• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 18 تیر 1399
کد مطلب : 104368
+
-

خبرهای کوتاه

  7نماینده کرونایی شدند
منصور آرامی، نماینده مردم بندرعباس در مجلس در صفحه شخصی خود در اینستاگرام با اعلام ابتلایش به ویروس کرونا گفت: هم‌اکنون حال عمومی من خوب است و به‌دلیل ابتلا به بیماری‌های زمینه‌ای فشار خون و دیابت با تجویز پزشک که برای فاز اول درمان، استراحت 10روزه تعیین کرده است، در قرنطینه خانگی هستم. به‌نظر می‌رسد زمانی که برای سرکشی به حوزه انتخابیه‌ام رفته بودم به این بیماری مبتلا شده‌ام. به گزارش همشهری، محمدطلا مظلومی نماینده بهبهان، محمد موحد نماینده کهگیلویه، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر، علی‌عسگر ظاهری نماینده مسجدسلیمان و حبیب آقاجری نماینده بندر ماهشهر دیگر نمایندگانی هستند که به کووید-19 مبتلا شده‌اند.

  نمایندگان 11میلیون می‌گیرند
عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از حاشیه‌سازی‌ها در مورد مجلس و خصوصا موضوع اخیر حقوق نمایندگان گفت: حقوق نمایندگان حدود ۱۱میلیون تومان و متناسب با قانون خدمات کشوری است و ودیعه مسکن نیز هر‌ماه از این مبلغ کسر می‌شود. احمد امیرآبادی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برخی حواشی ایجادشده در مورد واریز مبلغ بیش از 200میلیون تومان به‌حساب نمایندگان گفت: با توجه به اینکه نمایندگان شهرستان‌ها برای 4سال در تهران اسکان دارند، مبلغی آن هم برای یک‌بار در طول دوره نمایندگی به آنها به‌صورت تسهیلات پرداخت می‌شود و در طول دوره از حقوق نمایندگی کسر می‌شود. وی افزود: در مجلس دهم یعنی 4سال پیش ۲۵۰میلیون ودیعه مسکن به نمایندگان تعلق گرفت اما این دوره با وجود تورم و افزایش قیمت‌ها این مبلغ کاهش ۵۰میلیونی داشت و نمایندگان با این مبلغ می‌توانند منزلی متوسط در نقاط مرکزی شهر بگیرند.

  تکذیب انفجار در سایت هسته‌ای
اداره دیپلماسی عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی وقوع انفجار در سایت هسته‌ای شهید رضایی‌نژاد را تکذیب کرد.
به گزارش ایسنا، در اطلاعیه اداره دیپلماسی عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی آمده است: در پی انتشار ادعای کذب عناصر ضد انقلاب در رسانه ها مبنی بر وقوع انفجار در مجتمع هسته‌ای شهید رضایی نژاد اردکان در استان یزد، به آگاهی می‌رساند هیچ حادثه‌ای در این مجتمع هسته‌ای رخ نداده است و ادعای عناصر ضد انقلاب در خارج کشور به‌منظور همراهی با رژیم تروریست و جنگ‌طلب صهیونیستی و در راستای فضاسازی رسانه‌ای، ایجاد ناامیدی و همراهی با فشار حداکثری شیطان بزرگ به ملت سربلند ایران اسلامی است. عکس‌های انتشار یافته ماهواره ای نیز مربوط به این مجتمع نیست.

این خبر را به اشتراک بگذارید