• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 19 تیر 1399
کد مطلب : 104416
+
-

پیشنهادهای ویژه هفته

فیلم‌ها در سفر
  سال دوم دانشکده من

این فیلم را رسول صدرعاملی، کارگــردان نـام‌آشـنای ایرانی ساخته است. در آن نیز بازیگرانی چون علی مصفا، پدرام شریفی، بابک حمیدیان، ویشکا آسایش، شقایق فراهانی و... ایفای نقش کرده‌اند. صدرعاملی در این اثر سینمایی، 2 بازیگر به نام‌های سها نیاستی و فرشته ارسطویی را نیز به این هنر معرفی کرد که نیاستی، حتی توانست مورد توجه داوران جشنواره فیلم فجر هم قرار بگیرد و جایزه بگیرد. در ساخت این اثر سینمایی، از 900نفر تست گرفته شد که در نهایت 22بازیگر و 2 چهره جدید انتخاب شدند. ماجرای فیلم هم، شاید کمی برای همه ما آشنا باشد: یک زندگی عادی، یک سفر و افرادی که در این سفر حضور می‌یابند و ارتباطات آنها، باعث می‌شود تا به لایه‌های عمیق‌تر برویم. درباره الی را شاید مهم‌ترین فیلم در این ژانر بتوانیم بدانیم؛ یا مثلاً فیلم‌هایی مثل حکایت دریا و جهان با من برقص که الان دارند پخش اینترنتی می‌شوند. مهتاب و آوا دانشجویان سال دوم دانشکده معماری هستند که با تعدادی از همکلاسی‌های خودشان به یک سفر چند روزه دانشجویی می‌روند؛ به اصفهان. در آنجا آوا خونریزی مغزی کرده و راهی بیمارستان می‌شود. حالا این اثر سینمایی را می‌توانید در درگاه‌های پخش آنلاین و اینترنتی تماشا کنید.

به یاد سیروس
  متهم گریخت

تازگی‌ها، جامعه هنری کشور یکی از هنرمندان نازنین خودش را از دست داده است؛ سیروس گرجستانی. این روزها کلیپ‌های مختلفی از این بازیگر دست به‌دست می‌چرخد. این بازیگر طناز ایرانی، در فیلم‌ها و آثار سینمایی مختلفی نقش‌آفرینی کرده است. اما در زندگی هر هنرمندی، یک یا چند اثر خاص وجود دارند که باعث می‌شوند تا به‌طور ویژه، او را با آن به یاد بیاورند. در مورد گرجستانی، این اتفاق ویژه را باید «متهم گریخت» بدانیم. اثری که به استناد آن، او را با نام هاشم‌آقا به یاد می‌آورند. این سریال را رضا عطاران کارگردانی کرده و سعید آقاخانی هم نگاشته. این سریال در رمضان 84 پخش شد و حسابی هم سر و صدا کرد. بعد از آن نیز بارها بازپخش شد. هاشم‌آقا یا همان سیروس گرجستانی، در شهرستانی نه چندان دور زندگی ساده‌ای داشت. تا قبل از اینکه بیماری‌اش اوج بگیرد، در یک مغازه اجاره‌ای تعمیرکار اگزوز بود. اما به واسطه بیماری از کار سنگین منع شد. دخترش نیز که دانشجو بود، باید به تهران می‌آمد. در نتیجه آنها راهی تهران شده و قرار گرفتن در یک موقعیت جدید و طنزهای اتفاق افتاده پیرامون آن، باعث می‌شود تا سریال را دنبال کنید.

سریال پر چهره
  آقازاده

این روزها درباره سریالی در شبکه پخش خانگی صحبت می‌شود به نام آقازاده. البته قرار بود که این سریال، ژانری خاص در نوع خودش باشد و یک اتفاق بزرگ محسوب شود. اما در نهایت اینکه نتوانست آنطور که باید، به یک اتفاق ویژه تبدیل شود. اما به هر حال با سریالی نسبتاً خوش‌ساخت روبه‌رو هستیم. گروهی می‌گویند حامد عنقا، در این‌جا سعی کرده است که همان تجربه‌های تلویزیونی خودش را تکرار کند و به همین دلیل، سریال تکراری از آب در آمده است. ژانر این سریال اجتماعی و معمایی است. تهیه‌کننده و نویسنده‌اش نیز حامد عنقاست؛ با کارگردانی بهرنگ توفیقی. بازیگران معروفی چون امیر آقایی، نیکی کریمی، امین حیایی، کامبیز دیرباز، امین تارخ، مهدی سلطانی، جمشید هاشم‌پور، ثریا قاسمی و... در آن بازی کرده‌اند. این سریال را سازمان اوج تهیه و تولید کرده است. سازندگان این سریال گفته‌اند که قصد نداشتند صرفاً یک سریال سرگرم‌کننده بسازند. بلکه نظرشان این بود که یک اثر جدی بسازند که خیلی‌ها را بی‌خواب کند. حالا اینکه چقدر در این کار موفق بوده‌اند یا نه، باید نشست و دید. این سریال، قصد دارد به فسادهای موجود در جامعه نگاهی بیندازد و ازجمله فسادهای یک آقازاده.

سلام به کودک درون
  تپلی و من

با یک فیلم که هم خودتان و هم بچه‌هایتان بتوانید ببینید و سرگرم بشوید، چطورید؟ «تپلی و من» فیلمی است که دقیقاً به همین منظور تولید شده است. هم داستانش، مناسب بزرگسالان است و هم چهره‌های نوجوان در خودش دارد و باعث می‌شود تا کنجکاوی این گروه نیز پاسخ داده شد. فیلم را حسین قناعت، نویسندگی و کارگردانی کرده است و حسن معجونی، سامیار محمدی، میترا حجار، سیروس گرجستانی، یوسف تیموری و... در آن ایفای نقش کرده‌اند. این فیلم را می‌توانید در سایت‌های نمایش آنلاین فیلم و سریال تماشا کنید. یا داخل یک فلش ریخته و به تلویزیون‌های بزرگ خانه‌تان وصل کنید و در کنار بچه‌ها، با خیال راحت تماشا کنید. اما موضوع فیلم چیست؟ موضوع این فیلم 90دقیقه‌ای را اقتباسی از یک فیلم خارجی می‌دانند. فیلمی که درباره کودک درون است و ما را به رؤیاهایمان پرتاب می‌کند. این فیلم درباره مردی به اسم رامین است که دانشجوی کارگردانی است ولی نمی‌تواند فیلمنامه‌های خوبی بنویسد. به همین دلیل در یک مرکز آموزش هنری کار می‌کند. او یک روز به‌طور اتفاقی، شخصیت دوران کودکی خودش به اسم تپلی را در خانه پیدا می‌کند و متوجه می‌شود که از گذشته آمده تا باعث اعتماد به نفسش بشود.

تولد یک ستاره

  سنگ صبور
چندی پیش بود که یکی از فعالان رسانه‌ای حوزه موسیقی، نظرسنجی خاصی را ترتیب داده بود دال بر اینکه شما محسن چاوشی را از کدام قطعه‌ها به یاد می‌آورید؟ پاسخ‌ها هم، شامل قطعه‌های غیرمجاز در زمان فعالیت زیرزمینی این خواننده بود؛ به اضافه قطعه سنگ صبور و قطعه‌های سال‌های اخیر. بیشتر شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اشاره کردند که چاوشی را از قطعه سنگ صبور به یاد می‌آورند. در واقع همین قطعه بود که او را نجات داد؛ هم در موسیقی و هم در زندگی. ترانه‌سرای این قطعه امیر ارجینی بود و در آلبوم سنتوری نشر یافته است؛ اثری که برای فیلم سنتوری داریوش مهرجویی ساخته شد. به گفته خودش و در یکی از مصاحبه‌ها، وضع او از نظر مالی و هنری در آن روزگار خیلی اسفناک بود. تا اینکه یک روز، تلفن زنگ زده و داریوش مهرجویی او را به خانه‌اش دعوت کرد. چاوشی حتی پول نداشت تا ازگل، محل سکونت مهرجویی برود. اما همین رفتن و ساختن قطعه‌های علی سنتوری، تبدیل به مهم‌ترین اتفاق هنری زندگی این آدم شد. همان قطعه معروفی که با این بیت شروع می‌شد: «رفیق من سنگ صبور غم‌هام/ به دیدنم بیا که خیلی تنهام...».

دل تنهای عاشق

  دلبسته شدم
این روزها شبکه دوم سیما، سریالی به نام شاهرگ را پخش می‌کند. سریالی که قصه آن در دهه 60 اتفاق می‌افتد و ماجرای چند خرابکاری در تهران است و تیمی که باید این خرابکاران را دنبال کند. این سریال در ژانر درام سیاسی تعریف شده است. شاید چیزی شبیه به ماجرای نیمروز، ولی در سطحی پایین‌تر و غیرسینمایی‌تر. با نقش‌آفرینی بازیگرانی چون نیما رئیسی، حسین پاکدل، عباس غزالی، مرحوم سیروس گرجستانی و... . اما این سریال یک تیتراژ خیلی شنیدنی هم دارد به اسم دلبسته شدم. سالار عقیلی که این سال‌ها از میهن‌خوانی‌ها و حماسه‌خوانی‌ها دور شده و به یک عاشقانه‌خوان حرفه‌ای تبدیل شده، این اثر را خوانده است و چقدر هم خوب خوانده. آهنگساز آن هم حبیب خزایی‌فر است و ترانه‌اش را هم محمدمهدی سیار سروده. ترانه آن نیز چنین است: «من آسان دلبسته شدم/افتادم در دام خودم/بشکن دل مرا، که ز دل گلایه دارم.../پی هر بهانه‌ای برود، نمی‌گذارم/یادت باشد از آن تو بود؛/این دل که شکست/آه از عشق.../یادم باشد دلتنگی تو تقدیر من است/آه از عشق.../آه از عشق و غم زیبایش/آتش آتش همه دریایش/ عاشق ماند و دل تنهایش...» به‌نظر می‌رسد عقیلی، در حال ثبت ورژن خاصی از عاشقانه‌خوانی‌ها به نام خود است؛ با کیفیت، زیبا و کلاسیک.

سلام چارلی

  دلقک
موضوع ترانه‌ها و قطعه‌های موسیقی تولید شده در ایران مشخص است: عشق، وطن، مناسبتی و کمی هم درباره پدر و مادر و فرزند و.... غالباً هم که قطعه‌ها رویکرد عاشقانه دارند. به همین دلیل است که وقتی قطعه‌ای شکل می‌گیرد که هیچ کدام از اینها نیست ولی خوب و شنیدنی است، به‌شدت مورد توجه قرار می‌گیرد. یکی از این قطعه‌های به‌شدت مورد توجه قرار گرفته را باید دلقک بدانیم، اثری که محمد اصفهانی خوانده و در زمانه خودش به‌شدت سر و صدا کرد. چرا که هم شنیدنی و موسیقایی بود، هم موضوعی خاص داشت. ترانه‌سرای این اثر رها شایان بود که البته در دامن زدن به حاشیه‌های این قطعه هم نقش داشت. از جمله اینکه این ترانه را گران‌ترین ترانه تاریخ موسیقی ایران دانست که واگذار شده است. آهنگسازی و تنظیم آن را هم امیر علیزاده و بهروز صفاریان انجام دادند. در ترانه این قطعه آمده است: «واسه نونه واسه نونه/ تا به کارش تو بخندی/ که آگه اینو بدونی/ تو به دلقک نمی‌خندی/ تو به دلقک نمی‌خندی...» این قطعه روی کلیپی که در آن صحنه‌هایی از چارلی چاپلین پخش می‌شد، میکس شد. در نتیجه به‌شدت خبرساز شد و خیلی‌ها اعتراض کردند.

