07
دو شنبه 21 فروردین 1402
شماره 8746
بین‌الملل
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا هفته گذشته با هواپیمای شخصی خود عازم نیویورک شد تا در دادگاه رسیدگی به اتهامش مبنی بر پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر حضور یابد، اما در جریان جلسه دادگاه تلاش کرد تا این رویداد را به بهترین نحو به نفع خود دنبال کند،
در شرایطی که تاکنون پیش‌بینی‌های بسیاری درباره احتمال انفجار جمعیت جهان به‌ویژه در آفریقا طی سال‌های پیش رو وجود داشته، ارزیابی‌های جدید نتایج متفاوتی را نشان می‌دهد.
جهان‌نما
در حالی که رزمایش نظامی 3 روزه چین در نزدیکی تایوان جریان دارد، «مایکل مک‌کال» رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا که در تایوان به سر می‌برد، در گفت‌وگو با فاکس نیوز هشدار داده که اگر پکن به تایوان حمله کند، کنگره آمریکا مجوز درگیری نظامی مستقیم با چین را خواهد داد.

سرریز بحران الاقصی به خاورمیانه

مقابله گروه‌های مقاومت فلسطینی با رژیم صهیونیستی از سرزمین‌های اشغالی فراتر رفته و ابتدا به لبنان و سپس سوریه کشیده شده است
گزارش 1
دامنه حملات گروه‌های مقاومت فلسطینی علیه رژیم‎صهیونیستی از سرزمین‌های فلسطین فراتر رفته و ابتدا به لبنان و سپس به سوریه نیز کشیده شده است.
جنگ سرد جدید در آفریقا

جنگ سرد جدید در آفریقا

آمریکا، روسیه، چین و اتحادیه اروپا در حال رقابت برای توسعه نفوذ خود در قاره آفریقا هستند
آفریقا برای مدت‌ها منطقه‌ای کم‌اهمیت به‌شمار می‌رفت که در آن قدرت‌های بین‌المللی کمتر وارد رقابت می‌شدند.
مکرون: زمان استقلال اروپا از آمریکا فرارسیده است
امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در بازگشت از سفر اخیر خود به چین در گفت‌وگو با خبرنگاران خواستار استقلال راهبردی اروپا از آمریکا شد.
PDF بین‌الملل
کوتاه بین‌الملل
نوام چامسکی، نظریه‌پرداز و زبان‌شناس آمریکایی: حمایت از اسرائیل به‌ویژه در 20 تا 30سال اخیر به گروه‌های راست‌های افراطی محدود شده است.