• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 7 مرداد 1399
کد مطلب : 106139
+
-

2شمش طلا، بهای آزادی طلافروش ربوده‌شده

مردان ناشناس با انگیزه باج‌گیری، مرد طلافروشی را ربودند و از خانواده او برای آزادی‌اش 2شمش طلا به ارزش 2میلیارد تومان خواستند اما وقتی پای پلیس به وسط کشیده شد، گروگانگیران مجبور شدند گروگان‌شان را رها کنند.
به گزارش همشهری، مردی که 47سال دارد و در بازار طلافروشان شهرستان سراوان واقع در استان سیستان و بلوچستان مغازه دارد، روز 19تیرماه امسال هنگامی که قصد داشت به محل کارش برود به‌طور ناگهانی ناپدید شد. وقتی تلاش‌ها برای پیدا‌کردن این مرد به جایی نرسید، اعضای خانواده او از پلیس درخواست کمک کردند. در ادامه فرد ناشناسی با خانواده مرد طلافروش تماس گرفت و گفت او را ربوده است. او که خانواده گروگانش را تهدید می‌کرد، گفت برای آزادی وی 2شمش طلا به ارزش حدود 2میلیارد تومان می‌خواهد. او همچنین تهدید کرد که نباید هیچ‌کس، به‌خصوص پلیس از این ماجرا بویی ببرد.
با وجود این تهدیدها، خانواده مرد طلافروش ماجرا را به پلیس اطلاع دادند و تجسس‌ کارآگاهان برای نجات مرد ربوده شده آغاز شد. آنطور که خانواده مرد طلافروش می‌گفتند، او مقابل بازار طلافروشان سراوان سوار یک پژو 405شده و از آن به بعد ناپدید شده است. هیچ‌کس نمی‌دانست پژو متعلق به چه‌کسی است و طلافروش به چه دلیلی سوار آن شده است. با این حال، تحقیقات در شاخه‌های مختلف ادامه یافت. در این مدت تماس‌های گروگانگیران با خانواده طلافروش ادامه داشت و آنها همانطور که پلیس گفته بود، با گروگانگیران مشغول مذاکره و به ظاهر با پیشنهادشان موافقت کرده و از آنها برای تهیه شمش‌های طلا زمان خواسته بودند.
2هفته از این گروگانگیری می‌گذشت که کارآگاهان دایره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی به اطلاعاتی دست یافتند که حاکی از آن بود آدم‌ربایان مرد طلافروش را در یکی از روستاهای اطراف نگهداری می‌کنند و امیدوارند با ادامه فشارهای روانی بر خانواده‌اش، به خواسته‌شان برسند. مأموران برای اجرای عملیات رهایی گروگان آماده می‌شدند که خبر رسید گروگانگیران از لو رفتن مخفیگاه‌شان باخبر شده و از ترس دستگیری، گروگان‌شان را در نزدیکی شهر سراوان رها کرده و گریخته‌اند. در این شرایط بود که مرد طلافروش پس از 2هفته اسارت و زندگی در شرایط سخت سرانجام آزاد شد و به آغوش خانواده‌اش بازگشت.
سرهنگ داریوش سرگلزایی، فرمانده انتظامی شهرستان سراوان با اعلام جزئیات این پرونده، گفت: در جریان تحقیقات اطلاعات مفیدی از عاملان ربودن مرد طلافروش به‌دست آمد و با دنبال کردن این سرنخ‌ها تلاش‌ها برای دستگیری متهمان ادامه دارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید