• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 11 خرداد 1399
کد مطلب : 101666
+
-

راز تندشدن نبض بازار میوه اردیبهشت

وزارت صنعت، معدن و تجارت در واکنش به گزارش 13 اردیبهشت امسال با عنوان «نبض بازار میوه تند شد» اعلام کرد:  سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با توجه به اختیارات، شرح وظایف و امکانات بودجه‌ای و نیروی انسانی، ارائه آمار و اطلاعات دقیق از سطح بازار برای تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی بهتر مسئولان و همچنین تشدید بازرسی‌ها را با جدیت در دستور کار قرار داده است. از جمله اقدامات این سازمان عبارت‌است از:
   رصد بازار و بررسی هرگونه افزایش غیرمتعارف قیمت و برخورد با تخلفات احتمالی تأمین‌کنندگان اعم از واردکننده یا تولیدکننده،بشود و تشدید بازرسی‌ها با هدف جلوگیری از احتکار کالا.
  جلوگیری از بحران‌های احتمالی، در بروز کمبود یا افزایش قیمت و طرح آن در کارگروه تنظیم بازار.
   هماهنگی با تشکل‌ها و انجمن‌های بخش خصوصی برای مدیریت بازار در شرایط کنونی.
   برخورد با بنگاه‌های اقتصادی متخلف به‌ویژه در مورد گرانفروشی کالاهای اساسی وارداتی با ارز دولتی یا عدم‌ ایفای تعهدات ارزی با ارسال پرونده واحدهای متخلف به تعزیرات حکومتی.
   احصای دلایل رسوب کالا در گمرکات و اقدام برای تسریع در روند ترخیص کالا حسب هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده باهدف جلوگیری از بروز هرگونه کمبود در بازار و به‌تبع آن افزایش قیمت.
   اطلاع‌رسانی قیمت کالاها و خدمات اولویت‌دار به‌ویژه کالاهای بهره‌مند از ارز دولتی.
   هماهنگی با سازمان تعزیرات حکومتی و سایر سازمان‌های مرتبط برای انجام گشت مشترک.
در پایان سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، اتمام فصل تولید و کاهش پرتقال و سیب‌درختی، افزایش صادرات پرتقال و سیب، افزایش نرخ حمل‌ونقل میوه، افزایش نرخ ارز و مشکلات تبدیل و انتقال آن، افزایش هزینه‌ها، عدم‌تعادل در عرضه و تقاضا و یکی از مهم‌ترین دلایل این افزایش تقاضا برای مصرف برخی میوه‌ها در شرایط فعلی کشور و شیوع بیماری کرونا با توجه به تبلیغات گسترده صورت گرفته در این زمینه را عمده دلایل افزایش قیمت میوه اعلام کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید