07
پنج شنبه 6 بهمن 1401
شماره 8700
بین‌الملل
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

دولت بایدن، چند قدم تا تعطیلی

با پر شدن سقف بدهی‌های دولت آمریکا به بانک مرکزی این کشور، کاخ سفید نمی‌تواند پولی برای پرداخت حقوق و خدمات بهداشتی هزینه کند
دریچه
دولت جو بایدن در آمریکا به سقف بدهی خود در هزینه‌ها رسیده است، به این معنی که ظرفیت دولت برای قرض گرفتن از بانک مرکزی به پایان رسیده و ظرف چند‌ماه آینده نمی‌تواند صورتحساب‌های خود را پرداخت کند، مگر اینکه کنگره سقف بدهی تعیین شده برای کاخ سفید را افزایش دهد.
جهان‌نما
تبعات آتش زدن قرآن کریم در سوئد و هتک حرمت اعتقادات اسلامی از سوی یک فرد افراطی روبه روی سفارت ترکیه در استکهلم، اکنون به حوزه سیاسی و دیپلماتیک کشیده شده است.

بازگشت شبه جنگ به برلین

برلین با تصمیم برای ارسال تانک‌های لئوپارد2 به اوکراین، از خط قرمز 80ساله خود در زمینه عدم‌دخالت در مناقشات نظامی عبور کرده است
گزارش
آلمان به‌عنوان مرفه‌ترین کشور اروپایی از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین تلاش کرده تا از ورود مستقیم به این میدان خودداری کند، اما سرانجام در برابر فشار فزاینده متحدانش تسلیم شد.

12سال پس از انقلاب، مصری‌ها محتاج نان شب

12سال پیش در بعدازظهر 25ژانویه2011، خیابان‌های قاهره پایتخت مصر به تصرف معترضانی درآمد که همگی برای سقوط نظام سیاسی حسنی مبارک شعار می‌دادند.
لبنانی‌ها جاده‌های بیروت را بستند
اعتراضات در لبنان در واکنش به بحران اقتصادی این کشور همچنان ادامه دارد و روز چهارشنبه معترضان به‌دلیل سقوط لیره، پول ملی این کشور و همزمان با افزایش قیمت سوخت، جاده‌های برون‌شهری بیروت را مسدود کردند.
PDF بین‌الملل
کوتاه بین‌الملل
آرارات میرزویان، وزیرخارجه ارمنستان:با وجود آغاز مذاکره درباره پیمان صلح ارمنستان و جمهوری آذربایجان، باکو بیشتر پیشنهادهای اساسی ایروان درباره صلح را رد کرده است.
پیری جمعیت مشکلی فراگیر برای بسیاری از کشورهای جهان است. در دوره فعلی، خانواده‌ها کوچک‌تر و طول عمرها طولانی‌تر می‌شود.