• سه شنبه 29 آذر 1401
  • الثُّلاثَاء 26 جمادی الاول 1444
  • 2022 Dec 20

دیکتاتوری شکلاتی

درگیری فیزیکی با زنان باحجاب، عمامه‌پرانی، بی‌قانونی، تهدید و توهین به افراد، بخشی از فلسفه جریان مدعی زن، زندگی، آزادی است
وقتی«قانون» در جامعه نادیده گرفته شود، فرصت ظهور دیکتاتورها بیشتر از هر زمان دیگری مساعد می‌شود؛ دیکتاتورهایی که در 3ماه گذشته، «بی‌قانونی» و «تفسیر به رأی قانون» به نفع خودشان، مسیر حیاتشان را باز نگه داشته است.
نگاهی به تبعات پدیده «قاچاق کتاب» که همچنان ادامه دارد

خیابان در قرق قاچاقچیان کتاب

کتاب قاچاق یعنی کتابی که مقررات قانونی برای انتشار آن زیر پا گذاشته شده است. در واقع معنای لغوی قاچاق که ریشه ترکی دارد، ویژگی کالاهایی محسوب می‌شود که خرید و فروش و در کل معامله آنها ممنوع است. البته این واژه ترکی معنای فراری و گریزان هم دارد که در ادبیات حقوقی فارسی‌زبانان هم استفاده می‌شود و مفهوم آن «قانون‌گریزی» است.

مرگ بر دیکتاتور!

مرگ فرستادن برای دیکتاتور از شعارهای مهم انقلاب اسلامی است؛ حتی شاید اصلی‌ترین شعار. این مفهوم از پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57تا همین امروز در هیچ تجمعی فراموش نشده است.

550فروند هواپیما نیاز داریم

صنعت هوایی ایران به‌واسطه فشارهای 4دهه تحریم، به‌شدت نیازمند نوسازی و افزایش ناوگان است.

۱۵دستور مهم قاضی‌القضات

غلامحسین محسنی اژ‌ه‌ای در نشست دیروز شورای‌عالی قوه قضاییه 15 دستور مهم صادر کرد؛ 15دستوری که راهبرد ارتقای کیفیت و بازدارندگی احکام صادره را دنبال می‌کند و بر تسریع رسیدگی به پرونده‌ها تأکید دارد.

دروغ بزرگ؛ ترک اعتیاد در‌3روز

تبلیغش را پشت در کمپ ترک اعتیاد دیده بود؛ «تنها در 3روز هرگونه موادی را ترک کنید.» همان‌جا به ذهنش رسید که هرجور شده اعتیاد را ترک کند.

چند نکته ساده برای کاهش اثرات آلودگی هوا روی سلامت

ماسک روی لبه تیغ

پرونده آلودگی هوا، روی میز وزیر‌کشور