• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 4 مرداد 1399
کد مطلب : 105742
+
-

خبرهای کوتاه

  صدور پروانه ساختمانی پلاسکو؛ به‌زودی
علی محمد سعادتی، شهردار منطقه12:

پروانه ساختمانی پلاسکو به‌زودی صادر می‌شود. در 22اردیبهشت‌ماه سال‌جاری شورای‌عالی معماری و شهرسازی مصوبه‌ای در مورد پلاسکو داشته است که در بند2 اعلام داشته با توجه به اینکه تخریب پلاسکو قهری بوده و امکان تامین پارکینگ براساس طرح تفصیلی و در زمین مجاور به‌دلیل محدودیت‌های میراثی وجود ندارد. از آنجایی که سیاست تردد در محدوده مرکزی شهر، کاهنده است از شهرداری خواسته که پارکینگ پروانه که متعلق به شهرداری است را برای مقاوم‌سازی‌ و ایمن‌سازی‌ در اختیار پلاسکو قرار دهد تا مراجعین پلاسکو نیز بتوانند از این پارکینگ عمومی استفاده کنند که ما بعد از این مصوبه با مسئولان بنیاد مصاحبه داشتیم. به‌زودی پارکینگ پروانه برای مقاوم‌سازی‌ در اختیار آنها قرار خواهد گرفت و پس از ایمن‌سازی، شهروندان می‌توانند از این پارکینگ عمومی به‌عنوان یک مکان امن استفاده کنند. (ایسنا)

  2پارکینگ طبقاتی تعطیل شد
محمد خردمند، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منطقه یک:

 2پارکینگ شهید باهنر و شهید همت، متعلق به شهرداری منطقه یک به طور موقت تعطیل شدند. این دو پارکینگ با ظرفیت بیش از ۷۰۰خودرو در خیابان شهید باهنر و ضلع جنوب میدان تجریش با هدف فضاسازی مناسب برای پارک خودروها در شمال تهران احداث و در اختیار بخش خصوصی قرار داده شد. رعایت و ارتقای ضوابط ایمنی و آتش‌نشانی ازجمله پله‌های فرار، سیستم اعلام و اطفای حریق، روشنایی، تهویه مطبوع، خروج اضطراری، رعایت الزامات HSE (سیستم مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست) و...، ازجمله اقدامات اجرایی در این 2پارکینگ است تا ضریب ایمنی آن ارتقا یابد. (همشهری)

  بهره‌مندی ۱۰هزار تاکسیران از تسهیلات ویژه کرونا
مرتضی ضامنی، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی کشور:

با همکاری بنیاد علوی تسهیلات قرض الحسنه را برای افراد آسیب دیده ناشی از کرونا درنظر گرفته‌ایم. متناسب با هر شهر یک سهمیه را مشخص و در اختیار شهرها قرار دادیم و خود شهرها به افراد آسیب‌دیده و یا خانواده افرادی که در اثر کرونا فوت شده‌اند به روش‌های مختلفی که به‌تناسب هر شهری می‌تواند متفاوت باشد، کمک می‌کنند. در کنار این خود شهرداری‌ها نیز بسته‌های معیشتی را برای این منظور تامین کرده و در حال ادامه اجرای آن برای خانواده تاکسیرانی کشورند. ۵۰هزار فقره تسهیلات ویژه کرونا با هماهنگی بنیاد علوی به تفکیک در اختیار شهرها قرار گرفته است و افراد در حال شناسایی و معرفی به بانک‌ها هستند و بالغ بر 10هزار نفر از این تسهیلات استفاده کردند، بقیه فرایند استفاده از تسهیلات نیز در حال اجراست. (ایلنا)

این خبر را به اشتراک بگذارید