• دو شنبه 13 اردیبهشت 1400
  • الإثْنَيْن 21 رمضان 1442
  • 2021 May 03

عبور 15 استان از قله پیک چهارم

گزارش‌های رسیده از استان‌های مختلف این امیدواری را ایجاد کرده که با کاهش نسبی موارد ابتلا، بستری و فوت در حال خروج آرام از پیک چهارم هستیم
‌علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در روزهای گذشته از روند نزولی ابتلا در ۱۵استان و اوج بیماری در ۱۰استان خبر داده و گفته بود که 6استان هم باید مراقب باشند، زیرا هنوز به اوج بیماری نرسیده‌اند و احتمالا روزهای سختی در پیش دارند.
رهبر معظم انقلاب در سخنرانی زنده و تلویزیونی:

نباید مردم را از انتخابات دلسرد کرد

رهبر معظم انقلاب اسلامی دیروز در سخنان زنده تلویزیونی خطاب به ملت بزرگ ایران با تشریح جایگاه مهم معلمان و کارگران در پیشرفت کشور، انتخابات را به معنای واقعی کلمه فرصتی مهم برای ایران عزیز و عاملی بی‌بدیل برای استحکام پایه‌های نظام خواندند و با انتقاد از برخی تلاش‌ها برای دلسردکردن مردم نسبت به انتخابات تأکید کردند: داوطلبان وعده‌های فریبنده و بدون پشتوانه ندهند و با ارائه برنامه‌های واقعی با مردم سخن بگویند.

تاریخ حق و حب علی ع

در دی‌ماه 83 برای نخستین بار هفته فرهنگی ایران در مرکز فرهنگی ملک‌فهد در ریاض -پایتخت عربستان- برگزار شد و با استقبال گرم طرف سعودی همراه بود.

علی ع ؛ الگوی تمام‌عیار امروز

پیرامون امشب که شب قدر است و به نام حضرت علیع، مولای متقیان مزین شده، باید به 3 نکته مهم، توجه کافی داشت تا بتوان به درک مناسبی از ابعاد شخصیتی آن امام همام رسید و ویژگی‌های اخلاقی و عرفانی آن حضرت را بهتر شناخت؛ آنگاه می‌توان درباره سیره حکومتی امیرالمومنینع تحلیل درست‌تری به‌دست داد.

راه فرار از خشکسالی

گزارش پژوهش علمی منتشر‌شده در مجله نیچر درباره ابعاد خشک‌شدن سفره‌های آب زیرزمینی ایران که می‌تواند امنیت غذایی، اجتماعی و اقتصادی کشور را با چالش جدی مواجه کند، مشخص کرد که 77درصد سفره‌های زیرزمینی با خطر از بین رفتن همیشگی مواجه هستند، اما هنوز هیچ راهکار مشخصی برای مقابله با «خشکسالی با منشأ انسانی» در دستور قرار نگرفته است.

هیچ مدیری در شهرداری واکسن نزده است

سوءاستفاده از سهمیه واکسن نیروهای خدماتی در 3 منطقه شهرداری تهران طی روزهای گذشته یکی از داغ‌ترین خبرهای رسانه‌ها بود؛ موضوعی که البته به خاطر شفاف‌سازی مدیریت شهری رسانه‌ای شد.
همشهری از حال و هوای نخستین شب قدر در دومین سال کرونایی گزارش می‌دهد

احیا زیر بارش باران

مراسم آیینی نخستین شب قدر از شب های قدر رمضان سال 1400در حالی دیروز در سراسر کشور برگزار شد که جهان برای دومین سال پیاپی، متاثر از شیوع بیماری کروناست و این همه‌گیری در کشورمان نیز بر آیین شب‌زنده‌داری لیالی قدر همچون همه مراسم‌های جمعی دیگر سایه افکنده بود.