامه بدهد برای بقایش در لیگ کافی است. 2تساوی بدون گل مقابل استقلال و سپاهان می‌تواند پیکان را در لیگ حفظ کند و قطعا ویسی هم با همین هدف و با یک بازی بسته و دفاعی مقابل مجیدی قرار خواهد گرفت. در مقابل، استقلال که از 5بازی اخیر به 3برد و 2تساوی رسیده به دنبال ادامه همین روند و قطعی کردن نایب‌قهرمانی در لیگ خواهد بود. از 2بازی باقیمانده حتی یک پیروزی هم برای استقلال کافی خواهد بود اما مجیدی ترجیح می‌دهد این پیروزی را در همین هفته به دست بیاورد تا در هفته آخر به ستاره‌هایش برای داربی بزرگ تهران استراحت بدهد.

  تراکتور - ماشین‌سازی
هر گاه نام این دو تیم کنار هم می‌آید همه به یاد مالک مشترک آنها و احتمال تبانی می‌افتند. اما شرایط امتیازی دو تیم در جدول به شکلی است که هر دوی آنها را به امتیاز این بازی محتاج کرده است. تراکتور در هفته‌های اخیر مشکل زیادی در گلزنی داشته و در 8بازی اخیر، 6بار در گلزنی ناکام بوده است. از طرفی حریف این تیم ماشین‌سازی است که در دور برگشت فقط در یک بازی گل نخورده است. این همه ضعف ماشین‌سازی در خط‌دفاعی شاید طلسم تراکتور در خط‌حمله را باز کند و آنها را بعد از 3تساوی متوالی به یک پیروزی حیاتی برساند.

  پارس‌جنوبی - فولاد
این مسابقه، قرینه بازی تراکتور و ماشین‌سازی است. اینجا هم یک تیم امتیازات بازی را برای بالای جدول لازم دارد و دیگری برای پایین جدول. سابقه بازی‌های قبلی این دو تیم از نظم و ترتیب خاصی برخوردار است. دو تیم هر بار در اهواز بازی کرده‌اند فولاد برنده شده و هر بار در جم مقابل هم قرار گرفته‌اند بازی بدون گل مساوی شده است. این بار اما بعید است تساوی بدون گل دردی از هیچ‌کدام دوا کند. نکونام در مقابل سیروس پورموسوی که پیش از او روی نیمکت فولاد می‌نشست، باید امیدوار باشد که لوسیانو پریرا عادت هفته‌های اخیرش را از یاد ببرد و قدر موقعیت‌های گلزنی را بیشتر بداند. اگر نکونام پیروز شود، در بازی 6امتیازی هفته آخر مقابل تراکتور دستِ بالا را خواهد داشت.

   سپاهان - شهرخودرو
سپاهان 3بازی اخیرش را در لیگ و حذفی باخته و شهرخودرو هر 3بازی را مساوی کرده است. این نتایج اصلا در شأن تیم‌هایی نیست که می‌خواهند سهمیه آسیا را بگیرند. هم سپاهان و هم شهرخودرو در 6بازی اخیرشان فقط یک بار پیروز شده‌اند و اگر امشب هم به عادت پیروز نشدن ادامه بدهند هیچ شانسی برای کسب سهمیه نخواهند داشت. تساوی در بازی امشب به معنای پایان آرزوهای هر دو تیم خواهد بود اما برنده شدن یکی از طرفین می‌تواند آنها را به سبقت گرفتن از تراکتور یا فولاد امیدوار کند. بعد از استعفای قلعه‌نویی، این اولین چالش تکسیرا در جایگاه سرمربی سپاهان است. در آن‌سوی میدان هم سهراب بختیاری‌زاده ایستاده که هنوز اولین بردش را در لیگ دشت نکرده است.

   نفت آبادان - شاهین بوشهر
جمله بسیار تلخی است اما شاهین دیگر شانسی برای بقا در لیگ‌برتر ندارد. این تیم پرطرفدار و جذاب بعد از آمدن پاشازاده روند صعودی داشته اما نه‌ آنقدر که برای ماندن در لیگ‌برتر کافی باشد. شاهین حتی اگر در 2بازی باقیمانده از نفت آبادان و استقلال 6امتیاز بگیرد باز هم شانس چندانی ندارد و باید چشم به دست دیگر تیم‌های قعرنشین داشته باشد. حریف امشب شاهین، تیمی است که در نیمه بالای جدول ایستاده اما در رده‌بندی نیم‌فصل دوم رتبه پانزدهم را دارد. صنعت‌نفت از 6بازی اخیر فقط 2امتیاز گرفته است.

   نساجی - ذوب‌آهن
کارهای عجیب‌وغریب نساجی در هفته‌های بعد از کرونا، همه را به نتایج و بازی‌های این تیم علاقه‌مند کرده است. تیم محمود فکری از پرسپولیس، استقلال، تراکتور و سپاهان جمعا 8امتیاز گرفت و به هیچ‌یک از آنها نباخت. نساجی می‌تواند در 2هفته باقیمانده یک رتبه دیگر هم بالا بیاید و به‌جای صنعت‌نفت آبادان اولین تیم بعد از بیگ‌سیکس باشد. اما یک نکته جالب آماری نشان می‌دهد نساجی هنوز نتوانسته در لیگ‌برتر دروازه ذوب‌آهن را باز کند. این طلسم امشب از فاصله یک تا 45متری در خطر فرو ریختن است.

   سایپا - نفت مسجدسلیمان
این جدالی است میان دفاعی‌ترین تیم‌های لیگ نوزدهم و بی‌علاقه‌ترین تیم‌ها به هجوم و گلزنی. دو تیم البته یک وجه مشترک دیگر هم دارند و آن علاقه هر دو تیم به بردن بازی روی آسمان و بهره‌گیری از نبردهای هوایی است. اگر وجه مشترک دوست دارید این یکی را هم بشنوید که فقط 3تیم در فصل جاری سرمربی خود را تغییر نداده‌اند که دو تای آنها همین سایپا و نفت مسجدسلیمان هستند. مهدی تارتار و ابراهیم صادقی با محتاطانه‌ترین تاکتیک‌ها و بدون هیچ‌گونه ریسکی بازی‌ها را پی گرفتند و به رکوردداران کسب نتیجه مساوی در این فصل تبدیل شدند. با این شرایط لابد این بازی هم باید با بدون گل مساوی تمام شود، اما چون دو تیم به آنچه می‌خواستند رسیده‌اند شاید در این دو هفته باقیمانده شل کنند و کمی هم از فوتبال لذت
 ببرند.

این خبر را به اشتراک بگذارید