07
دو شنبه 1 اسفند 1401
شماره 8718
بین‌الملل
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

کارتر روند درمان سرطان را متوقف کرد و به خانه رفت

جیمی کارتر 98 ساله اعلام کرد که ترجیح می‌دهد باقی روزهای عمرش را به دور از بیمارستان و در کنار خانواده سپری کند
جهان‌نما
«جیمی کارتر»، سی و نهمین رئیس‌جمهور آمریکا که در حال حاضر در 98 سالگی به سر می‌برد، تصمیم گرفته است تا از ادامه درمان خود در مرکز پزشکی صرف‌نظر و باقی‌مانده عمر خود را در خانه با خانواده سپری کند.
ویژه
شدت بحران انسانی و تلفات 2زمین‌لرزه‌ای که بخش‌هایی از جنوب ترکیه و شمال سوریه را با خاک یکسان کرد، بسیار زیاد است.
دریچه
یک روز قبل از آنکه شورای امنیت سازمان ملل درباره قطعنامه ارائه شده از سوی فلسطینی‌ها درباره شهرک‌سازی‌‌های صهیونیست‌ها در کرانه باختری تشکیل جلسه بدهد و رأی‌گیری کند، آنتونی بلینکن، وزیرخارجه آمریکا با محمودعباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تماس گرفت تا او را قانع کند که قطعنامه پیشنهادی به شورای امنیت علیه تل‌آویو را پس بگیرد.

حمله موشکی به زلزله‌زدگان!

مردم سوریه درحالی‌که با بحران زلزله مرگبار اخیر دست و پنجه نرم می‌کنند، هدف حملات داعش و رژیم صهیونیستی نیز قرار گرفته‌اند
گزارش
2هفته پس از زلزله مرگبار در شمال سوریه که بیش از 6500کشته و یک‌میلیون آواره به‌جا گذاشته و چند روز پس از حملات تروریستی داعش با ده‌ها جان‌باخته، رژیم‌صهیونیستی نیز به مناطق مسکونی در حومه دمشق حمله موشکی کرده است؛ حمله‌ای شبانه که 5شهید و ۱۵زخمی در پی داشته است.
طرح صلح چین برای جنگ اوکراین

طرح صلح چین برای جنگ اوکراین

همزمان با سالگرد جنگ اوکراین مقامات چینی قرار است طرح صلح ابتکاری خود را برای توقف جنگ ارائه دهند
همزمان با برگزاری کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان، وزیر خارجه پیشین چین اعلام کرده که این کشور برای توقف جنگ در اوکراین طرح صلح ابتکاری ارائه خواهد داد.
نقل‌قول/ اوکراین، جزو ایالت‌های آمریکا نیست
مارجری گرین تیلور ، نماینده حزب جمهوریخواه آمریکا: آمریکا خود با بدهی سهمگین 34هزار میلیارد دلاری روبه‌رو شده است؛ مرزهایش هر روز از سوی هزاران مهاجر، مورد هجوم قرار می‌گیرد و آمریکایی‌ها بر اثر خروج قطار از ریل در اوهایو مسموم می‌شوند.
‌خبر
بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در کمتر از یک‌سال، پس از سفر به ابوظبی، بار دیگر راهی این شیخ‌نشین خلیج‌فارس خواهد شد.