یک اوج بی‌بدیل

  چرا رفتی
همایون شجریان را می‌توان یک آقازاده در حوزه موسیقی سنتی دانست. این خوب است یا بد؟ هر چه که هست، این چهره با عملکرد خود، از زیر سایه فوق‌العاده سنگین پدرش بیرون آمده و برای خودش جایگاهی مستقل تبیین و تعریف کرده. طوری که حالا یکی مثل احمد کیارستمی، فرزند بزرگ عباس کیارستمی بزرگ، بگوید که دوست داشت جای همایون بود؛ به واسطه نوع عملکردی که در موسیقی داشته است. حالا همایون در تاریخ موسیقی سنتی ایران، قطعه‌هایی به‌شدت شنیده شده و ماندگار به جا گذاشته. یکی از این قطعه‌ها را باید «چرا رفتی» بدانیم از آلبوم «نه فرشته‌ام نه شیطان». این قطعه، روی شعری از سیمین بهبهانی شکل گرفته و تهمورس پورناظری هم آهنگسازش بوده. در بخشی از شعر معروف بهبهانی می‌خوانیم: «چرا رفتی چرا من بی‌قرارم/ به سر سودای آغوش تو دارم/ نگفتی ماهتاب امشب چه زیباست/ ندیدی جانم از غم ناشکیباست/ چرا رفتی چرا من بی‌قرارم/ به سر سودای آغوش تو دارم...» نکته جالب درباره این قطعه، کلیپی بود که روی آن به کارگردانی باران کوثری ساخته شد و در مراسم رونمایی به نمایش درآمد. این قطعه، اوجی در آواز دارد که حتی شاید خود همایون در اجراهای زنده، به زحمت بتواند از پس آن برآید.

خواستگار با جنم

  فرار بزرگ

بازی ایرانی فرار بزرگ، یک بازی مهیج است که می‌تواند وقت‌هایی که در خانه هستید یا در انتظار یا هر جایی، در گوشی‌های همراه شما، نقش یک سرگرم‌کننده را بازی کند. این بازی پرطرفدار، توسط استودیو ایران‌گلیم گیمز پلاس طراحی شده است در حوزه بازی‌های تفننی قرار می‌گیرد. داستان طراحی شده برای این بازی نیز، کاملاً ایرانی است. بدین‌ترتیب که آقای موتوری، عاشق دختر مش‌رحیم شده است و به خواستگاری می‌رود. اما دختر مش‌رحیم برای او شرط‌های سختی را قرار می‌دهد. آقای عاشق موتورسوار هم برای اینکه نشان بدهد از آن عاشق‌های شل و ول نیست، تن به خطر داده و می‌خواهد که خودش را ثابت کند. در نتیجه دور تا دور ایران را چرخ می‌زند تا به شرط‌های درنظر گرفته شده برسد و خودش را به نوعی اثبات کند. گیمر در این بازی، به شهرهای مختلف سر زده و سعی می‌کند که با افراد مختلف روبه‌رو شده و مأموریت‌های درنظر گرفته شده را به سرانجام برساند. در این بازی شما با یک فروشگاه روبه‌رو هستید که با مراجعه به آن می‌توانید نوع موتورتان را مشخص کنید. سپس با امکانات دیگر نیز روبه‌رو می‌شوید؛ مثل مسابقه با شخصیت‌های مختلف بازی و انجام حرکات مختلف حین موتورسواری و...

توپ ها و بازی ها

  توپ ماجراجو

در ادامه بازی‌های اندرویدی ایرانی، بد نیست نگاهی هم به بازی طونی توپ ماجراجو بیندازیم که می‌توانید از جاهایی مثل کافه‌بازار دانلود کرده و داخل گوشی هوشمند خودتان جا بدهید و با آن حسابی سرگرم شوید. این بازی در حوزه بازی‌های ماجراجویی تولید شده است. بنیاد بازی‌های رایانه‌ای ایران در توضیح این بازی چنین نوشته است: «در این بازی باید از تمام مهارت‌های ذهن و دست خود در یک محیط چالشی و معمایی استفاده کنید تا توپ را از لابه‌لای تیغ‌های برنده و گودال‌های مرگبار عبور دهید، کلیدها را پیدا کنید و به سمت دروازه حرکت کنید.» در این بازی، برای کنترل توپ بازیگوشی که دارید، نیازی نیست با دکمه‌ها و صفحه کلید مجازی کار کنید. تنها کافی است موبایل را کمی زاویه بدهید تا در مسیری که وجود دارد، حرکت کرده یا کمی مسیر را کج کند. این بازی توپ‌های مختلفی دارد که هر کدام هم ویژگی‌های خاصی دارند. هر کاربر در ازای پرداخت سکه یا سکه‌هایی، می‌تواند انواع این توپ‌ها را خریداری کند. توپ در مسیر خود، ممکن است با تیغه‌ها و گودال‌ها و گوشتکوب‌هایی روبه‌رو شود که اگر حواس‌تان نباشد، باعث می‌شود تا بسوزید. تا می‌توانید از فروشگاهی که برایتان درنظر گرفته شده، قلب و محافظ تهیه کنید که برای ادامه بازی به‌شدت کمک‌تان می‌کند.

باغ های خانگی

  تراریوم

گاهی بد نیست کمی به عقب برگردیم و مثل ابتدای آفرینش، بیشتر کارها را خودمان انجام بدهیم. اینکه همه‌‌چیز را بخواهید آماده تهیه کنید و آماده از آنها استفاده کنید، البته چندان بد نیست. اما گاهی باید دست به‌کار شد و این رویه را به هم زد. مثلاً شما درباره تراریوم چیزهایی شنیده‌اید. لابد فکر می‌کنید که چقدر هم پیچیده است و باید حتماً به‌صورت آماده تهیه کنیم. اما شما با کمی حوصله و ذوق، می‌توانید این تراریوم‌های زیبا را خودتان داخل خانه درست کنید. تراریوم یا باغ‌های شیشه‌ای، قصد دارند در فضایی ترکیب‌یافته از خاک و آب و رطوبت و...، زمینه مساعد را برای رشد گیاهان فراهم آورند. برای ساخت تراریوم دقت کنید که این باغ‌های شیشه‌ای، باید در فضایی بسته یا نیمه‌بسته که شیشه‌ای یا پلاستیکی است، ساخته شوند. بیشتر هم از گیاهان و درختچه‌هایی به این منظور استفاده می‌شوند که با رطوبت سازگارترند. سعی کنید تراریومی را که می‌خواهید بسازید، چندان شلوغ نکنید. به این منظور شما نیازمند ظرف شیشه یا پلاستیکی، صابون، شن و خاک خواهید بود. برای ظرف می‌توانید از تنگ ماهی یا پارچ بزرگ بلور یا حتی شیشه مربا و... استفاده کنید.

