• شنبه 10 شهریور 1397
  • السَّبْت 20 ذی الحجه 1439
  • 2018 Sep 01

شهرداران، مستثنا

مشاور پارلمانی شهردار تهران: انتخاب شهردار صرفاً به شوراهای اسلامی شهرها واگذار شده است
درحالی‌که بحث بر سر تفسیر قانون «منع به‌کارگیری بازنشستگان» در مجلس ادامه دارد، مشاور پارلمانی شهردار تهران بیان کرد که ادامه کار سیدمحمدعلی افشانی در شهرداری تهران تابع قانون «تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران» مصوب سال1375 است و در نتیجه با تأیید قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان «سیدمحمدعلی افشانی» مشمول این قانون نمی‌شود.

شب‌های ساز و آواز

سرانجام کنسرت خیابانی روشن بود؛ هنگامی که شهروندان تهرانی در شب عید غدیرخم در بوستان آب‌وآتش گردهم آمدند تا به تماشای کنسرت سازهای ملی محمد معتمدی بنشینند.

راهکارهای اروپایی در مقابل تحریم‌های آمریکایی

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان هفته گذشته طی مقاله‌ای در یک روزنامه آلمانی‌زبان نوشت: «آمریکا و اروپا، سال‌ها از هم فاصله گرفته‌اند.»
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در گفت‌وگو با همشهری:

ورشکسته نمی‌شویم

سازمان تامین اجتماعی به‌عنوان بزرگ‌ترین صندوق بیمه‌گر کشور که بیش از 35میلیون نفر را تحت پوشش خود دارد، در سال‌های اخیر در چند‌راهی‌های بسیاری قرار گرفته و با مشکلات بسیاری مواجه شده است.

دیدار شهردارتهران با خانواده شهدا

شهردار تهران روز عید غدیرخم، نزد خانواده طباطبایی‌نیا رفت و با این خانواده که 2شهید پدر و پسر تقدیم انقلاب کرده‌اند، گفت‌وگو کرد.
جنگ جهانی دوم چه تأثیری بر سبک زندگی مردم ایران داشت؟

صندلی لهستانی و مشق آزادی بیان

بعد از یک دوره شش‌ساله، همه‌‌چیز در ایران عوض شده بود. اگرچه سران وقت در کشور ما، بی‌طرفی خود را از همان ابتدای کار در جنگ جهانی دوم اعلام کرده بودند اما مرزهای ایران با شوروی آن‌قدر گسترده بود که خواه ناخواه، آشوب بین آلمان و اتحاد جماهیر شوروی به ایران هم کشیده شده بود.

موج ورود دهه هفتادی‌ها و زنان به بازار کار