07
چهار شنبه 28 دی 1401
شماره 8693
بین‌الملل
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

طرح پرهزینه اروپا برای مقابله با آمریکا

اروپایی‌ها که مدتی است به منتقدان جدی سیاست‌های یکجانبه‌گرایانه اقتصادی آمریکا تبدیل شده‌اند، نخستین گام‌های عملی برای مقابله با واشنگتن را برمی‌دارند
اتحادیه اروپا برای مقابله با سیاست‌های یکجانبه‌گرایانه تجاری آمریکا، یک طرح چند میلیون یورویی را آماده کرده است.
جهان‌نما
«وانگ لی»، دیپلمات ارشد چین، برای زدودن شک و تردیدی که بر روابط پکن و کشورهای اروپایی سایه انداخته راهی قاره سبز می‌شود.

اختلاف مراکش و الجزایر فراتر از «پولیساریو»

اگرچه حمایت الجزایر از استقلال‌طلبان صحرای غربی به تنشی طولانی‌مدت با مراکش منجر شده، اما اختلاف 2کشور فراتر از این منطقه و ریشه در مسیر تاریخی متفاوت 2ملت دارد
گزارش 1
اگر بتوان روی نقشه جغرافیا مناطقی را روی کره زمین به‌عنوان مناطق موردمناقشه تعیین کرد، بی‌تردید منطقه «صحرای غربی» در جنوب غربی مراکش یکی از همین مناطق پرتنش است.

بی‌اعتمادی ساکنان سرزمین‌های اشغالی به رژیم‌ صهیونیستی

بیش از نیمی از ساکنان سرزمین‌های اشغالی نسبت به آینده خوش‌بین نیستند و اعتماد اغلب آنان به نهادهای رژیم‌صهیونیستی به‌طور چشمگیری کاهش یافته است.
رشد جمعیت چین، منفی شد
رشد جمعیت چین برای نخستین بار در ۶۰سال اخیر، روند منفی گرفته و حالا پرجمعیت‌ترین کشور جهان با بحران جمعیت روبه‌رو شده است.
عبدالملک العجری، عضو هیأت مذاکره‌کننده انصارالله: با همان عزم راسخ که در جنگ شرکت کردیم، با همان اراده هم در جست‌وجوی صلح هستیم؛ ما به دنبال صلحی هستیم که شایسته مردم یمن و فداکاری‌ها و دلاوری‌های آنها باشد.
PDF بین‌الملل
کوتاه بین‌الملل
اعتصاب گسترده معلمان در انگلیس شرایط تحصیل را برای میلیون‌ها دانش‌آموز در این کشور دشوار خواهد کرد.