• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 26 اسفند 1396
کد مطلب : 10094
+
-

موزه جورج لوکاس ساخته می‌شود

خبر
موزه جورج لوکاس ساخته می‌شود

جورج لوکاس سازنده «جنگ ستارگان» کلنگ ساخت موزه یک میلیارد دلاری‌اش را به زمین زد. به گزارش رویترز، موزه جورج لوکاس برای نگهداری یک مجموعه باارزش شامل ۴۰ هزار قطعه نقاشی، طراحی و موارد مرتبط به فیلم ساخته می‌شود. این مرکز هنری نزدیک دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در جنوب لس‌آنجلس و در جایی واقع شده که جورج لوکاس در آنجا به تحصیل در رشته فیلمسازی پرداخت.

 این موزه قرار است شماری از مجموعه‌های نقاشی، تصویرگری و هنرهای دیجیتال فیلم‌های «جنگ ستارگان» را که سال ۱۹۷۷ از سوی لوکاس شروع شد را نیز ارائه کند. موزه لوکاس که توسط خود او دایر می‌شود موزه هنرهای روایی و مرکزی غیرانتفاعی است و انتظار می‌رود ساخت این موزه ۴ سال به طول انجامد.«موزه روایت هنری» لوکاس ارائه‌کننده هنرهای سنتی و مردم‌پسند ازجمله انیمیشن، هنرهای کمیک و دیجیتال و همچنین شامل فضایی برای غذاخوری، سینما، سالن‌ سخنرانی، کلاس درس و کتابخانه برای تحقیق عموم خواهد بود.

لوکاس با همکاری ما یانسونگ، آرشیتکت چینی طرحی فضایی و براق را که یادآور فضای زندگی آینده باشد درنظر گرفته‌ که به نوعی شبیه فضاهای موجود در «جنگ ستارگان» نیز هست.



هنر و تجربه صاحب سالن اختصاصی شد

اولین سالن اختصاصی سینمای هنروتجربه تهران در مجموعه سینمایی فرهنگ از امروز آغاز به‌کار می‌کند. به گزارش همشهری، روابط عمومی گروه هنروتجربه اعلام کرد که باتوجه به اتمام مراحل ساخت نخستین سالن اختصاصی سینمای هنر و تجربه با ظرفیت ۶۴‌صندلی در مجموعه سینمایی فرهنگ تهران به اطلاع کلیه علاقه‌مندان این سینما می‌رساند از تاریخ ۲۶ اسفندماه کلیه فیلم‌های هنر و تجربه در این سالن به نمایش درخواهند آمد. همچنین در نخستین فرصت بعد از تعطیلات نوروز سال ۱۳۹۷ با حضور رئیس سازمان سینمایی مراسم افتتاح رسمی این سالن برگزار خواهد شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید