• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 31 تیر 1399
کد مطلب : 105456
+
-

چند رکورد ساده در فوتبال اروپا

با تساوی 2-2رئال که به سقوط لگانس انجامید، پرونده این فصل لالیگا بسته شد. رئال مادرید قهرمان به‌علاوه بارسلونا، اتلتیکو مادرید و سویا سهمیه لیگ قهرمانان گرفتند، ویارئال سهمیه لیگ اروپا و سوسیداد برای پلی‌آف لیگ اروپا انتخاب شد و تیم‌های اسپانیول، مایورکا و لگانس سقوط کردند.
  رئال با 25گل خورده و 8گل دریافتی کمتر از بارسا بهترین عملکرد خط دفاعی در یک فصل لالیگا در قرن بیست‌ویکم را از آن خود کرد. از لحاظ میانگین گل‌خورده رئال در هر فصل از زمان شروع لالیگا، این فصل بهترین آمار بعد از فصل 65- 1964 بود؛درکل میانگین کل تاریخ باشگاه ۱.۱۷ گل‌خورده در هر بازی در لیگ است.
   کورتوا، دروازه‌بان بلژیکی رئال مادرید جایزه سامورا - بهترین دروازه‌بان فصل- را از آن خود کرد. او تنها دروازه‌بانی است که همراه 2 تیم (رئال و اتلتیکو) صاحب این جایزه می‌شود.
   مسی با زدن 2گل در برد 5گله آخر بارسلونا مقابل آلاوس برای ششمین بار برنده جایزه پی‌چی‌چی بهترین گلزن لیگ می‌شود. او 4گل از بنزمای 21 گله بیشتر زد.
   مسی با 21پاس گل رکورد ژاوی را هم که در فصل 09-2008 به ثبت رسیده بود شکست. او بعد از بازی گفت ترجیح می‌‌داده به‌جای اینکه آقای گل شود، با بارسلونا قهرمان لالیگا می‌شد.
   بیشترین پاس گل بعد از دوران قرنطینه؛ مسی (9) و الکسیس سانچس از اینتر (7). مسی تنها بازیکنی است که 3 فصل متوالی بهترین گلزن و بهترین پاس گل‌دهنده لالیگا شده است.
   ناچو پس از مدت‌ها در ترکیب رئال به میدان رفت که دویستمین بازی‌اش برای رئال مادرید بود.
    سرخیو راموس با گلی که به لگانس زد، تعداد گل‌های باشگاهی خود را به عدد100رساند که این برای یک مدافع آمار عجیبی است؛ 97گل برای رئال و 3گل با پیراهن سویا.
   تساوی 2-2 اینتر با رم از پرگل‌ترین جدال‌های 2‌تیم در تاریخ سری آ بود و با این 4گل تعداد کل گل‌های 2 تیم در مصاف‌های رودررو به عدد500 رسید. در هیچ رویارویی دیگری بین تیم‌های ایتالیایی این تعداد گل به ثمر نرسیده است.
   این ششمین باری بود که چلسی، منچستریونایتد را از جام حذفی، حذف کرد؛ فقط آرسنال (7بار) توانسته یونایتد را بیشتر از آنها حذف کند. چلسی با
2 سوتی از دخه‌آ و یک گل به‌خودی مگوایر موفق شد
3 - هیچ من‌یونایتد را ببرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید