• چهار شنبه 1 مرداد 1399
  • الأرْبِعَاء 1 ذی الحجه 1441
  • 2020 Jul 22

شمارش معکوس برای واکسن کرونا

از میان ۱۵۰ تیم تحقیقاتی در جهان، حداقل 3تیم از انگلیس، آمریکا و چین حالا شانس بسیار بالایی برای رسیدن به تولید انبوه واکسن و پایان تدریجی بحران جهانی کووید-19 دارند
رقابت جهانی ساخت واکسن علیه نوع جدید ویروس کرونا، با نتایج امیدوارکننده 3تیم سازنده از نقاط مختلف دنیا در فاز اولیه آزمایش انسانی به مراحل حساسی رسیده است. حالا این رقابت وارد بخش سخت‌تری شده است؛ اثبات میزان و زمان محافظت و ایمنی هر یک از واکسن‌ها در برابر ویروس کرونا.
رهبر معظم انقلاب در دیدار نخست وزیر عراق:

ایران خواهان عراق عزتمند و مستقل است

​​​​​​​رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر روز گذشته در دیدار مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق، روابط ایران و عراق را به پشتوانه اشتراکات فراوان تاریخی، مذهبی، فرهنگی و عادات و سنن به معنی واقعی کلمه برادرانه خواندند و تأکید کردند: آنچه در روابط دو جانبه برای جمهوری اسلامی ایران بسیار حائز اهمیت است منافع، مصالح، امنیت، عزت، اقتدار منطقه‌ای و بهبود شرایط در عراق است.

کاهش هزینه‌های درمان کرونا با ترویج دوچرخه‌سواری

دوچرخه‌ در بسیاری از کشورهای جهان وسیله جابه‌جایی و حمل‌ونقل خانوادگی است.

همراهی دولت با تورم؟

تورم چند ماهی است نسبت به گذشته روندی فزاینده و شتابزا پیدا کرده است.

بازنشستگان صندوق فولاد و پایان یک انتظار 8ساله

بازنشستگان سرمایه معنوی و اندوخته تجارب سرمایه‌های انسانی هستند که پس از عمری تلاش در ساختار اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشور به افتخار بازنشستگی نایل آمده‌اند.

ماهیگیران سنتی و کشتی‌های چینی

«کت استیونس»، نوازنده و خواننده مشهور انگلیسی که بعد از تشرف به دین اسلام نام «یوسف اسلام» را برای خود برگزید، سخنگوی جامعه مسلمان انگلیس شد و الحق سخنگوی مناسبی برای مسلمانان ‌اروپا شد.

گرانفروشی ماسک در بحبوحه کرونا

ماسک گران شده است؛ دقیقا در شرایطی که کرونا چهره کشنده‌اش را در ایران نمایان کرده و آمار قربانیانش رکورد زده، مردمی که برای خرید ماسک به داروخانه‌ها مراجعه می‌کنند، با عددهای تازه‌ای مواجه شده‌اند. در این گیرودار مسئولان وزارت بهداشت افزایش قیمت ماسک را رد می‌کنند و داروسازان و داروخانه‌داران تأیید.

تداوم سقوط دلار روی موج گشایش ارزی

انتشار خبر‌هایی در مورد انجام توافق تجاری با عراق بازار ارز را متأثر کرد؛ به‌ویژه آنکه دیروز مدیرکل بین‌الملل بانک مرکزی گفت: با این توافق، چندین میلیارد دلار ارز وارد بازار می‌شود و تقاضا را پوشش خواهد داد، همچنین به‌نظر می‌رسد بخشی از دلایل کاهش التهاب بازار ارز از روز دوشنبه اجرای سیاست‌های پولی انقباضی و پایان مهلت بازگشت ارز‌های صادراتی باشد.

تحریم‌های ایران را غیرقانونی می‌دانیم

امروز در همشهری سده سنگ و الماس می‌خوانید