• شنبه 29 دی 1397
  • السَّبْت 12 جمادی الاول 1440
  • 2019 Jan 19

آشتی خبرگان با فضای مجازی

آیت‌الله جنتی: می‌توانیم از فضای مجازی به‌نفع انقلاب و مردم استفاده کنیم
آیت‌الله احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری در سخنانی که باید آن را بازگشت از سیاست‌های قبلی‌اش درباره فضای مجازی تعبیر کرد، فضای مجازی را بسیار مهم ارزیابی کرده و گفته است می‌توانیم از تهدید فضای مجازی به نفع انقلاب و مردم استفاده کنیم.

رویش امید در گود پلاسکو

رونمایی ازپلاسکوی جدید‌؛ 2سال از سالگرد فاجعه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو می‌گذرد، حالا با توافق دستگاه‌های ذیربط و مالکان، شمارش معکوس برای انجام عملیات اجرایی برج جدید پلاسکو در محل قبلی آغاز شده است.امروز طرح نویی از ساختمان جدید پلاسکو رونمایی می‌شود؛ بنایی که قرار شده دوساله در محلی که یادآور حادثه 30دی‌ماه 1395 است، ساخته شود.

پایین شهر در پایان پلاسکو

هیچ بنایی و حجمی، چسب مناسبی برای زخم سیاه و سرد پلاسکو نخواهد بود. هر تهرانی که در این 2 سال از فردوسی به فردوسی و از جمهوری به جمهوری رفته، همین که پشت چراغ سرش را بلند کرده، نگاه و آهش یکی شده از خاطره‌ای که نیست و خلأیی که هست.

هوای پاک نماد‌سازی‌ یا مناسک گرایی

فلسفه نامگذاری‌ها در تقویم رسمی عمدتا برای نماد‌سازی‌، آگاهی‌بخشی و ضرورت پرداخت اساسی‌تر به مسائلی است که در زندگی اجتماعی همواره مهم تلقی شده و دست‌کم بخش بزرگی از جامعه، حکومت و مردم با آن مواجه هستند.

دود اقتصاد ناپاک در چشم هوای پاک

نیم‌قرن است مردم تهران در آرزوی هوای پاکند. از سال 1346که شرکت ایران ناسیونال ساخت پیکان را در ایران آغاز کرد، به پشتوانه منابع نفتی باک پیکان و نسل‌های بعد آن توسط دولتمردان همیشه پر نگه داشته شد تا منقل موتور خودروها حتی برای یک روز هم بدون آتش نماند.

گام جدید برای پایان فساد ارزی

فساد‌های ارزی در بخش واردات هنوز از بین نرفته است؛ برهمین اساس بانک مرکزی از طریق ایجاد سامانه رفع تعهد ارزی واردکننده‌ها در تلاش است جلوی فساد‌های ارزی را در این بخش بگیرد.

پلاسکو به سبک باروک

حادثه پلاسکو با وجود همه تلخی‌ها و تأثراتی که در جامعه ایران پدید آورد، بازتاب اندکی در میان هنرمندان داشته است. به جز فیلم «چهارراه استانبول» اثر هنری شاخص دیگری که به روایت واقعه پرداخته باشد، هنوز خلق نشده است.