• شنبه 5 بهمن 1398
  • السَّبْت 29 جمادی الاول 1441
  • 2020 Jan 25

صدورشناسنامه رفاهی ایرانیان

گفت‌وگوی همشهری با احمد میدری، معاون وزیر کار درباره کارکردهای پایگاه اطلاعاتی «رفاه ایرانیان»
در ماجرای گرانی بنزین، دولت وعده داده بود به‌حساب سرپرستان حدود 70 درصد از خانوارهای کشور حمایت معیشتی واریز کند و وقتی پس از واریز اولین دور حمایت معیشتی، صدای اعتراض بسیاری از خانوارها بلند شد، بستری برای ثبت اعتراض افراد با دسترسی به اطلاعات دقیقی مالی آنها فراهم آمد؛ اما این بار نیز بلافاصله پس از اعلام اولین دور از نتایج اعتراض‌ها، دوباره صدای اعتراض‌ها بلند شد و رسانه‌های رسمی نیز در این اعتراض‌ها دمیدند؛ چراکه گهگاه ا ارقام عجیب‌وغریبی برای درآمد و گردش مالی افراد ثبت شده بود؛ درحالی‌که این افراد در فهرست دریافت‌کنندگان یارانه نقدی قرار داشتند و اساساً نباید چنین درآمدی داشته باشند.

خیابان‌های خاورمیانه در تسخیر مخالفان آمریکا

«بی‌طرف‌سازی‌ متحدان ایران در نبرد منطقه»؛ به گفته مرکز پژوهش‌های استراتژیک دوحه که یکی از پایگاه‌های معتبر سیاسی در سطح خاورمیانه به شمار می‌رود این جمله خلاصه راهبرد دولت ترامپ برای مواجهه با ایران است، راهبردی که نتایج آن را می‌توان در تحولات گوناگونی مشاهده کرد؛ از سقوط دولت‌های عراق و لبنان گرفته تا مذاکرات مستقیم عربستان سعودی با جنبش انصارالله و حتی بحران ارزی اخیر که اقتصاد سوریه را با مشکلات بی‌سابقه‌ای طی 8سال گذشته روبه‌رو کرده است.

نمایش پیروزی در زمین فوتبال

مدیریت یک پروژه، فرمول معین و تغییرناپذیر ندارد و مثل مربیگری فوتبال است.

دیپلماسی و منطق گفت‌وگو

همچنان‌که واژه‌هایی چون فقر، گرسنگی، قحطی، بیماری و... موجب هراس و نگرانی جامعه بشری از بدو پیدایش بوده است، واژگانی چون جنگ، تجاوز، ناامنی و تروریسم نیز در عرصه روابط بین‌الملل بیش از هر زمان بشریت را به فکر چاره برای مقابله با آنها انداخته است.

قمار با گلادیاتورهای کوچک

مانند خروس لاری‌ها به جان هم می‌افتند، آن هم به بهای 10 تا 15هزار تومان؛ کودکان معتادی که یا بی‌سرپرستند یا بدسرپرست و روی آنها قمار می‌شود.

بحران جهانی ویروس مرگبار

فیلم‌های علمی-تخیلی که در آنها یک ویروس ناگهان بلای جان کل مردم جهان می‌شود را فراموش کنید.
گفت‌وگو با لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس‌جمهور درباره پایان مهلت مجمع‌تشخیص مصلحت نظام برای بررسی لوایح FATF

200کشور را مقابل خودمان قرار ندهیم

بهمن‌ماه مرحله پایانی تصمیم‌گیری و تعیین تکلیف کش‌وقوس‌های بیش از یک‌ساله بر سر تصویب و تأیید لوایح FATF در کشور است.

۳۰ درصد ابتلا به سکته مغزی در سنین زیر ۵۵ سال

ساخت تایلند