هر خانه یک کارخانه

  مشاغل خانگی

می‌گویند تایوانی‌ها که اینقدر پیشرفت کرده‌اند، یک شعار خیلی خوب دارند: هر خانه یک کارخانه و هر کارخانه یک خانه. منظورشان این است که هر خانواده‌ای، می‌تواند یک خط تولید و کسب و کار خانگی برای خودش راه بیندازد. حالا بحث ما هم همین چیزهاست. اینکه ساعت‌های بیکاری در خانه را، چرا باید تلویزیون نگاه کنید و بیهوده هدر بدهید؟ به‌راحتی می‌توانید به مشاغل خانگی فکر کنید. دکتر علی‌اصغر جهانگیری- مدرس کارآفرینی و کارآفرین ایرانی- در سایت خودش اشاره می‌کند که در کره‌جنوبی، حتی خانواده‌ها از طریق طناب‌هایی که به دیوارهای خانه و حیاطشان وصل کرده‌اند و از طریق نایلون‌های مخصوصی که با گیره به طناب‌ها وصل شده‌اند، اقدام به پرورش نوعی از گیاهان ارزشمند و همچنین بذرهای گرانبها می‌کنند. یعنی بعد از مدتی که اینها را پرورش دادند، می‌توانند با سود چندبرابری بفروشند. این کاری است که شماها هم می‌توانید انجام بدهید. کسب و کارهای خانگی، از کار با دستگاه‌های کوچک خانگی و بسته‌بندی و خط تولیدهای بدون سر و صدای خانگی و تولید گیاهان و... شروع می‌شود. وزارت کار و مراکز فنی و حرفه‌ای و...، جاهایی هستند که می‌توانند به شما بگویند که باید چکار کنید.

داستان کشاورزان

  پابرهنه‌ها

یکی از کتاب‌های معروف ادبیات داستانی جهان را باید «پابرهنه‌ها» بدانیم، اثری که زاهاریا استانکو نوشته است و احمد شاملو هم برگردان کرده. این کتاب را یک نویسنده رومانیایی نوشته است. این کتاب در ژانر واقع‌گرایی سوسیالیستی نگارش شده که زمانی در کشورهای کمونیستی و چپ‌گرا به‌شدت رایج شد. این کتاب بعد از انتشار، به‌زودی فراگیر شده و به 30زبان زنده جهان ترجمه شد. نقل است که می‌گویند شاملو هنگام ترجمه این کتاب، آرزو می‌کرده که‌‌ ای‌کاش این اثر، بیوگرافی خود او بود. کتاب، ماجرای جوانکی کشاورز است که دارد از زبان عمه خود، داستان زندگی پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگش را می‌شنود. مادر او وقتی که 15ساله بوده ازدواج کرده و 2سال بعد، بیوه شده. در نتیجه با 2 بچه پیش والدین خود بازگشته است. سپس با یک مرد دیگری که 2فرزند داشته و زنش را از دست داده بود، ازدواج می‌کند. این جوانک کشاورز، ضمن اینکه در جریان این روایت‌ها قرار می‌گیرد، از نزدیک خشونت کشاورزانی را که تحت ناعادلانه‌ترین شرایط دارند کار می‌کنند، می‌بیند و سبک زندگی رقت‌انگیز آنها را مشاهده می‌کند. این اثر، در واقع بازنمایی ظلم و ستمی است که بر کشاورزان می‌رود.

شاعری که ناامید شد

  خروس شاعر

بارها گفته‌ایم که همیشه باید مسلح به کتاب‌هایی برای کودکان و نوجوانان خودتان باشید. به همین دلیل باید بدانید که چه کتاب‌هایی در این حوزه چاپ شده و آنها را برای فرزندان خودتان تهیه کنید. مژگان شیخی از نویسندگان حوزه کودک نیز کتاب‌هایی را در این حوزه منتشر کرده که می‌تواند حسابی به‌کار شما بیاید. یکی از جدیدترین این کتاب‌ها بازآفرینی 67 داستان از کتاب «کتاسرت ساگر» برای کودکان است که به‌زودی منتشر خواهد شد. کتاب دیگری که از این نویسنده منتشر شده، «خروس شاعر» است. خود وی درباره موضوع این کتاب گفته: «در این رمان، تاج گل، یک خروس جوان یازده ماهه است؛ یعنی دقیقاً یازده‌ماه و هفده روز. او با گاو و گوسفند و مرغ و خروس‌های دیگر، همچنین سایر دوستانش در یک مزرعه سرسبز زندگی می‌کند. تاج‌گل، عاشق شعر و شاعری است و وقت و بی‌وقت روی چوب بلند یا سایه درختی می‌نشیند و شعر می‌گوید. شب‌ها یواشکی از توی مرغدانی در می‌رود و زیر نور‌ماه قدم می‌زند. به صدای جویبار گوش می‌دهد و شعر می‌گوید، تااینکه در اثر اتفاقی دیگر نمی‌خواهد شعر بگوید. او در واقع این کتاب را، مناسب کودکانی می‌داند که مشکل جسمی دارند و باید مورد پذیرش جامعه و اطرافیان قرار بگیرند.

