• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 21 تیر 1399
کد مطلب : 104543
+
-

پاداش به سوت‌زنان شهرداری تهران

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران با اشاره به سرانجام طرح پیشنهادی شورا برای سوت‌زنی تخلفات در شهرداری تهران، از تدوین آیین‌نامه «جامع حمایت و صیانت از گزارشگران فساد در شهرداری تهران» در کمیسیون‌های مشترک داخلی شورا خبر داد. به گزارش ایسنا، مجید فراهانی درباره سرانجام طرح پیشنهادی شورا برای سوت‌زنی تخلفات در شهرداری تهران، گفت:« طرح الزام شهرداری تهران به حمایت از گزارشگران فساد را در سال ۱۳۹۷ تقدیم شورا کردم و یک فوریت آن به تصویب رسید اما از سوی دیگر شهرداری تهران نیز آیین‌نامه اجرایی حمایت و صیانت از گزارشگران فساد را در اجرای تکلیف مقرر در برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران در سال ۱۳۹۸ تقدیم شورا کرد.»
او به شباهت‌های ساختاری و عملکردی طرح شورا و لایحه شهرداری تهران اشاره کرد و افزود:« به‌دلیل شباهت‌های گسترده این طرح و لایحه در هم ادغام شد و آیین‌نامه «جامع حمایت و صیانت از گزارشگران فساد در شهرداری تهران» در ۱۴ ماده تهیه شد که بررسی و کارشناسی آن برعهده کمیته مشترک با حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون حقوقی و نظارت شورا گذاشته شد. به تازگی این بررسی به اتمام رسیده است و به‌زودی پس از تصویب کمیسیون مشترک برای طرح در صحن تقدیم هیأت رئیسه شورا خواهد شد.
فراهانی در مورد جزئیات این آیین‌نامه گفت:« در این آیین‌نامه شهرداری ملزم به راه‌اندازی سامانه گزارش فساد در شهرداری تهران می‌شود. همچنین به‌منظور صیانت و حمایت از گزارشگران فساد کمیسیون ویژه‌ای با حضور مدیران واحدهای نظارتی شهرداری، نمایندگانی از شورا، سازمان‌های مردم نهاد و یکی از گزارشگران فساد در شهرداری به انتخاب شورا تشکیل خواهد شد. ضمن اینکه به‌منظور صیانت و حمایت حقوقی و قضایی از گزارشگران فساد، شهرداری ملزم به پشتیبانی و تامین حمایت حقوقی از طریق تامین و خرید خدمات از وکلا شده است.»
رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران ادامه داد:« از سوی دیگر در بخش تقدیر و تشویق گزارشگران فساد هم درصورتی که گزارشگر فساد از شهروندان باشد پاداش مالی تا ۶ برابر حد نصاب معاملات خرد براساس حد نصاب مصوب هیأت وزیران پیش‌بینی شده است و درصورتی که گزارشگر فساد از کارکنان شهرداری باشد پرداخت پاداش تا معادل 6‌ماه حقوق پیش‌بینی شده است.»

این خبر را به اشتراک بگذارید