• شنبه 23 شهریور 1398
  • السَّبْت 14 محرم 1441
  • 2019 Sep 14

هجوم تالاب‌خوارها به میانکاله

تالاب‌خوارها آهسته ولی به‌طور وسیع و مستمر از پایین رفتن آب دریای خزر سوءاستفاده می‌کنند و زمین‌های خشک‌شده تالاب میانکاله را برای کشاورزی تصرف و بستر تالاب را تغییر کاربری می‌دهند؛ غافل از اینکه آب دریای خزر به‌طور دوره‌ای بالا و پایین می‌رود.

عباس‌آباد؛ مقصد جدید گردشگران جهان

اراضی عباس‌آباد تهران در فهرست قطب‌های فرهنگی- گردشگری سازمان جهانی گردشگری قرار گرفت.

سینمای پیمانکاری

پروژه خصوصی‌سازی‌ سینمای ایران نه‌تنها با شکست که با عقب‌نشینی همه‌جانبه‌ای روبه‌رو شده.

دانش‌آموزان محروم و فرصت مهرورزی

هر سال شهریور که از نیمه می‌گذرد، افراد مشهور مانند هنرمندان، فعالان مجازی و... بعد از چند روز تبلیغ در صفحات مجازی‌شان برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی به روستاهای محروم در سیستان و بلوچستان، کرمان و چند منطقه آسیب‌دیده در سیل و زلزله می‌روند و کودکان آنجا را ردیف کنار هم می‌نشانند و یک کوله‌پشتی پر از لوازم تحریر به آنها می‌دهند، بعد هم از آنها فیلم و عکس می‌گیرند و در همان صفحات با عنوان « توزیع کیف مدرسه بین کودکان فقیر استان فلان» پخش می‌کنند.

معادله مذاکره

16چهره سیاسی راست و چپ از آینده مذاکرات ایران و آمریکا گفتند
مذاکره با تمام پیچیدگی‌هایش به اصلی مهم در دیپلماسی ایران تبدیل شده است.‌

نشست سران گروه سه درآنکارا

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به دعوت رسمی رئیس‌جمهوری ترکیه، یکشنبه ۲۴ شهریور‌ماه جاری به پایتخت این کشور سفر می‌کند تا در نشستی سه‌جانبه درباره سوریه شرکت کند.

در برابر فیلمفارسی

اسمش را موج نو بگذاریم یا هر چیز دیگری تفاوتی در اصل ماجرا ایجاد نمی‌شود. ماجرا این است: از  اواخر دهه40 تعدادی کارگردان جوان وارد عرصه شدند که فیلم‌هایشان با آنچه فیلمفارسی نامیده می‌شد متفاوت بود.

درس مهر

حالا 10سالی می‌شود که انگار ‌ماه مهر از میانه شهریور آغاز می‌شود؛ چیزی شبیه نوروز که همیشه خدا عجول است و به فروردین قناعت نمی‌کند و از اسفند سردرمی‌آورد.