• شنبه 19 آبان 1397
  • السَّبْت 1 ربیع الاول 1440
  • 2018 Nov 10

انتخاب شهردار از 25 نگاه

همشهری با ‌نظرسنجی از تعدادی از کارشناسان به بررسی معیارهای انتخاب شهردار تهران پرداخته است
اعضای شورای شهر تهران هفته پرکار و سرنوشت‌سازی را پیش‌رو دارند؛ آنها فردا از میان 5کاندیدای تصدی شهرداری تهران، باید 2نفر را راهی فینال کرده و ظهر سه‌شنبه هم شهردار جدید پایتخت را معرفی کنند.

کشف دروازه گمشده پارسه

باستان‌شناس‌های ایرانی و ایتالیایی با کشف دروازه شهر پارسه در حریم تخت‌جمشید خلأ تاریخی بزرگ در این شهر و مجموعه تخت‌جمشید را پر کردند.

اولویت سیاست‌های راهبردی پیشنهادی برای شهرداری

این یادداشت خلاصه‌ای از نتایج یک پژوهش ثانویه از پیمایش‌های دوگانه از نظرات مردم درباره شهرداری تهران است که در شهریور1396 و خرداد1397، یعنی اولی در پایان دوره آقای قالیباف و آغاز شورای جدید و دومی نیز حدود 9‌ماه بعد از آغاز به‌کار شورای جدید از سوی بنده انجام شده است.

اقتصاد دریایی، پیشقراول مقابله با تحریم‌ها

ایالات متحده‌ آمریکا در دوره اخیر با ماجراجویی‌ها و ساختارستیزی‌های دونالد ترامپ روبه‌رو شده است.

1400؛ سال صفر‌نظام برنامه‌ریزی جدید‌کشور

سال 1397را باید هفتادمین سالگرد آغاز برنامه‌ریزی مدرن در ایران دانست. بسیاری از صاحب‌نظران، تاسیس سازمان برنامه و بودجه و تصویب نخستین برنامه هفت‌ساله عمرانی در سال1327را سرآغازی بر برنامه‌ریزی در ایران می‌دانند.

با ما هم‌صدا شوید

اینجا ایران است و زندگی مردمانش آغشته به سیاست، حالا تو کارمند و کاسب باشی یا کارگر و کشاورز، اصلا چه فرقی می‌کند که دغدغه‌ات یک اجرای درجه یک از فلان گوشه مهجور موسیقی سنتی با سازت باشد یا ساخت فیلمی که سکانس‌هایش دل اهالی اسکار را هم بلرزاند. اینجا ایران است و در ایران این روزها، زندگی همه دوباره با یک کلمه مصیبت‌بار درهم آمیخته ‌است.

شکست تحریم به سبک بندر چابهار

در کش‌وقوس آغاز دور دوم اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران، واشنگتن، پروژه توسعه بندر چابهار ایران را از تحریم‌ها معاف کرد؛ آن‌هم در شرایطی که ایالات متحده سختگیرانه‌ترین محدودیت‌ها را برای بنادر و کشتیرانی ایران وضع کرده است.
با توجه به حداقل هزینه‌های زندگی در تهران، یک نفر با چه میزان درآمد می‌تواند در این شهر زندگی کند؟

زندگی بدون هزینه جانبی

شاید زمانی که از خانواده خود استقلال پیدا کرده و زندگی در خانه کوچک تنهایی‌تان را آغاز کنید، بزرگ‌ترین مهارتی که به کارتان بیاید، مدیریت هزینه‌های زندگی باشد.

گره بین چالش‌های اجتماعی و رسانه‌های نوین

زمین تهران از دست نخاله‌ها نفس می‌کشد