• شنبه 10 دی 1401
  • السَّبْت 7 جمادی الثانی 1444
  • 2022 Dec 31

جلوگیری از هزاران میلیارد فساد در شهرداری

از هوشمندسازی و ایجاد خزانه واحد تا مبارزه با رانت‌خواری و برخورد جدی با سو‌ءاستفاده‌کنندگان
سد شهرداری در برابر فساد
رئیس‌کل بانک مرکزی در اولین گام، سیاست تثبیت قیمت دلار را در پیش گرفت

چهارمیخ کردن دلار

محمدرضا فرزین، رئیس ‌کل جدید بانک مرکزی ساعتی پس از انتصاب‌اش به‌عنوان دومین سکاندار سیاست‌های پولی و ارزی در دولت سیزدهم از سیاستی جدید به نام تثبیت نرخ دلار در سامانه نیما، روی نرخ 28هزار و 500تومان، خبر داد.

دریغا شیبانی

دکترعباس شیبانی، شامگاه پنجشنبه اول دی‌ماه یک‌هزار و چهارصد و یک، در 91سالگی، درگذشت. با درگذشت او، ایران و انقلاب‌اسلامی یکی از خدمتگزاران صادق و دلسوز و کارآمد خود را از دست داد.

اهرم مهم در کاهش فساد

اگر جامعه حسابداران و حسابرسان به یک تصمیم کارشناسی رسیدند باید پای حرف خود بایستند؛ اما اگر بخواهند تصمیمات خود را به منافع صنفی یا سیاسی گره بزنند به‌طورقطع استقلال‌شان آسیب خواهد دید.

«ذوالفقار»؛ نمایش اقتدار 1401

رزمایش مشترک «ذوالفقار1401» ارتش جمهوری‌اسلامی از نخستین دقایق بامداد جمعه، 9دی‌ماه با رمز مقدس «یا زهرا س » آغاز شد؛ رزمایشی سالانه که براساس تمرینات تقویمی و باهدف تقویت آموزش‌ها و آمادگی رزمی و همچنین اجرای برخی طرح‌های عملیاتی و اطلاعاتی در ارتقای امنیت منطقه انجام می‌شود.

غافلگیری به سبک کرونا

زیرسویه‌های BQ.1، BQ.1.1 XBB و XBB.1 که با جهش‌های متوالی سویه اومیکرون کووید-19حاصل شده‌اند، در ماه‌های اخیر در اکثر کشورهای دنیا غالب شده و مسئول موج جدید این بیماری است.

در 15سال اخیر چند نفر رئیس کل بانک مرکزی شده‌اند؟

در همشهری آنلاین بخوانید

کلنگ چه تقاطع‌هایی امروز به زمین می‌خورد؟

2023؛ سال جهان ناامن و اقتصاد نامطمئن