• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 25 خرداد 1399
کد مطلب : 102626
+
-

کفاشیان: اگر نخواهند دیوانه که نیستم برگردم

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با همشهری مدعی شد که می‌خواسته با قبول پست سرپرستی به فدراسیون کمک کند، اما منصرف شده است

کفاشیان: اگر نخواهند دیوانه که نیستم برگردم

 آقای کفاشیان! منتظر بودیم امروز بروید فدراسیون.
نه، قرار نبود بروم.
 نوشته بودند که احتمالا از شنبه به‌عنوان سرپرست در فدراسیون مستقر می‌شوید.
استنباط خودشان بوده ولی من چنین تصمیمی نداشتم. گفته بودم کمک می‌کنم، حتی گفتم در جلسه‌ای بنشینیم با اعضای هیأت‌رئیسه فدراسیون صحبت کنیم. البته دیروز شنیدم که اعضای هیأت‌رئیسه می‌خواسته‌اند نامه‌ای بنویسند که من نباید برگردم. اگر قرار باشد رفتن من باعث ضرر برای فدراسیون شود و دیگران بخواهند نامه بنویسند که نیایم، بهتر است که نروم. من می‌خواستم بروم کمک کنم، اگر تصور این است که کمکی از دستم برنمی‌آید، خب دیگر دلیلی ندارد بروم.
 البته فدراسیون بعدا نامه را تکذیب کرد.
بله دیدم تکذیب کرده‌اند. به هر حال باز هم می‌گویم من می‌خواهم بروم کمک کنم، اگر نمی‌خواهند، دیوانه که نیستم بروم. کمبود ریاست فدراسیون که ندارم.
 شما که قرار نیست نامزد ریاست فدراسیون شوید؟
صدسال این کار را نمی‌کنم. من می‌خواستم کمک کنم تغییرات اساسنامه انجام شود و مجمع انتخاباتی بدون مشکل برگزار شود. حالا اگر همین را هم نمی‌خواهند که هیچ.
 البته همه این حرف‌ها در حد شایعه است. آیا کسی پیام روشنی به شما نداده که چه کار کنید؟
نه هنوز، ولی رفتنم را فعلا متوقف کرده‌ام. من در جلسات هیأت‌رئیسه برای اصلاح اساسنامه هم شرکت کردم و نظراتم را دادم. فکر کردم می‌شود کمک کرد. حالا که نمی‌خواهند، هیچ اصراری ندارم. فدراسیون که هم‌اکنون بدون مشکل اداره می‌شود. آقای بهاروند به‌عنوان سرپرست کارشان را می‌کنند و مشکلی هم نیست، من را می‌خواهند چه کار؟
 وزارت ورزش با شما صحبتی نکرده؟ شایعه شده بود که تمایل دارند شما سرپرست شوید.
تمایل دارند یا ندارند، من کاری به آنها ندارم. البته اگر قرار باشد بروم، باید همه کمک کنند که فوتبال از این شرایط عبور کند و انتخاباتش بدون مشکل برگزار شود.

  بازگشت کفاشیان جرم است
  قاضی‌زاده  منتقد همیشگی مدیریت فدراسیون فوتبال می‌گوید نهادهای نظارتی اجازه نخواهند داد کفاشیان  که بازنشسته است، سرپرست فوتبال شود

اولین مخالفت‌های آشکار با بازگشت علی کفاشیان به فدراسیون فوتبال، توسط چند مدیر میانی فدراسیون مثل صادق درودگر انجام شد، اما دیروز احسان قاضی‌زاده، نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس هم هشدار داد که بازگشت کفاشیان به فدراسیون، جرم محسوب می‌شود.
قاضی‌زاده که در سال‌های اخیر بارها در رسانه‌ها با مدیران فدراسیون فوتبال سرشاخ شده است، به ایسنا گفت: «کفاشیان ادعا می‌کند که استعفا نداده است. فارغ از استعفا یا عدم‌استعفا در آن مقطع کناره‌گیری کرد. ما بازگشت او در شرایط فعلی را با توجه به بازنشسته بودنش، درست نمی‌دانیم. او فردی بازنشسته است و براساس قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان حضورش در هر شکل و مجموعه نهاد عمومی غیردولتی، ممنوع است. دستگاه‌های نظارتی در این موضوع ورود می‌کنند. این امر طبق قانون، جرم کیفری است و هر یک از ایرانیان می‌توانند اعلام جرم کنند.»
این نماینده مجلس، از دست رفتن پست کفاشیان در کنفدراسیون فوتبال را نشانه کناره‌گیری او از فدراسیون ایران خواند و گفت: «کفاشیان جایگاه خود را در AFC از دست داد. اگر او سمتی در فوتبال ایران داشت، کرسی خودش را در AFC حفظ می‌کرد.» این ادعا در شرایطی است که طبق مقررات در پایان هر دوره هیأت‌رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیا، نامزدها دوباره باید از طرف فدراسیون داخلی معرفی شوند. کفاشیان نایب‌رئیسی کنفدراسیون را از دست داد، چون مهدی تاج که آن زمان رئیس فدراسیون ایران شده بود، خودش را نامزد پست نایب‌رئیسی کرد.
علی کفاشیان زمستان سال97 به‌دنبال فشار مجلس و دستگاه‌های نظارتی بر بازنشسته‌ها، از نایب‌رئیسی فدراسیون فوتبال کناره‌گیری کرد، اما بعدها مدعی شد که هیچ‌گاه استعفای کتبی ننوشته است. او که همزمان با حکم کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال 5سال محروم شده بود، اخیرا توسط کمیته استیناف مورد بخشش قرار گرفته است.
طبق اساسنامه فدراسیون، در غیاب رئیس فدراسیون، نایب‌رئیس اول، به‌عنوان سرپرست فدراسیون، عهده‌دار وظایف رئیس خواهد بود. مهدی تاج، رئیس پیشین فدراسیون فوتبال، دی‌ماه گذشته استعفا داد، اما چون فدراسیون نایب‌رئیس‌اول نداشت، حیدر بهاروند، نایب‌رئیس دوم فدراسیون، به‌عنوان سرپرست انتخاب شد.
بهاروند هم مانند علی کفاشیان بازنشسته است، با وجود این قاضی‌زاده در گفت‌وگوی انتقادی دیروز به او و دیگر بازنشسته‌های هیأت‌رئیسه فدراسیون اشاره‌ای نکرده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید