• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 26 اسفند 1396
کد مطلب : 10095
+
-

جنجال زنان خاندان سعودی

همزمان با انتشار خبر صدور حکم جلب خواهر ولیعهد سعودی در پاریس، ان‌بی‌سی در گزارشی تکان‌دهنده از حبس خانگی مادر محمد بن سلمان توسط ولیعهد جوان سلطنت عربستان خبر داده است

این روزها تقریبا همه اخبار عجیب و غریبی که از عربستان به گوش می‌رسد، به نوعی به محمد بن‌سلمان ولیعهد جنجالی عربستان سعودی مربوط می‌شود.

با این حال، این آخر هفته، مادر و خواهر او هم در رسانه‌های جهان خبرساز بوده‌اند؛ در پاریس، یک قاضی حکم جلب حصه بنت سلمان خواهر محمد بن سلمان را صادر کرده است. این شاهزاده متهم است که به محافظ خود دستور داده تا یک کارگر را در آپارتمانش موردضرب و شتم قراردهد. خبرگزاری فرانسه گزارش داده است این حکم جلب انتهای‌ماه دسامبر صادر شده است. خبر عجیب‌تر از عربستان سعودی اینکه ان‌بی‌سی در گزارشی بلند‌بالا نوشته است که مادر ولیعهد عربستان به دستور او، از پدرش پنهان نگاه داشته می‌شود.

ان‌بی‌سی در گزارش خود نوشته است که محمد بن سلمان از نفوذ مادرش فهده.. بنت فلاح بن سلطان آل حثلین العجمی روی ملک سلمان پادشاه عربستان نگران است و به همین‌خاطر اجازه نداده است مادرش در 2 سال گذشته، با پدرش دیدار داشته باشد تا به راحتی روند قبضه قدرت را به نفع خود پیش ببرد. براساس گزارش ان‌بی‌سی، او در دوره‌هایی مادرش را در حبس خانگی نگه داشته و در مقابل پرسش‌های پادشاه عربستان مدعی شده است که مادرش برای درمان به خارج رفته است. این پرونده، درحالی‌که قرار است بن سلمان به‌زودی به آمریکا سفر کند، ضربه سنگینی به تیم تبلیغاتی عربستان می‌زند که تلاش کرده‌اند از او چهره‌ای مصلح و حامی حقوق زنان نشان دهند. در فرانسه هم تأثیر انتشار خبر صدور حکم جلب برای خواهر بن سلمان می‌تواند عواقب سنگینی داشته باشد. بن سلمان قرار است در هفته‌های آینده به فرانسه سفر کند و با امانوئل ماکرون دیدار کند.

فرانس 24به نقل از مجله لوپوئن نوشته است که شاهزاده سعودی با فریاد به محافظش دستور داده است که کارگر دکوراسیون آپارتمان لوکس خود را بکشد؛ «او را بکشید، این سگ را بکشید، او لیاقت زندگی کردن را ندارد.» این کارگر گفته است نه‌تنها کتک خورده که مجبور شده با دستان بسته، پاهای شاهزاده سعودی را ببوسد. محافظان خواهر بن سلمان، پیش از آزاد کردن این کارگر، تمام وسایل او را ضبط کردند.

گزارش ان‌بی‌سی درباره حبس خانگی همسر پادشاه عربستان توسط محمد بن سلمان به نقل از 14مقام سابق و فعلی آمریکا که به اطلاعاتی در این‌باره دسترسی داشته‌اند نوشته شده. ان‌بی‌سی حتی نوشته است ملک سلمان در سفر سپتامبر 2015به آمریکا، به باراک اوباما رئیس‌جمهور وقت آمریکا گفته بود که همسرش برای درمان در نیویورک آمریکاست و تمایل دارد تا او را ببیند درحالی‌که در آن زمان، همسر او در آمریکا نبوده است. ملک سلمان، بارها به اطرافیانش گفته است که دلش برای همسرش تنگ شده و اطلاعی ندارد که او کجاست. سفارت عربستان در واشنگتن این گزارش را تکذیب کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید