• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 29 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100961
+
-

منهای فوتبال

ممنوعیت مسابقه با نمایندگان رژیم صهیونیستی قانون نمی‌شود 
ماده11 طرح مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی حذف شد؛ ماده‌ای که هر نوع رودررویی ورزشکاران ایران با اسرائیلی‌ها را ممنوع کرده بود. سه‌شنبه هفته گذشته، نمایندگان مجلس دو‌فوریت این طرح را تصویب کردند و قرار شد فراکسیون‌های مربوطه در مجلس و نمایندگان دولت درمورد 14ماده این طرح نظر بدهند. ماده‌11 این طرح مربوط به ورزش بود. این ماده برگزاری هرگونه مسابقه ورزشی اعم از رسمی و تدارکاتی بین ورزشکاران و تیم‌های ورزشی ایران با حریفان رژیم صهیونیستی را ممنوع کرده و فدراسیو‌ن‌ها را موظف کرده بود برای جلوگیری از مجازات و محرومیت‌های بین‌المللی علیه ورزشکاران ایران، اقدام کنند. بعد از مطرح‌شدن این طرح، پیش‌بینی کارشناسان ورزش این بود که ورزش ایران با تعلیق روبه‌رو می‌شود. هرچند نظر بعضی از نمایندگان نظیر محمد عزیزی، عضو فراکسیون ورزش این بود که این طرح حتما باید تصویب شود حتی اگر به قیمت تعلیق کل ورزش ایران تمام شود، اما دیگر نمایندگان تصمیم گرفتند این ماده‌ را از این طرح حذف کنند. عزیزی در حالی این نظر را داده بود که برادرش داوود عزیزی، مدیرکل امور مجلس وزارت ورزش است.حذف این ماده را سیدحسین نقوی‌حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأیید کرده است. او دیروز به ایسنا گفت: «در آخرین بررسی کمیسیون در طرح مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی ماده مربوط به عدم‌رویارویی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی حذف شد. روز گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جلسه‌ای جزئیات طرح را بررسی و مواد آن را تصویب کرد. در آخرین بررسی کمیسیون بنا بر پیشنهاد و درخواست وزارت ورزش بند مربوط به عدم‌رویارویی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی حذف شده است.» نمایندگان ورزش و مسئولان ورزش دیروز واکنشی به حذف این ماده نداشتند.

چرخه انتخابی کشتی تصویب شد
طرح چرخه انتخابی تیم‌های ملی کشتی با تأیید هیأت‌های کشتی به تصویب رسید. وبینار هیأت‌های کشتی دیروز برای بررسی و تصویب این طرح برگزار شد. هیأت‌ها این طرح را تصویب کردند و قرار است از روزهای آینده به اجرا درآید. مربیان تیم ملی کشتی موظف هستند از طریق این چرخه اعضای تیم ملی را برای بازی‌های المپیک توکیو انتخاب کنند. غلامرضا محمدی، سرمربی تیم ملی کشتی از مخالفان این چرخه است. روزهای گذشته، علیرضا دبیر محمدی را به قطع همکاری تهدید کرده بود.

تعویق تور دوچرخه‌سواری آذربایجان 
ایران به اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری اعلام کرد زمان برگزاری سی‌و‌پنجمین دوره تور ایران- آذربایجان را به تعویق می‌اندازد. به گفته رسول هاشم‌کندی، رئیس هیأت دوچرخه‌سواری آذربایجان شرقی و مدیر فنی تور ایران-آذربایجان، برگزاری این تور 8ماه به تأخیر می‌افتد. ایران به اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری پیشنهاد داده ‌تور ایران - آذربایجان در تاریخ ۲۵ اردیبهشت‌۱۴۰۰ برگزار شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید