• شنبه 23 فروردین 1399
  • السَّبْت 17 شعبان 1441
  • 2020 Apr 11

تهران پساکرونا

مدیران شهری و کارشناسان درگفت‌وگو با همشهری ازضرورت مطالبه سهم شهرداری از منابع ملی می‌گویند
ما آدم‌های قبل کرونا نیستیم و همه خوب می‌دانیم که این بیماری سبک زندگی و حتی تفکرمان را عوض کرده است.
همشهری در گفت‌وگو با کارشناسان رسانه‌ای انتشار دوباره مطبوعات و توقف چند روزه آنها به‌دلیل شیوع ویروس کرونا را بررسی می‌کند

بازگشت روزنامه‌ها به دکه

فراگیری بحران کرونا همه عرصه‌های اجتماعی را تحت‌الشعاع قرار داده و مطبوعات ایران نیز از این قائده مستثنا نیستند.

جهان پساکرونایی مطبوعات

امروز پس از نزدیک به چهار هفته انتشار کاغذی مطبوعات از‌سرگرفته شد، اما احتمالا به‌دنبال وقوع اپیدمی کرونا در ایران و جهان و تغییرات گسترده در سبک زندگی انسان‌ها و چرخه اقتصادهای ملی و جهانی بسیاری از چیزها در حوزه کسب و کارها ازجمله مطبوعات دگرگون شده است یا در آینده نزدیک خواهد شد.

بیایید روزنامه‌نگار و روزنامه باشیم

جهان در این روزهای کرونایی حتی اگر برای همه بی‌تغییر مانده باشد برای روزنامه‌های چاپی و روزنامه‌نگاران‌شان در ایران به قطع و یقین تغییر کرده است.

سرگرمی، ارجاع و دیگر هیچ

شیوع کرونا، مانند یک فیلم علمی تخیلی بد ساخته‌شده، اهمیت قهرمان‌ها و روایت‌ها را نمایش داد.

زورمزد99 به هزینه معیشت نرسید

ماجرای پرحاشیه تعیین دستمزد سال99 کارگران بالاخره باوجود اعتراض نمایندگان کارگری، با رأی‌گیری نمایندگان دولت و کارفرما به پایان رسید و حداقل دستمزد مشمولان قانون‌ کار با 21درصد افزایش، یک‌میلیون و 835هزار و427تومان تعیین شد.

مأموریت ناممکن میان تهران و واشنگتن

انتخاب مصطفی الکاظمی به‌عنوان نخست‌وزیر عراق را می‌توان فصلی جدید در تحولات این کشور به شمار آورد، آن هم در حالی که سریال بحران‌های بی‌پایان، مجالی برای ثبات و استقرار سیاسی در عراق باقی نگذاشته است؛ از تروریسم گرفته تا نبردهای نیابتی میان قدرت‌های خارجی، بحران قیمت نفت، اعتراضات مردمی و اخیرا هم کرونا! آیا رئیس سازمان اطلاعات عراق در چنین شرایطی قادر است مطالبات سیاسی-اقتصادی احزاب و شهروندان کشورش را برآورده کند؟ در این مسیر چه موانعی پیش روی الکاظمی قرار دارد؟ موقعیت وی در تقابل منطقه‌ای تهران و واشنگتن چه خواهد بود؟ این پرسش‌ها را با مازن الزیدی، نویسنده و روزنامه‌نگار عراقی در می0ان گذاشته‌ایم.

ساماندهی باجه‌های گل و مطبوعات‌در سال‌جاری