07
دو شنبه 2 مرداد 1402
شماره 8838
بین‌الملل
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

اخبار کوتاه

«امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه به‌رغم تمایل، از آفریقای جنوبی دعوتنامه‌ای برای حضور در نشست‌ماه آتی گروه بریکس دریافت نکرده است.
ویژه
با فرارسیدن ایام عزاداری امام حسینع در ‌ماه محرم، شیعیان افغانستان ‌مانند شیعیان دیگر مناطق جهان در شور و تب‌وتاب برگزاری مراسم گرامیداشت سید و سالار شهیدانع هستند، اما امسال که همزمان با دومین سالگرد حاکمیت طالبان در کابل و دیگر مناطق افغانستان است، خبرهای ضدونقیضی از اوضاع و شرایط شیعیان برای برگزاری مراسم و آیین‌های مذهبی محرم به گوش می‌رسد.
آتش‌سوزی گسترده در مناطق جنگلی جنوب ایالت واشنگتن، ساکنان یک بخش روستایی در شهرستان کلیکیتات را مجبور به تخلیه خانه‌های خود کرد.
فعالان مدنی در کره جنوبی روز یکشنبه در آستانه هفتادمین سالگرد توافق آتش‌بس بین 2کره برای برقراری صلح در شبه جزیره کره و در مخالفت با رزمایش‌های کره جنوبی با آمریکا و ژاپن راهپیمایی کردند.

تابستان داغ اروپا

گرمای بی‌‎سابقه، توفان‌های سیل‌آسا و بحران انرژی ناشی از این بلایا اروپا را احاطه کرده است
گزارش
«تابستان جهنمی»؛ این عنوانی است که برای حال‌وهوای این روزهای اروپا استفاده می‌شود؛ قاره‌ای که بخش‌هایی از آن را سیل فراگرفته و بخش‌هایی دیگر در گرمای بی‌سابقه و آتش می‌سوزد.

بازتاب‌های بین‌المللی پیام رهبر معظم انقلاب در محکومیت قرآن‌سوزی

ماجرای موهن و ضد‌حقوق بشری سوزاندن کتاب آسمانی مسلمانان جهان در کشور سوئد که از 2 هفته پیش در استکهلم و برخی دیگر از شهرهای اروپایی با جریحه‌دار کردن احساسات مسلمانان شدت گرفت، با واکنش‌های مختلفی از سوی علما و شخصیت‌های اسلامی روبه‌رو بوده است.
به گریه افتادن نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی
«اوریت فرکاش هکوهن»، نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی کنست، دیروز یکشنبه، به‌علت اوضاع ناآرام رژیم صهیونیستی در پارلمان گریست.
قیس الخزعلی، دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق: موضعگیری دولت عراق در واکنش به قرآن‌سوزی، سطح فرهنگ، اصالت و عزت مردم این کشور را نشان می‌دهد.