حکایت خودساختگان

  زندگینامه 5+ 21 کارآفرین  ایرانی

نقل است که روزگاری، مجرمی سالخورده را تحویل یک سرباز تنومند و حرفه‌ای دادند تا به زندان ببرد. به او خیلی هم تأکید کردند که مراقب باشد تا فرار نکند. در میانه راه، ولی پیرمرد از دست مأمور فرار کرد. سرباز تنومند و قوی را محاکمه کردند که چطور به پیرمردی اجازه دادی که از دست تو فرار کند؟ گفت برای اینکه او برای خودش می‌دوید و من برای دولت. همه ماجرای این کتاب همین است؛ اینکه دارید برای چه‌کسی می‌دوید؛ برای خودتان یا برای دیگران، دولت و.... این کتاب، که توسط حسین شیرمحمدی نگارش شده، ماجرای انسان‌های خودساخته‌ای است که در ایران زندگی کرده و برای خودشان دویده‌اند. این کتاب را انتشارات نوآوران سینا نشر داده تا یک محتوای انگیزشی باشد برای جوان‌ترها. در کل انسان خودساخته، به کسی می‌گویند که کارش را از هیچ یا یک شرایط معمولی شروع کرده و بدون اتصال به جایی و کسی و چیزی، توانسته زندگی خوبی برای خودش بسازد. حالا کتابی پیش روی شماست که با تجربیات انسان‌های خودساخته همین کشور، تجربیات بومی خوبی را در اختیارتان می‌گذارد. بیشترین نقدها به کتاب‌هایی از این دست، غیربومی بودن آنهاست. حالا این کتاب می‌خواهد چنین نقیصه‌ای را رفع کند.

مدیریت ایرانی

  مدیر خودت باش

دکتر علی شاه‌حسینی، از آن دست ایرانیانی است که هم کارآفرین است، هم مشاور و سخنران و هم دستی هم در صنعت آموزش داشته و چند آموزشگاه زبان را تأسیس کرده. ضمن اینکه کتاب زندگینامه او هم چاپ شده که نشان می‌دهد چه مسیر پر فراز و نشیبی را طی کرده است. او کارشناسان صدا و سیما هم هست و می‌توانید برنامه‌های او را در شبکه‌های مختلف دنبال کنید. ضمن اینکه فایل‌های مربوط به سخنرانی‌هایش نیز در کانال خود او و اینترنت موجود است. دکتر شاه‌حسینی اعتقاد زیادی به این دارد که هر کسی، باید کسب و کار خودش و زندگی و مسیر خودش را داشته باشد. به همین دلیل بود که کتاب «مدیر خودت باش» را 2سال پیش، با استفاده از مطالعات و تجربیات خودش به نگارش درآورد. او که متخصص مدیریت نیز هست، در این کتاب به ما توضیح می‌دهد که در دنیای امروز، چطور باید رفتار کرد و با مسائل و مشکلات چگونه کنار آمد. او رویکرد «مدیریت بر خود» را دنبال می‌کند که هم شامل جنبه اقتصادی زندگی است، هم شامل جنبه‌های عاطفی، تربیتی و... . کتاب را نسل نواندیش نشر داده است. اگر می‌خواهید از تجربیات یک مدیر ایرانی سود ببرید، این کتاب حسابی به کارتان می‌آید.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید