• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 24 خرداد 1399
کد مطلب : 102489
+
-

نوه معتاد؛ پشت‌پرده سرقت خونین از خانه پدربزرگ

نوه معتاد؛ پشت‌پرده سرقت خونین از خانه پدربزرگ


نوه معتاد که برای گرفتن پول راهی خانه پدربزرگش شده بود، در درگیری دست به جنایت زد و با سرقت مقداری طلا و لوازم باارزش، پا به فرار گذاشت.
به گزارش همشهری، ساعت 16:30عصر پنجشنبه 22خرداد، ساکنان ساختمانی مسکونی در جنوب تهران صدای فریادهای عجیبی را از خانه زوجی میانسال که ساکن طبقه دوم بودند، شنیدند. این زوج بسیار آرام بودند و همسایه‌ها که حدس می‌زدند اتفاقی برایشان رخ داده است، از خانه‌هایشان خارج شدند و به طبقه دوم رفتند. آنها وقتی مقابل آپارتمان زوج رسیدند، پسری جوان در را باز کرد و درحالی‌که سراسیمه بود، همسایه‌ها را کنار زد و فرار کرد.

گزارش جنایت 
در آپارتمان باز بود و همسایه‌ها پس از فرار پسرجوان، وارد آنجا شدند و با دیدن پیکر نیمه‌جان زن و مرد میانسال اورژانس و پلیس را خبر کردند. دقایقی بعد مأموران کلانتری خزانه و اورژانس در محل حاضر شدند. خانه کاملا به‌هم‌ریخته بود و امدادگران اورژانس پس از معاینه زن و مرد اعلام کردند که زن به قتل رسیده اما مرد زنده است و نفس می‌کشد. او اما به‌شدت زخمی شده بود که فورا برای درمان به بیمارستان انتقال یافت. از سویی روی بدن زن آثار کبودی و ضرب و جرح دیده می‌شد و در این شرایط ماجرای این جنایت به قاضی جنایی تهران گزارش شد. بازپرس ساسان غلامی کشیک جنایی، همراه تیم تجسس پلیس آگاهی تهران در صحنه جنایت حاضر شدند. آنطور که مشخص بود، زن میانسال بر اثر ضربات متعددی که به سرش وارد شده و صدماتی که به واسطه کوبیده‌شدن او به دیوار به‌وجود آمده بود، به قتل رسیده بود. از سوی دیگر، مشخص شد که طلاهای این زن نیز سرقت شده است. شوهر این زن به‌خاطر صدماتی که دیده بود، حالش وخیم بود و تحت درمان قرار گرفت.

بازداشت قاتل
تیم جنایی در ادامه، تحقیقات را برای شناسایی پسر جوانی که همسایه‌ها او را هنگام فرار از محل جنایت دیده بودند، آغاز کرد. آنها به بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته‌ای که در اطراف محل حادثه دیدند، پرداختند و چهره عامل جنایت را به‌دست آوردند. با انجام بررسی‌ها هویت قاتل به‌دست آمد و مشخص شد او کسی جز نوه خانواده نیست. با این سرنخ نوه 23ساله تحت‌تعقیب قرار گرفت تا اینکه یک ساعت پس از جنایت مخفیگاه وی شناسایی و او دستگیر شد. تحقیقات حکایت از این داشت که او روز حادثه برای سرقت طلاهای مادربزرگ ناتنی‌اش به خانه آنها رفته و جنایت آفریده بود. متهم اعتیاد شدیدی به مواد‌مخدر داشت و به همین دلیل از خانواده‌اش جدا شده و مدتی کارتن‌خواب بود. در تحقیقات اولیه از متهم مشخص شد که او روز حادثه برای گرفتن پول به خانه پدربزرگش و همسر او رفته اما پس از درگیری با آنها تصمیم به قتل گرفته است. به‌گفته متهم، او در درگیری، پدربزرگش و همسر او را به‌شدت کتک زده و پس از آنکه آنها از هوش رفتند طلاهای مادربزرگ ناتنی‌اش و وسایل با‌ارزش خانه را سرقت کرده و متواری شده بود. متهم که از لحاظ روحی شرایط خوبی نداشت، با دستور قاضی جنایی برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید