• چهار شنبه 20 فروردین 1399
  • الأرْبِعَاء 14 شعبان 1441
  • 2020 Apr 08

وداع تدریجی با قرنطینه در اروپا

دانمارک، فرانسه، اتریش، اسپانیا، آلمان، ایتالیا و چک در روزهای آینده محتاطانه برای بازگشت به زندگی عادی در دوران کرونا گام بر می‌دارند و کارشناسان در آمریکا درباره چگونگی پایان قرنطینه هشدار می‌دهند
دولت‌های مختلف در اروپا، خود را برای اتمام تدریجی قرنطینه‌ای که ویروس کرونا به این کشورها تحمیل کرده است آماده می‌کنند و امیدوارند با برداشتن گام‌به‌گام محدودیت‌ها، جلوی فلج شدن کامل اقتصاد خود را بگیرند.
متخصصان عفونی و مراقبت‌های ویژه، از دستورالعمل‌های درمانی کرونا می‌گویند

درمان درد بی‌درمان

نزدیک به 2ماه از حضور کرونا، این مهمان ناخوانده تاجدار در کشورمان می‌گذرد.

شرایط قرنطینه خانگی همچنان باید رعایت شود

با شیوع ویروس کرونا و مبتلا شدن تعدادی از هموطنانمان به این ویروس اقدامات تحقیقاتی و درمانی درخصوص این بیماری بلافاصله انجام گرفت.

دست یاری ستاد کرونا به سوی شورای شهر

رئیس ستاد مقابله با کرونا در تهران از اقدامات لازم و کارهای صورت گرفته برای کنترل شیوع بیماری کووید 19به شورای شهر گزارش داد
دومین جلسه رسمی شورای شهر تهران در سال جدید با توجه به شرایط 4-3 روز اخیر پایتخت و افزایش نگران‌کننده ترددهای شهری باز هم به کرونا و راهکارهای قطع زنجیره شیوع آن اختصاص داشت.

سرگیجه اصناف برای بازگشایی کسب وکارها

کاسبان هنوز در برزخ تعطیلی یا بازگشایی واحدهای صنفی هستند
کندی سیاستگذاری برای تعیین فهرست و ابلاغ و اجرای پروتکل‌های بازگشایی مشاغل و کسب‌وکارهای کم‌خطر، موجب سردرگمی و تخلف برخی فعالان صنفی، شلوغی خیابان‌ها و به خطرافتادن طرح قرنطینه خانگی و فاصله‌گذاری اجتماعی شده است.

روزنامه‌ها ویروس کرونا را منتقل نمی‌کنند

طبق اعلام پزشکان و دانشمندان جهان، هرگز مدارک و شواهدی مستند دال بر اینکه ویروس کرونای جدید از طریق روزنامه، مجله، نامه یا بسته‌های چاپی منتقل شود، وجود نداشته است.

برادران و خواهران افغانستانی رایگان درمان شوند

حسن روحانی، رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با استانداران 5 استان بر درمان رایگان شهروندان افغان در ایران تأکید کرد و گفت: باید در مرزها نیز پروتکل‌های بهداشتی با دقت رعایت شود و اگر برادران و خواهران افغان در ایران به کرونا مبتلا شده‌اند، براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا درمان آنان به‌صورت رایگان انجام شود. چرا که ما و همسایگان‌مان به‌هم پیوسته‌ایم و باید در این شرایط یکدیگر را یاری کنیم.

مزد 99 به شورای‌عالی کار بازگشت

بالاخره طلسم شورای‌عالی کار شکست. قرار است روز چهارشنبه برای ادامه مذاکرات تعیین دستمزد سال 99کارگران جلسه شورای‌عالی کار تشکیل شود.

مرگ 192نفر با الکل در تهران