• شنبه 4 اردیبهشت 1400
  • السَّبْت 12 رمضان 1442
  • 2021 Apr 24

سهام چگونه از سکه افتاد

حجم تقاضا برای خرید سهام در فروردین امسال نسبت به پارسال 41درصد افت کرد و از 85درصد کل معاملات بازار سرمایه به 28درصد رسید، اما در مقابل برای نخستین بار در تاریخ بازار سرمایه 56درصد از کل معاملات بازار سرمایه به معاملات اوراق بدهی اختصاص یافت و ارزش کل معاملات این اوراق دست‌کم 2100 درصد  بیش از 21 برابررشد کرد. به گزارش همشهری، آمارها نشان می‌دهد حجم معاملات سهام درفروردین امسال به‌طور چشمگیری کاهش یافته و در مقابل حجم معاملات اوراق بدهی، فارغ از اینکه چه‌کسی در حال خرید آن است، به‌شدت افزایش یافته است.

بازگشت زندگی به آشوراده

جزیره آرام است؛ آن‌قدر آرام که شاید هیچ وقت در طول تاریخ حیاتش نبوده. وقتی از حیات جزیره حرف می‌زنیم، همه فکر می‌کنند آنچه زیست آشوراده را طی قرن‌ها در خزر شامل می‌شده، انبوهی از پرندگان زمستان‌گذران است و اسب‌های کوچک خزری یا هر آنچه حیات‌وحش را تشکیل می‌دهد. اما این همه حقیقت جزیره نیست.

3سال مدیریت شهری در بحران

در ۲۲آبان۱۳۹۷، با رأی اکثریت اعضای شورای شهر تهران، پس از 2 شهردار منصوب که جمعا کمتر از یک‌سال‌و‌نیم بر مسند شهرداری تهران بودند؛ مدیریت جدید شهر تهران شروع به‌کار نمود و اکنون پس از حدود ۳۰‌ماه خدمت در شهرداری تهران، با نزدیک شدن به زمان انتخابات شورای شهر، فرصتی فرا رسیده تا گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در این دوره مدیریتی به مردم تقدیم شود.

الدوحیل در زمین، الاهلی در کمین

اگر استقلال امشب پیروز نشود، هم از صدرنشینی باز می‌ماند هم رتبه دومش به خطر می‌افتد
نیمه‌شب امشب، یا در واقع 45دقیقه بامداد فردا تیم استقلال در یک بازی بسیار حساس در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الدوحیل می‌رود تا 3روز بعد از آن مصاف پرگل و هیجان‌انگیز، بازی برگشت را مقابل این تیم قطری برگزار کند.

بهار کوتاه تهران

هوای تهران و بسیاری دیگر از کلانشهرهای کشور غافلگیرکننده گرم شده است؛ بسیاری از رانندگان با کولرهای روشن خودرو در خیابان‌ها تردد می‌کنند و خیلی از شهروندان هم زودتر از هرسال، به فکر سرویس‌کردن و راه‌اندازی کولر خانه افتاده‌اند.

حاشیه‌های توقف طرح «بیمار یابی فعال »

در شرایطی که کشور در پیک چهارم کرونا قرار دارد و میزان ابتلا به بالاترین میزان آن در 14‌ماه گذشته رسیده، خبر می‌رسد که اجرای طرح شهید سلیمانی، متوقف شده ‌است؛ طرحی که با هدف غربالگری گسترده و نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی کلید خورد و حالا در اوج شیوع کرونا، اجرای آن با ابهام مواجه شده است.
همشهری در گفت‌وگو با باهنر وضعیت انتخابات 1400 را بررسی کرد

تئوری حاکمیت یکدست را نمی پذیرم

با وجود اینکه رایزنی‌های انتخاباتی در هر دو جریان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان وارد مراحل سخت‌تر و جدی‌تری شده و هر دو می‌کوشند با قانع‌کردن گزینه‌های اصلی خود، با قدرت حداکثری در رقابت‌های انتخاباتی حاضر شوند، اما به‌نظر می‌رسد هنوز در بازگرداندن نشاط سیاسی به جامعه موفقیت چندانی نداشته‌اند؛ موضوعی که اغلب فعالان سیاسی کشور را نگران کرده و برهمین اساس معتقدند که همه ارکان حاکمیت باید دست به‌دست هم دهند تا نشاط به فعالیت‌های انتخاباتی بازگردد و شرایط برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی به نحواحسن فراهم شود.