07
شنبه 16 اردیبهشت 1402
شماره 8764
بین‌الملل
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

آینده‌پ‍ژوهی فوربز از نتایج سفر رئیسی به سوریه

گزارش 2
تحلیلگران غربی معتقدند که رئیس‌جمهور ایران با سفر به دمشق نشان داده که تهران قصد دارد همچنان رابطه خود با سوریه را در دوره صلح نیز حفظ کند و در منطقه دست بالا را داشته باشد.
ویژه
وزیر خارجه اردن ضمن تأکید بر بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، گفت که دمشق هم‌اکنون رأی کافی اعضا برای بازگشت به این اتحادیه را دارد.
مردم ترکیه در شرایطی تا 2 هفته دیگر پای صندوق‌های رأی می‌روند که این انتخابات را می‌توان مهم‌ترین رای‌گیری سال‌جاری میلادی خواند.
در نگاه اول شبیه فیلم‌های علمی و تخیلی است. «2 پهپاد اواخر هفته گذشته با گذشتن از آسمان شب مسکو، مستقیم به ‌سوی کاخ کرملین حرکت می‌کنند تا قصر تاریخی سنا، محل اقامت رسمی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را هدف قرار دهند.

بازنده جنگ ستارگان

قانونگذاران آمریکایی از دست برتر چین و روسیه در تقابل هسته‌ای ابراز نگرانی کرده و خواستار حمایت از سیستم دفاعی «جنگ ستارگان» شده‌اند
گزارش1
اسفند سال گذشته بود که 3 تن از روسای کمیته‌های کنگره آمریکا از حزب جمهوری‌خواه در نامه‌ای به «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کردند که «روس اتم» یک سازمان هسته‌ای تحت حمایت کاخ کرملین، به چین برای دستیابی به پلوتونیوم در درجه تسلیحاتی، به‌منظور ایجاد شکست هسته‌ای کمک می‌کند.
آتش‌بس جدید در سودان؛ هشدار درباره فروپاشی بخش بهداشت

آتش‌بس جدید در سودان؛ هشدار درباره فروپاشی بخش بهداشت

آتش‌بس در سودان در پاسخ‌ به میانجیگری عربستان سعودی و آمریکا، گشودن گذرگاه‌های انسانی برای ۷۲ساعت تمدید شده است.
نقل‌قول/ اجازه نمی‌دهیم سیاست داخلی ما جهت‌دهی شود
رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه: اجازه نخواهیم داد که برخی مجلات غربی که ابزار عملیاتی قدرت‌های جهانی هستند، سیاست داخلی ترکیه را هدایت کنند.