• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 14 تیر 1399
کد مطلب : 103993
+
-

اعمال محدودیت‌های کرونایی در بوشهر و کرمانشاه

محدودیت‌های جدید مقابله با کرونا از امروز در2 استان اعمال می‌شود و با توجه به افزایش نگران‌کننده بیماران در دیگر شهرها، اعمال ممنوعیت‌ها در آنها هم محتمل است

   خوزستان، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و ایلام همچنان در وضعیت قرمز ابتلا به کرونا هستند و تهران، فارس، مازندران، همدان، زنجان، سیستان و بلوچستان و البرز نیز به مرحله هشدار رسیده‌اند. کرونا در بی‌توجهی مردم به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، برگزاری مراسم عروسی و عزاداری، عدم استفاده از ماسک و... می‌تازد و جان می‌گیرد. به گزارش گروه ایرانشهر، در آخرین آمارهای اعلام‌شده از سوی وزارت بهداشت مبتلایان به کرونا در کشور از ۲۳۰ هزار نفر عبور کرده و ۱۵۴ بیمار کووید ۱۹ هم جان خود را از دست داده‌اند. طولانی شدن زمان شیوع کرونا باعث شد مردم احساس کنند که این بیماری فروکش کرده و نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی بی‌توجه شوند؛ اتفاقی که شرایط خطرناکی را رقم زده و موجب از سرگیری قرنطینه‌های سفت و سخت در برخی شهرها از امروز شده است.
بوشهر به گفته عبدالکریم گراوند، استاندار از امروز با محدودیت‌هایی مواجه خواهد شد و سالن‌های ورزشی، سینما، کافه‌ها، قهوه‌خانه‌ها، چایخانه‌ها، موزه، باغ موزه، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه، آموزشگاه‌ها، شهربازی و مراکز تفریحی، پارک‌ها و سواحل اجازه فعالیت ندارند. فعالیت اتوبوس‌های درون‌شهری بوشهر تعطیل خواهد شد.
در کرمانشاه هم از امروز ۱۷ محدودیت و ممنوعیت جدید اعمال می‌شود. هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه در این باره عنوان کرد: فقط با «توصیه» نمی‌شود کرونا را کنترل کرد. در برخی موارد باید قانون اعمال شود و عمده‌ترین مشکلات ما در برگزاری مراسم‌های ترحیم، عروسی و دورهمی‌هاست. محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های جدید از امروز برای مهار و مقابله با کرونا در استان اعمال می‌شود. در این باره فضل‌الله رنجبر، فرماندار کرمانشاه هم از قطع شدن خدمات و بودجه‌های عمرانی هر روستایی که مراسم‌های جمعی برگزار کند خبر داد.
به‌گفته علیرضا زالی، رئیس ستاد مقابله با کرونا در تهران هم محدودیت‌ها براساس تصمیمات ستاد ملی ابلاغ و به مدت یک هفته اجرا می‌شود و در پایان یک هفته وضعیت آماری در تهران و یا هر شهرستان دیگری مورد تحلیل قرار می‌گیرد و براساس آن، ستاد ملی کرونا بار دیگر درباره تمدید و یا تشدید محدودیت‌های تصمیم‌گیری خواهد کرد.

احتمال اعمال محدودیت‌ها در دیگر استان‌ها
بسیاری از شهرها هم هنوز با محدودیت مواجه نشده‌اند اما وضعیت بحرانی دارند و اعمال محدودیت‌های جدید در این شهرها محتمل است. مهدی طباطبایی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان عنوان کرد: ظرفیت بخش‌های کرونا در بیمارستان‌ بوعلی و علی‌بن ‌ابی‌طالب زاهدان تکمیل شده و در صورت رعایت نکردن مردم شرایط بحرانی‌تر خواهد شد. مسلم ساقی، فرماندار کاشمر هم از افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کاشمر و کوهسرخ خبر داد و عنوان کرد: با توجه به شرایط نگران‌کننده و وضعیت قرمز در خراسان رضوی، با هر فردی که در خصوص اجرای مصوبات  قصور کند برخورد خواهد شد.
به گزارش فارس هم آمار ابتلا صعودی شده و تعداد بیماران بدحال و نیازمند بستری رو به افزایش است. احمد عبداللهی، رئیس دانشکده علوم پزشکی گراش گفت: بخش‌های تنفسی کرونا اوضاع مناسبی ندارند و تعداد بیماران بدحال و وصل به دستگاه تنفس رو به افزایش است. اگر روند شیوع ادامه پیدا کند، عواقب جبران‌ناپذیری باید انتظار داشت.
محمد کریمیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام هم از قرار گرفتن بیش از ۸۰ درصد جمعیت استان در منطقه قرمز خبر داد و گفت: با توجه به افزایش نگران‌کننده آمار مبتلایان به کرونا و بستری‌های ناشی از آن، پس از ایلام، ایوان، آبدانان، دهلران و دره‌شهر، شهرستان چرداول نیز در وضعیت قرمز قرار گرفت و بقیه شهرستان‌ها نیز در منطقه زرد قرار دارند.
ایلامی‌ها هم افزایش 40 درصدی ابتلا را تجربه می‌کنند. قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار ایلام در این باره اظهار کرد: در پیک ابتلا ۱۷۵ نفر در یک روز در استان مبتلا شده‌اند که فاجعه‌بار است و بی‌توجهی مردم را نشان ‌می‌دهد. با توجه به این شرایط، مردم ترددها و دید و بازدید را کنار بگذارند، مراسم‌های شادی و غم را به تاخیر بیندازند . در صورت ادامه شرایط کرونا محدودیت‌ها تا هر سطحی که لازم باشد اعمال ‌می‌شود.
آبتین حیدرزاده، سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اعلام هشدار نسبت به شیوع مجدد کرونا‌ویروس در استان، گفت: روزانه 50 نفر از گیلانیان در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند؛ به گونه‌ای که مراکز ICU در حال افزایش تعداد پذیرش و ترخیص بیماران نیز در حال کاهش است.
 
افزایش آزمایش‌ و تست‌های کرونا، تعداد مبتلایان به بیماری را با روند صعودی قابل توجهی مواجه کرد، اما ای‌کاش در خلال این افزایش‌ها اقدامات جدی برای کنترل بیماری و قطع زنجیره این بیماری صورت می‌گرفت. در مقاطعی صحبت‌هایی از ضعیف شدن ویروس کرونا و ساده‌انگاری این بیماری در جامعه مطرح شد که در این زمینه نیز نیاز به ورود جدی مسئولان برای جلوگیری از بی‌توجهی در مقابله با کرونا به‌شدت احساس می‌شد. اما نقص اطلاع‌رسانی و نبود برخوردهای جدی برای تجمعات گروهی باعث شد که کرونا در بازه زمانی کنونی شرایطی نگران‌کننده‌تر از موج اول داشته باشد. بیماری‌ای که هیچ درمانی ندارد و تنها راه جلوگیری از شیوع آن، رعایت تمام اصول پیشگیرانه و استفاده از ماسک است که آن هم از امروز اجباری شده. افزایش شمار مبتلایان به کرونا در بسیاری از شهرها نگران‌کننده است و در این باره نیاز به تدبیر و برخورد جدی برای رعایت دستورالعمل‌ها به‌شدت احساس می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید