• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 1 خرداد 1399
کد مطلب : 101225
+
-

سینماها همچنان تعطیل

سینماداران به رئیس‌جمهور نامه نوشتند

سینماها همچنان تعطیل


مسعود میر ـ روزنامه‌نگار

همه دلخوشی‌های سینمایی برای دومین عید مهم اکران هم نقش برآب شد. بعد از چند هفته گمانه‌زنی و امیدواری برای بازگشایی سالن‌های سینمایی که پیش از عید نوروز تعطیل شده بودند و قرار بود با کاهش قدرت مرگبار ویروس کرونا، همزمان با پایان‌ماه رمضان بازگشایی شوند حالا خبر رسیده که سینماها برای عید فطر هم روی تماشاگران را نخواهند دید.
خبر بازگشایی سینماها همزمان با عید فطر توسط مسئولان سازمان سینمایی تأیید شده بود و حالا معاون نظارت و ارزشیابی این سازمان اعلام کرده که به‌رغم تلاش‌ها و رایزنی‌های بسیار، سینماها در عید فطر بازگشایی نخواهند شد.
همزمان با این خبر، بحث چالش‌های مالی سینمادارها در کنار احوالات ورشکسته صنعت سینمای کشور هم مطرح است. اهالی سینما به‌دلیل توقف پروژه‌ها عملا بیکار هستند و پروژه‌های تولید شده هم به‌خاطر مهیا نبودن شرایط نمایش، رسما پولی را نصیب سرمایه‌گذار و سینمادارها نمی‌کند. اینگونه است که اعضای انجمن سینماداران نامه‌ای به رئیس‌جمهور نوشته‌اند و در آن، علاوه بر تشریح شرایط وخیم خود، خبر از تلاش دست‌های پشت پرده برای به تعطیلی کشاندن سالن‌های سینما در کشور گفته‌اند.
ادامه تعطیلی سینماها در حالی لااقل تا نیمه خرداد تمدید شده که دیگر صنوف و مشاغل مختلف کمتر درگیر این میزان سختگیری برای ادامه فعالیت خود هستند.
عید نوروز به‌عنوان زمان طلایی اکران و فروش سینماهای کشور با کووید-۱۹ سپری شد و حالا عید فطر به‌عنوان دومین لحظه محبوب سینمایی‌ها برای عرضه محصولشان هم بدون گیشه و سالن و سئانس سپری خواهد شد.
سالن‌های سینما همچنان قرار است با ماتم تعطیلی کنار بیایند و پازل ناهمخوان سینمای کشور همچنان قطعات گمشده و درهم‌ریخته فراوانی داشته باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید