• پنج شنبه 19 دی 1398
  • الْخَمِيس 13 جمادی الاول 1441
  • 2020 Jan 09

ضربه به چشم آمریکا

پایگاه عین‌الاسد با عمر 40 ساله شهر آمریکایی کوچکی است در غرب عراق که دو باند فرودگاه و چند خط اتوبوسرانی دارد
پایگاه عین‌الاسد، پایگاهی که ایران به‌عنوان اقدام تلافی‌جویانه در پی ترور سردار قاسم سلیمانی مورد هدف قرار داده، بزرگ‌ترین پایگاه‌ آمریکا در عراق است و اهمیت استراتژیک بسیار زیادی برای این کشور دارد.
رهبر معظم انقلاب با تبیین برکات شهادت عظیم سردار سلیمانی:

وحدت ملی باید محفوظ بماند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز گذشته در دیدار هزاران نفر از مردم قم، حملات موشکی به 2پایگاه آمریکا در عراق را یک سیلی خواندند و با تأکید بر اینکه مقابله اصلی باید در جهت پایان‌دادن به حضور فساد‌برانگیز و ویرانگر آمریکا در منطقه باشد، گفتند: از برکات عظیم شهادت و معنویت حاج قاسم سلیمانی قیامتی بود که در شهرهای ایران و عراق در مراسم‌های تشییع به‌پا شد.

ایران، پیروز جنگ اراده‌ها

بازدارندگی عبارت است از مأیوس‌کردن دشمن از اقدام خصمانه از طریق ایجاد شک و تردید یا ترس از عواقب آن اقدام و مقاومت فعال و همه‌جانبه در برابر فشارهای او.

گاه انسجام ملی مقابله با تندرویست

انسجام ملی که حول ارج نهادن به شهادت حاج قاسم سلیمانی شکل گرفت باید به بهانه و سرآغازی برای حصول وحدت ملی بدل شود.
ایلیا ج مغنایر، تحلیلگر جهان عرب در گفت و گو با همشهری:

4پیام ضربه ایران به پایگاه آمریکا

حملات مستقیم ایران به همین نقطه ختم می‌شود
بار دیگر صدای شلیک موشک‌های شبانه خواب را از چشم ساکنین خاورمیانه ربود؛ موشک‌هایی که این بار مهم‌ترین پایگاه نظامی آمریکا در عراق را نشانه رفته بودند.

پیام تسلیت رهبرمعظم انقلاب درپی جان‌باختن جمعی از هم‌میهنان در کرمان و تهران

درپی جان‌باختن جمعی از هم‌میهنان عزیز در جریان بدرقه پیکر مطهر شهید عالیقدر حاج قاسم سلیمانی در کرمان و همچنین حادثه‌ مصیبت‌بار در سقوط هواپیمای مسافربری، حضرت آیت‌الله‌خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیام تسلیتی صادر کردند.

عقب‌نشینی بزرگ ترامپ

رئیس جمهور آمریکا شب گذشته در یک نشست خبری، مبارزه با داعش را نقطه اشتراک با ایران دانست و گفت: ما باید روی این هدف مشترک و روی اولویت‌های مشترک دیگر کار کنیم.

سفر بی‌پایان

«پرواز، آتش‌سوزی، سقوط» این همه آن چیزی بود که صبح دیروز در کمتر از 6دقیقه برای هواپیمای اوکراینی که تهران را به مقصد کی‌یف ترک کرده بود رخ داد تا 179سرنشین آن‌که اغلب از هموطنانمان بودند جان خود را از دست بدهند.